  • 11. Data: 2011-02-23 13:10:52
    Temat: Re: ulubiony temat - co kupić?
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 23 Feb 2011 10:47:56 +0100) ktos podajacy sie za Krzysiek Niemkiewicz
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Już i tak mam taki mentlik w głowie, że kilka dodatkowych opinii sprawy
    > znacząco nie pogorszy ;)
    > Auto ma być:
    > - duże, rodzinne kombi,
    > - ekonomiczne, diesel,
    > - komfortowe,
    > - z dobrą blachą (kupuję z zamiarem jeżdżenia jak najdłużej),
    > - niezabijające kosztami serwisowania,
    > - cena do ok. 30 tys zł,
    > - niebanalne - ma mieć to coś, co sprawi, że nie będzie wstyd nim
    > jeździć jak będzie miało, powiedzmy, 15 lat :)

    Pomysl nad C5, moim zdaniem spelnia Twoje warunki.
    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 12. Data: 2011-02-23 13:13:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia (Wed, 23 Feb 2011 10:47:56 +0100) ktos podajacy sie za Krzysiek
    > Niemkiewicz
    > wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Pomysl nad C5, moim zdaniem spelnia Twoje warunki.

    A co z kosztami serwisu?
    Citroen raczej nie słynie z taniego serwisu i części.

  • 13. Data: 2011-02-23 13:56:24
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 23 Feb 2011 13:13:24 +0100) ktos podajacy sie za Cavallino
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > A co z kosztami serwisu?
    > Citroen raczej nie słynie z taniego serwisu i części.

    Zalezy z czym porownac. Moim zdaniem koszty nie zabijaja w typowej
    eksploatacji. Ale mam porownanie z mniejszymi samochodami tylko, tam
    oczywiscie bylo taniej.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 14. Data: 2011-02-23 16:53:09
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    > to tym bardziej polecam Sharan/Galaxy/Alhambra - silnik już masz
    > "obcykany" :-)

    PD, a VP które miał to jakby inna bajka ;)
    W VP nawet pompa wody była z boku napędzana paskiem klinowym (jeśli
    klima, jeśli bez klimy to nie wiem nie widziałem :D), w P pompa już pod
    rozrządem ...
    Co z tego że oba to 1,9TDI jak różnią się dość znacząco.

    Pozdrawiam !

  • 15. Data: 2011-02-23 16:56:16
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-02-23 13:10, Piotr Klimek pisze:

    > Pomysl nad C5, moim zdaniem spelnia Twoje warunki.

    Też mu to chciałem napisać ;)
    Nie wiem czy sam z G3 Varianta nie przesiądę się w C5 kombi ~2004 rok,
    jednak ja chcę po raz 1 w życiu spróbować benzynę i samemu zagazować :)

    Pojeździłem 1 egzemplarze w firmie, jednak nie odpowiadał mi, i na
    licytacji sprzedał się zbyt drogo - za jakieś ~15kzł, więc temat
    odpuściłem, teraz szukam tego samego rocznika kombiaka po ogłoszeniach.

    Pozdrawiam !

    PS:
    W porównaniu do Golfa 3, C5 to jest katamaran na drodze :)

  • 16. Data: 2011-02-23 17:29:23
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <"[moje_inicjaly]"@post.pl> napisał w
    wiadomości news:4d64d7b4$1@news.home.net.pl...

    > Nie chcę Passata, Mondeo, Vectry, Skody, Audi itp.
    > Pod uwagę za to biorę:
    > - Accord VII (droga i chodzą opinie że mało komfortowa)
    > - Peugeot 407 SW (fajny, ale wszyscy wokół mnie straszą)
    > - Mazda 6 (trochę przyciasna)
    > - MB W210 (słabe blachy, awaryjny CDI a inne dużo palą)
    > - Volvo V70 (podobno koszmarnie drogi serwis)
    > - VelSatis (wynalazek, korci mnie ale chyba się boję...)

    Może będzie krzyk :) ale dodaj do listy Omega B fl. Mam od pół roku i jestem
    coraz bardziej zadowolony. Minus to spalanie, przy obecnych cenach mogło by
    być mniejsze.
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 17. Data: 2011-02-23 17:37:56
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 23 Lut, 10:47, Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>
    wrote:
> [...]
    > - niebanalne - ma mieć to coś, co sprawi, że nie będzie wstyd nim
    > jeździć jak będzie miało, powiedzmy, 15 lat :)

    plus przyczepa kempingowa... hmm - jak nic pasuje mi pewna granatowa
    Omega, ktora ktos tu niedawno oferowal na grupie.

    Za pozostale 19 tys. zl bedziesz nia dluuugo jezdzil ;)

    pozdro
    AA

  • 18. Data: 2011-02-23 19:26:02
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    Krzysiek Niemkiewicz <[moje_inicjaly]@post.pl> napisał(a):

    > Już i tak mam taki mentlik w głowie, że kilka dodatkowych opinii sprawy
    > znacząco nie pogorszy ;)

    Vel Satis :)

    > Auto ma być:
    > - duĹźe, rodzinne kombi,

    Duży hatchback, prawie 5 metrów, 1.7..1.8tony.

    > - ekonomiczne, diesel,

    Diesel - zgadza się jest też diesel w gamie silników :)
    (3.0 z pierwszej gen unikać)

    > - komfortowe,

    Zgadza się, choć safrane i c5/c6 lepiej po dziurach jeździ, merc nie.

    > - z dobrą blachą (kupuję z zamiarem jeżdżenia jak najdłużej),

    tak, od spodu rdza też nie zje.

    > - niezabijające kosztami serwisowania,

    nie zabiją.

    > - cena do ok. 30 tys zł,

    Od 20k do 120k są, nowych od 1.5 roku brak

    > - niebanalne - ma mieć to coś, co sprawi, że nie będzie wstyd nim
    > jeździć jak będzie miało, powiedzmy, 15 lat :)

    Za 10lat będzie to prawdziwy klasyk ;)

    > Nie chcę Passata, Mondeo, Vectry, Skody, Audi itp.

    dlaczego ?

    pozdrawiam.

  • 19. Data: 2011-02-23 19:36:08
    Od: Krzysztof Matyasik <m...@w...pl>

    W dniu 2011-02-23 10:47, Krzysiek Niemkiewicz pisze:
> [...]
    >
    > Nie chcę Passata, Mondeo, Vectry, Skody, Audi itp.

    > - Peugeot 407 SW (fajny, ale wszyscy wokół mnie straszą)

    Ponieważ sam przymierzam się do takiego samochodu, pozwolę sobie wtrącić
    trzy grosze.

    Na pewno nie jest to duże, rodzinne kombi. Jeśli odsuniesz przedni fotel
    mocno do tyłu, to pasażerowie na tylnej kanapie nie mają gdzie zmieścić
    nóg. Bagażnik także nie rozpieszcza.

    Ekonomiczny diesel - tak. 2.0HDi pali 6,5 litra na setkę przy średnio
    oszczędnej jeździe.

    Komfortowe - dobrze wyciszone, niezłe plastiki, cichy silnik.

    Blacha ocynkowana, jak wóz nie był bity, to nie będzie problemów.

    Koszty serwisowania - obecnie każdy nowoczesny diesel, jak coś padnie,
    zabija kosztami.

    Niebanalny - kwestia gustu, ja m.in. z tego powodu mam zamiar pozbyć się
    nieśmiertelnego klekota ze znaczkiem Audi właśnie na rzecz 407SW.

    Osobiście polecam szukać sprawdzonych egzemplarzy z salonów w Polsce -
    może zapłacisz o 3 tys. zł drożej niż u handlarza i przebieg będzie
    wyższy, ale przynajmniej będziesz miał uczciwe auto. W zakresie
    Peugeotów z salonu mogę ewentualnie pomóc :)

  • 20. Data: 2011-02-23 22:12:38
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 23-02-2011 o 19:36:08 Krzysztof Matyasik <m...@w...pl> napisał(a):

    > Na pewno nie jest to duże, rodzinne kombi. Jeśli odsuniesz przedni fotel
    > mocno do tyłu, to pasażerowie na tylnej kanapie nie mają gdzie zmieścić
    > nóg.

    Ale w 407 te siedzenia naprawdę daleko się odsuwają. Ja prawie pedałów nie
    sięgam jak odsunę na maxa.

    > Blacha ocynkowana, jak wóz nie był bity, to nie będzie problemów.

    Może rdzewieć klapa bagażnika nad ozdobną listwą :/

    Miałem to w niecałe 2 lata, oraz po zimie jak klapa była wymieniona jak
    dostał w pupę ;)