  • 11. Data: 2009-10-02 21:42:05
    Temat: Re: ups jaki wybrać ok. 300-400zł
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.10.02 18:18, zlotowinfo pisze:

    > q6600 + acer lcd 20cali, 1x dysk, 1x dvd, ati2600xt
    > wymieniony wentylator w zasilaczu i procesora na 12cm
    > zasilanie modemu, routera, bramki voip
    > telefonu bezprzewodowego, zegara led wysokosc cyfry 5cm
    >
    > na czym mi zależy?
    > 1. komp pochodził z 5 minut jak padnie zasilanie, powiadomił mnie że
    > padło i zamknął system przy padającej baterii, jak dłużej niż 5 minut to
    > też miło
    > 2. jak mnie nie ma telefon internetowy chodził zawsze

    Kup sobie miernik zużycia energii elektrycznej. Obciąż na maxa kompa,
    powłączaj wszystkie inne urządzenia i zmierz ile watów to ciągnie.

    Z tego będziesz wiedział jakiej mocy musi być UPS oraz obliczysz, jaką
    musi mieć on baterię, by pociągnął założony przez Ciebie czas.
    Od razu też uwzględnij spadek sprawności baterii w okresie między jej
    wymianami, i o tyle powiększ wymaganą pojemność baterii.

    --
    Mar

  • 12. Data: 2009-10-02 21:49:05
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > chwytasz za słówka
    >
    > pytasz, nic nie wnosisz do dyskusji,
    > więc o co ci chodzi?

    Żebyś mądrze wybrał. Na razie chcesz koniecznie zapłacić za moc, która nie
    będzie ci potrzebna. Policzmy. Drobiazgi po 15W każdy, pecet jakieś 80,
    monitor mniej niż drugie tyle. Do tego radeon - 45W. Razem z drobnym zapasem
    zapewni ci to spokojnie model o mocy pozornej 600VA. To oczko mniej niż
    chcesz zakupić. Już Ci się opłaciło czytanie moich wypocin.

    Z telefonem mogą być problemy, bo części które utrzymują go przy życiu
    pobierają sporo energii. Szukając rozwiązania patrz raczej na pojemność
    baterii niż moc.

  • 13. Data: 2009-10-03 06:15:25
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    zlotowinfo pisze:
    > Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości

    > jakieś czasy po utracie napięcia?

    akurat w smartach700 i wyżej to jest loteria bo ldziska wstawiają
    wiekse akumulatory. pozatym to też inna konkurencja bo te upsy
    wystawiają sinusa na bateriach,w zwiazku z tym nadają sie do zasilania
    innego sprzetu np piecy gazowych w CO
    smart ups 1000 - kupiłem bez baterii. dokupiłem 2x20ah (pomimo ze miały
    byc 10, albo 12) i wytrzymały 4 lata pacy i prawie 2 konania.
    na nowych bateriach żarówka 200W działa 1 godzine
    podczas kalibracji żarówka 200W+grzałka 200W - wytrzymał 21 minut
    Niestety nie mam softu do kalibracji( patrz posty z 2 tygoni wstecz) i
    po połączeniu z kompem, w przypadku braku zasilania, ups wyłącza sie po
    15 minutach, praktycznie niezależnie od obciążenia i stanu baterii.

    druga sprawa jest taka. nawet jeśli teoretycznie mój zestaw komputerowy
    powinien działać ok 1.5 godziny na tym UPSie, to w przypadku zaniku
    napiecia w sieci, mogę zapomniec o internecie i Voipie, bo ja ja
    niemam prądu to napewno któryś router/switch (poza moim domem)też go
    niema :(

    ToMasz

  • 14. Data: 2009-10-03 19:24:17
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ja mam Ever ECO 500 CDS i daje radę z C...@...0, 2GB, GTX260,

    Miałem Ever (jakiś)... leży w szafie bo cos się spaliło.

    --
    marfi

  • 15. Data: 2009-10-03 19:26:31
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości

    > jakieś czasy po utracie napięcia?

    Nie wiem, nie mierzyłem ale to kilkanaście/kilkadziesiąt minut...(zazwyczaj
    wyłaczam monitor po utracie napięcia a jak ups się zacznie intensywnie
    wydzierać wstrzymuję komputer).

    --
    marfi

  • 16. Data: 2009-10-03 20:14:05
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > minut...(zazwyczaj wyłaczam monitor po utracie napięcia a jak ups się
    > zacznie intensywnie wydzierać wstrzymuję komputer).

    sądzę że najlepszym kompromisem cena/pojemność +avr, będzie:
    http://tnij.org/mustek800

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat