  • 11. Data: 2009-06-07 08:30:19
    Temat: Re: ulubione pytanie grupy - jaka lustrzanka
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Paweł Kaczmarski pisze:
    > Poczytałem, poszukałem ... i zdaje mi się, że sytuacja nie zmieniła się
    > zanadto od czasu jak kupowałem swojego DSLR'a (wybrałem wtedy K10). Wybór (a
    > w zasadzie sugestia wyboru) to będzie K20 lub K200 - w zależności od zasobów
    > gotówkowych i wrażen z trzymania w łapkach.

    Mi się podoba pentax m-z wlaśnie dlatego, że malutki. I dość tani - dual
    kit za 2400.
    Czy czegoś mu brakuje do K200?

    Wymóg jasnej stałki AF dobrze
    > wypełni FA 50 f/1,4 (jedyne $250 za wielką wodą). Okazuje się, że wiele się
    > nie zmieniło i jakiś rynkowy killer w klasie budżetowej plus ostatnio nie
    > pojawił się.

    No właśnie widzę, ze nie ma w sprzedaży 50 1.7 z autofokusem. Czy do m-z
    też pasują stare, manualne 50/1.7?

    --
    Pozdrowienia
    Janek

  • 12. Data: 2009-06-07 08:54:53
    Od: "Paweł Kaczmarski" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@a...net> napisał w wiadomości

    > No właśnie widzę, ze nie ma w sprzedaży 50 1.7 z autofokusem. Czy do m-z
    > też pasują stare, manualne 50/1.7?

    A po co Ci 50/1.7AF skoro za rozsądną cenę jest 50/1,4AF?

  • 13. Data: 2009-06-07 09:26:03
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 7 Cze, 10:30, Jan Rudziński <j...@a...net> wrote:
    > Cześć wszystkim
    >
    > Paweł Kaczmarski pisze:
    >

    > Mi się podoba pentax m-z wlaśnie dlatego, że malutki. I dość tani - dual
    > kit za 2400.
    > Czy czegoś mu brakuje do K200?

    Moim zdaniem jesli postawić koło siebie K-m i K200D to K-m
    ZDECYDOWANIE wygrywa, dzięki lepszemu autofocusowi w kiepskim
    oświetleniu. Nie robiłem żadnych "poważnych" testów, a spostrzeżenia
    opieram na zabawie oboma aparatami (K200D miałem przez dłuższą chwile
    w ręce, a K-m używam teraz na co dzień). Ja właśnie z tego powodu
    zdecydowałem się na K-m.

    Inną zaletą jest to, że K-m jest mniejszy i trochę lżejszy.

    Ma też niestety kilka wad:
    1. K-m nie jest uszczelniany, K200D ma (mało ważne dla mnie, z moim
    starym K100D tażałem wię wielokrotnie na plaży w piachu i nic mu się
    nie stało, więc uszczelnienia olewam).
    2. K-m nie ma górnego wyświetlacza, K200D ma (ja i tak nie używam).
    3. W zestawie K-m kitowy obiektyw NIE MA osłony przeciwsłonecznej,
    trzeba dokupić (nie wiem jak K200D ale w starszych modelach kit zawsze
    był sprzedawany z osłoną).
    Pasek aparatu jest cienki (prawie jak w kompakcie) i wrzyna się w
    szyję lub rękę (to była dla mnie duża wada - przyzwyczajony do
    szerokiego paska musiałem przełożyć ten ze starego K100D).
    4. W K-m nie ma ręcznej możliwości wyboru punktu autofocusa - tylko
    auto lub centralny. Ja używam tylko centralnego, więc żaden to problem
    dla mnie.

    Wszystkie te wady to nic z tym co daje lepszy autofocus.

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 14. Data: 2009-06-07 09:28:16
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Paweł Kaczmarski pisze:

    > A po co Ci 50/1.7AF skoro za rozsądną cenę jest 50/1,4AF?

    W Polsce 1400 zł. To pewnie rozsądna cena za 1.4, ale 1.7 by mi zupełnie
    wystarczyło.
    Stare 1.7 bez AF da się znaleźć poniżej 500 zł...

  • 15. Data: 2009-06-07 11:43:10
    Od: v...@g...com

    > 3. W zestawie K-m kitowy obiektyw NIE MA osłony przeciwsłonecznej

    Nie ma tez QuckShifta i skali odleglosci. No i ma plastykowy bagnet.

    > (nie wiem jak K200D ale w starszych modelach kit zawsze
    > był sprzedawany z osłoną).

    Tulipan jest w komplecie.

    > Wszystkie te wady to nic z tym co daje lepszy autofocus.

    Eeeetam... :P

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 16. Data: 2009-06-08 08:52:02
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

    > Stare 1.7 bez AF da się znaleźć poniżej 500 zł...
    Jak tak bardzo chcesz to mogę Ci sprzedać SMC-M 1.7/50mm za 450zł ;-) ale
    zwyczajowa cena to około 160zł, wersja SMC-A około 300zł, około 500zł pewnie da
    się znaleźć SMC-A 1.4/50mm.

  • 17. Data: 2009-06-09 06:09:59
    Od: Kell a <k...@n...com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    >Szkła? Idź do sklepu i poprzrymierzaj...

    Niech poprzymierza, moze ktores bedzie pasowac :)

  • 18. Data: 2009-06-09 15:59:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kell a" u...@4...com

    > Niech poprzymierza, moze ktores bedzie pasowac :)

    Będzie mógł poprzeglądać się w [kupowanym właśnie] lustrze. ;)

    -=-

    A poważniej -- amatorowi chyba każde szkło dobre, w tym i kitowe,
    a zawodowiec nie zda się na rady innych, ale sam oceni. :) IMO
    czas na rewolucję szklarską. :)

    -- Mogą państwo zrobić szafkę ze szkła?
    -- Możemy, ale nie zrobimy.
    -- Dlaczego?
    -- Bo mamy dużo lepszych zleceń.
    -- A jeśli zapłacę tyle, ile zachcecie?
    -- Trzeba dwóch ludzi zatrudnić na pół dnia i to nam nie opłaca się. :)

    Okazuje się, że zarobek rzędu 500 złotych (robocizna) plus zysk
    ze sprzedaży szkła (ja bym zapłacił ponad 600 złotych za szkło;
    ile by zarobili sprzedawcy -- nie wiem) nie wystarczy na półdniowy
    zarobek dwóch pracowników...

    Szkło jest drogie -- nie tylko optyczne, ale i meblowe. ;)

    Ale jeśli dwóch ludzi zarabia dziennie około 500 złotych
    (zakładam, że pozostałe złotówki to ZUSy, podatki i inne
    koszty budowy takiej szafki) to dlaczego obiektyw za 500
    złotych ma być coś warty? :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'