  • Data: 2009-05-03 16:42:54
    Temat: Re: urzadzenie USB z funkcja pendrive i sterownikiem na nim
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 03 May 2009 12:26:28 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

    > A nie widzisz, że nie wolno dawać pełnej wolności?

    Ależ ja to doskonale wiem. Na przykład, nie wolno dawać pełnej wolności
    garstce ludzi blokujących trasę szybkiego ruchu w Warszawie. Trafiona
    analogia?

    > Już Ci
    > obok, może na nieco skrajnym przykładzie, pokazano na czym
    > polega problem.

    Owszem. Na przykładzie noża. Zaczynam się zastanawiać, gdzie leży
    granica, poniżej której da się jeszcze zejść w dyskusji.

    > Świat IT *musi* mieć nakazy i zakazy, bo inaczej żądza zysku
    > przeważyłaby łatwo nad potrzebą wprowadzania standardu i
    > rozwijania konkurencji, tak doskonale zmniejszającej ceny
    > i dającej użytkownikom wybór.

    Czyli Twoja metoda na rozwijanie konkurencji to blokowanie producentom
    określonej drogi rozwoju sprzętu. No pięknie. Nic to, że miliony ludzi
    odniesie z niej korzyść. Wychodzi na to, że bez błogosławieństwa Linusa
    nie wolno wdrożyć niczego, co nie przyniesie bezpośrednich korzyści
    użytkownikom jego uciśnionego systemu...

    > Jakoś zwykli użytkownicy Ubuntu sobie radzą z instalacją
    > sterowników, bo system to robi za nich. Jest nawet proś-
    > ciej niż w Windows...

    Jaaaasne. No to weźmy pierwszy z brzegu przykład. Akurat tak się składa,
    że niedawno w OpenSUSE próbowałem zainstalować tak trywialne urządzenie,
    jakim jest UPS firmy Ever. Na firmowej płytce znalazłem stosowny
    programik. Przeczytałem opis, skompilowałem, odpaliłem, zainstalował
    się. Działa? Nie działa. O co chodzi? Ano o to, że ten biedny program
    nie był w stanie sam znaleźć sobie portu USB, do którego wpięty był ten
    UPS. Trzeba było wykonać parę zaklęć w terminalu, przeedytować stosowny
    plik .ini i wykonać restart usługi. Konia z rzędem temu, kto zrobi to
    bez minimum podstawowej wiedzy na temat Linuksa. I co - mam uwierzyć, że
    dla ZU taka procedura to bułka z masłem, tak?

    > Nie mam zamiaru. To *ja*, jako konsument, mam mieć dobrze,
    > a nie właściciele i pracownicy firm tworzących sprzęt i
    > oprogramowanie.

    Tupnij jeszcze nogą. Może Cię usłyszą. Bez urazy...
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/