  • Data: 2009-06-07 09:26:03
    Temat: Re: ulubione pytanie grupy - jaka lustrzanka
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Cze, 10:30, Jan Rudziński <j...@a...net> wrote:
    > Cześć wszystkim
    >
    > Paweł Kaczmarski pisze:
    >

    > Mi się podoba pentax m-z wlaśnie dlatego, że malutki. I dość tani - dual
    > kit za 2400.
    > Czy czegoś mu brakuje do K200?

    Moim zdaniem jesli postawić koło siebie K-m i K200D to K-m
    ZDECYDOWANIE wygrywa, dzięki lepszemu autofocusowi w kiepskim
    oświetleniu. Nie robiłem żadnych "poważnych" testów, a spostrzeżenia
    opieram na zabawie oboma aparatami (K200D miałem przez dłuższą chwile
    w ręce, a K-m używam teraz na co dzień). Ja właśnie z tego powodu
    zdecydowałem się na K-m.

    Inną zaletą jest to, że K-m jest mniejszy i trochę lżejszy.

    Ma też niestety kilka wad:
    1. K-m nie jest uszczelniany, K200D ma (mało ważne dla mnie, z moim
    starym K100D tażałem wię wielokrotnie na plaży w piachu i nic mu się
    nie stało, więc uszczelnienia olewam).
    2. K-m nie ma górnego wyświetlacza, K200D ma (ja i tak nie używam).
    3. W zestawie K-m kitowy obiektyw NIE MA osłony przeciwsłonecznej,
    trzeba dokupić (nie wiem jak K200D ale w starszych modelach kit zawsze
    był sprzedawany z osłoną).
    Pasek aparatu jest cienki (prawie jak w kompakcie) i wrzyna się w
    szyję lub rękę (to była dla mnie duża wada - przyzwyczajony do
    szerokiego paska musiałem przełożyć ten ze starego K100D).
    4. W K-m nie ma ręcznej możliwości wyboru punktu autofocusa - tylko
    auto lub centralny. Ja używam tylko centralnego, więc żaden to problem
    dla mnie.

    Wszystkie te wady to nic z tym co daje lepszy autofocus.

    Pozdrawiam, Tomasz