    From: Krzysztof Matyasik <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ulubiony temat - co kupić?
    Date: Wed, 23 Feb 2011 19:36:08 +0100

    W dniu 2011-02-23 10:47, Krzysiek Niemkiewicz pisze:
    > Już i tak mam taki mentlik w głowie, że kilka dodatkowych opinii sprawy
    > znacząco nie pogorszy ;)
    > Auto ma być:
    > - duże, rodzinne kombi,
    > - ekonomiczne, diesel,
    > - komfortowe,
    > - z dobrą blachą (kupuję z zamiarem jeżdżenia jak najdłużej),
    > - niezabijające kosztami serwisowania,
    > - cena do ok. 30 tys zł,
    > - niebanalne - ma mieć to coś, co sprawi, że nie będzie wstyd nim
    > jeździć jak będzie miało, powiedzmy, 15 lat :)
    >
    > Nie chcę Passata, Mondeo, Vectry, Skody, Audi itp.

> [...]

    Ponieważ sam przymierzam się do takiego samochodu, pozwolę sobie wtrącić
    trzy grosze.

    Na pewno nie jest to duże, rodzinne kombi. Jeśli odsuniesz przedni fotel
    mocno do tyłu, to pasażerowie na tylnej kanapie nie mają gdzie zmieścić
    nóg. Bagażnik także nie rozpieszcza.

    Ekonomiczny diesel - tak. 2.0HDi pali 6,5 litra na setkę przy średnio
    oszczędnej jeździe.

    Komfortowe - dobrze wyciszone, niezłe plastiki, cichy silnik.

    Blacha ocynkowana, jak wóz nie był bity, to nie będzie problemów.

    Koszty serwisowania - obecnie każdy nowoczesny diesel, jak coś padnie,
    zabija kosztami.

    Niebanalny - kwestia gustu, ja m.in. z tego powodu mam zamiar pozbyć się
    nieśmiertelnego klekota ze znaczkiem Audi właśnie na rzecz 407SW.

    Osobiście polecam szukać sprawdzonych egzemplarzy z salonów w Polsce -
    może zapłacisz o 3 tys. zł drożej niż u handlarza i przebieg będzie
    wyższy, ale przynajmniej będziesz miał uczciwe auto. W zakresie
    Peugeotów z salonu mogę ewentualnie pomóc :)