eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyurządzenie do ciągłego pomiaru parametrów akumulatoraRe: urządzenie do ciągłego pomiaru parametrów akumulatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 27 Dec 2010 00:04:41 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: urządzenie do ciągłego pomiaru parametrów akumulatora
    References: <4d17ab02$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4d17ab02$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 39
    Message-ID: <4d17ca06$0$2485$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.155.216
    X-Trace: 1293404678 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2485 83.27.155.216:17905
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2337708
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-26 21:52, bagno pisze:

    > Czy przetworniki z tych kontrolerów dadzą radę ? Chciałbym mierzyć prądy od
    > 30mA do około
    > 10A i napięcia od 8 do 16. Chciałbym uzyskać dokładność do około 10mA i
    > 0,1V.

    Prądy rozładowania to dochodzą do kilkuset A jeżeli chcesz mierzyć
    całość, a i tak mogą przekraczać 100A nawet jeżeli pominiesz obwód
    rozrusznika (chociaż to zależy od ilości odbiorników prądu).
    Co prawda nie jak samochód stoi, ale nie wiem czy chcesz uziemiać
    samochód na czas swoich badań.
    Do tego jak chcesz robić taki pomiar to jeszcze powinieneś uwzględnić
    pomiar prądu ładowania.

    Jeżeli pomiar zrobisz z pominięciem obwodu rozrusznika, to powinno się
    to dać zmierzyć - musisz wpiąć jakiś opór na tyle duży żeby Ci nie
    zabrakło dokładności pomiaru, a na tyle mały żebyś nie wprowadził
    jakiegoś istotnego spadku napięcia.

    Natomiast jestem pewien że to co rozładowuje Ci akumulator to nie jest
    coś co nagle uruchamia się po godzinach stania i zjada Ci akumulator, a
    zapewne albo bierze ten prąd ciągle, albo powoduje niedoładowanie
    akumulatora podczas pracy silnika.

    I nim wykonasz, przetestujesz, skalibrujesz to swoje urządzenie, to jak
    się zabierzesz do sprawy od tej strony od której należy, to już dawno
    będziesz miał problem zlokalizowany i naprawiony.

    > Ma to sens robić ? Może ktoś zna mądrzejsze metody sprawdzenia co się dzieje
    > ?

    Napisałem Ci w poprzednim wątku.
    Pomiar napięć na klemach akumulatora w różnych warunkach już Ci dużo powie.

    Jak masz dwie osoby możesz też sprawdzić spadek napięcia na przewodzie
    zasilającym i przewodach masowych doprowadzających prąd do rozrusznika.
    Również spadek napięcia na akumulatorze w chwili rozruchu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: