  • 1. Data: 2011-02-20 16:56:18
    Temat: upgrade starszego kompa
    Od: "Grzechu" <m...@m...msn>

    Mam starszego kompa z procesorem celeron 433MHz, plyta jetway 9BXAN, RAM
    128(133) + 64(100), riva TNT2 16MB, uzywany glownie do skype, przegladania
    stron, poczty, filmow divx, wmv.
    Chcialbym go upgradeowac niewielkimi nakladami finansowymi do stanu
    pozwalajacego na plynne ogladanie w oryginalnym rozmiarze w okienku filmikow
    na youtube (240p i 360p) oraz zeby poszedl silveright (ktory wymaga SSE).

    Plyta pozwala na ustawienie mnoznika max. 8x i obsluguje magistrale 66/100,
    ma gniazda slot1 i socket 370.
    Wychodzi wiec ze moge maksymalnie wsadzic penitum 3 / celeron z taktowaniem
    800MHz.
    Czy taki procek wystarczy do powyzszego zastosowania?
    Jesli tak to lepsza bedzie wersja slot1 czy socket370 i na jakie napiecie
    szukac (w dokumentacji plyty nic nie ma o napieciach)?

  • 2. Data: 2011-02-20 18:46:26
    Temat: Re: upgrade starszego kompa
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 20 Feb 2011 17:56:18 +0100, Grzechu napisał(a):
    /..../

> [...]
    > lepsza bedzie wersja slot1 czy socket370 i na jakie napiecie szukac (w
    > dokumentacji plyty nic nie ma o napieciach)?
    Jaka płyta?
    Obudowa AT czy ATX?
    Jak atx to to:
    http://allegro.pl/asus-a7m266-athlon-1800-cooler-i14
    67920293.html

  • 3. Data: 2011-02-20 18:56:33
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

  • 4. Data: 2011-02-20 19:22:26
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Hm mój error. Ale:
    "
    Nie znalazłem jakie procesory ( do ilu MHz ) obsłuży. Ale:

    Support Intel Pentium(R)II / III And CeleronTM Slot 1 Processor
    Support Socket 370 For Intel CeleronTM PPGA Processor
    "

    Czyli najmocniejszy:
    http://allegro.pl/intel-pentium-3-800mhz-slot-1-i147
    0517246.html
    Dodaj do tego RAM to niewiele tańsze się zrobi od tego Athlona z mojego 1
    posta.

  • 5. Data: 2011-02-20 19:34:43
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 20 Feb 2011 17:56:18 +0100, Grzechu napisał(a):
    /../
    > Czy taki procek wystarczy do powyzszego zastosowania? Jesli tak to
    > lepsza bedzie wersja slot1 czy socket370 i na jakie napiecie szukac (w
    > dokumentacji plyty nic nie ma o napieciach)?

    Acha. Na Duronie 850 dało się oglądać filmy w Youtubie. Nie w każdej
    przeglądarce.

  • 6. Data: 2011-02-20 19:38:27
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-02-20 17:56, Grzechu pisze:
    > Czy taki procek wystarczy do powyzszego zastosowania?
    > Jesli tak to lepsza bedzie wersja slot1 czy socket370 i na jakie napiecie
    > szukac (w dokumentacji plyty nic nie ma o napieciach)?
    Musiałbyś przede wszystkim ustalić, czy płyta obsługuje procesory z
    jądrem Coppermine (obudowa FCPGA). Być może pójdą w niej tylko starsze
    procesory (PPGA), czyli zdaje się do 533 MHz. Mnożnikiem się nie
    przejmuj, bo i tak miały zablokowany, raczej te napięcia powinny Cię
    zainteresować. Przy Coppermine napięcie zasilania musi być o ile
    pamiętam <2V.

    Maciek

  • 7. Data: 2011-02-21 08:42:58
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Grzechu"
    ciach]

    > Czy taki procek wystarczy do powyzszego zastosowania?
    > Jesli tak to lepsza bedzie wersja slot1 czy socket370 i na jakie napiecie
    > szukac (w dokumentacji plyty nic nie ma o napieciach)?

    Poniewaz i tak chcesz wydac jakies pieniadze to jesli zalozymy ze
    nie masz mozliwosci przetestowania sprzetu przed zakupem (jacys
    znajomi lub firma komputerowa) to proponuje nie kombinowac nic z
    tym co posiadasz. Kup po prostu jakis zestaw Pentium III:
    http://allegro.pl/plyta-glowna-procesor-ram512-grafi
    ka-sprawne-100-i1470891574.html
    http://allegro.pl/plyta-1000mhz-256-ram-chlodzenie-i
    1458692722.html
    To bedzie naszybsza i chyba najprostsza metoda upgrade.
    AM

  • 8. Data: 2011-02-22 17:12:23
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.02.2011 17:56, Grzechu pisze:
    > Mam starszego kompa z procesorem celeron 433MHz, plyta jetway 9BXAN, RAM
    > 128(133) + 64(100), riva TNT2 16MB, uzywany glownie do skype, przegladania
    > stron, poczty, filmow divx, wmv.

    To *bardzo* "starszego kompa" :) Dzisiaj, przy coraz bardziej
    rozbudowanych stronach WWW, taki komputer musi być już niezbyt
    komfortowy. I to przy bardzo szerokim znaczeniu słowa "niezbyt".

    > Chcialbym go upgradeowac niewielkimi nakladami finansowymi do stanu

    Zdefiniuj "niewielkimi nakładami".

    Szczerze mówiąc, przy tej konfiguracji najbardziej polecałbym
    po prostu... nowy komputer.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 9. Data: 2011-02-22 18:12:17
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Radosław Sokół"
    [ciach]

    > Zdefiniuj "niewielkimi nakładami".

    > Szczerze mówiąc, przy tej konfiguracji najbardziej polecałbym
    > po prostu... nowy komputer.
    > Radosław Sokół

    Nie to zebym sie czepial, ale "nowy" to weglug ciebie jaki i w
    konsekwencji tego za ile? Do tego co zaplanowane wystrczylo
    by chyba cos takiego:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=1426203907
    wiec lepiej bylo by doradzac chyba zakup "nowego" komputera
    lub po prostu innego.
    AM

  • 10. Data: 2011-02-22 20:45:18
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 22.02.2011 19:12, Hades pisze:
    > Nie to zebym sie czepial, ale "nowy" to weglug ciebie jaki i w
    > konsekwencji tego za ile? Do tego co zaplanowane wystrczylo
    > by chyba cos takiego:

    Owszem. *Może* wystarczyć. I można rozważyć opcję zakupu
    jakiejś używanej (np. poleasingowej) maszyny, na przykład
    jakiegoś Della czy HP.

    Przy obecnych cenach sprzętu nie widzę jednak też powodu,
    by nie kupić faktycznie *nowego* sprzętu (płyta, procesor,
    RAM, dysk twardy, obudowa, zasilacz). Komfort pracy będzie
    o niebo wyższy. Tym bardziej w przypadku wynalazków typu
    Flash czy Silverlight, które są mocno zależne od mocy obli-
    czeniowej procesora.

    Przewagą gotowego, używanego komputera może być system ope-
    racyjny, bo przy założeniu Silverlighta w zasadzie należałoby
    liczyć już na starcie jakieś 400 zł na licencję Windows.
    Inna sprawa, że na nic lepszego niż Windows XP w takim przy-
    padku raczej nie można liczyć :/

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./