  • 11. Data: 2011-03-29 22:25:27
    Temat: Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Tadeusz" <...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:imteju$mni$1@newsread.aster.pl...

    > prądu zabraknie już za kilka lat :(

    Tylko w przypadku kiedy oszolomy pozamykaja elektrownie atomowe.

    --
    Picasso

  • 12. Data: 2011-03-29 22:40:32
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "drummer" <d...@o...pl> wrote in message
    > http://moto.onet.pl/1640777,1,ue-zakonczy-ere-spalin
    owych-aut,artykul.html?node=2

    W 2050 wiekszosc z nas (albo co niektorzy) beda jezdzic takimi bryczkami:
    http://www.discountmobilityshop.com/p464821/jazzy-se
    lect-electric-wheelchair-from-pride.html

  • 13. Data: 2011-03-29 23:22:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Koszty produkcji wodoru...

    Naprawdę są takie wysokie?
    Czy problem z technologią jakiś jest?
    Cena wodoru na stacji była zbliżona do ceny benzyny, czyli jak na USA tanio.

    > Mam dziwne wrażenie że Ludzkość weszła w jakies nowe czasy ciemne.

    ???

  • 14. Data: 2011-03-29 23:24:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tadeusz" <...@a...pl> napisał w wiadomości

    > i czego sie śmiejesz durniu???
    > prądu zabraknie już za kilka lat :(

    Poza tym samochody zasilane prądem nie mają podstawowego plusu dla którego
    zostały zaakceptowane.
    Parę godzin na ładowanie samochodu, to powrót do czasów kiedy koń musiał
    wypocząć.
    A nawet dalej, bo z jego zmianą (w tym przypadku akumulatora) jest większy
    problem.

    Nie wspominając już o kosztach produkcji prądu (choćmy z atomu czy węgla).

  • 15. Data: 2011-03-29 23:37:07
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 29 Mar 2011 21:57:35 +0200, Tadeusz <...@a...pl> wrote:

    > Europa skończy jak Cesarstwo Rzymskie:

    s/Europa/cywilizacja zachodnia/

    r.
    _____________

  • 16. Data: 2011-03-29 23:39:48
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 29 Mar 2011 21:59:49 +0200, megrims
    <m...@i...pl> wrote:

    > 2. znieść wszelkie ograniczenia w emisji spalin - niech producenci
    > konkurują - 'niewidzialna' ręka rynku zadziała.

    Nie zadziała. Ludzie nie wybiorą czegoś, co ma niskie emisje,
    tylko coś, co jest tanie. Najwyżej będą marudzić, że w ich
    mieście śmierdzi i rodzą się dzieci z kwadratowymi głowami, ale
    nie skojarzą tego ze swoją działalnością.

    > Obecnie wszystkie te normy EURO to pic na wodę i nakręcanie koniunktury.
    > Public Relation w czystej postaci.

    A nie poprawienie jakości życia tam, gdzie źrodeł emisji jest
    dużo na jednostkę powierzchni?

    r.
    _____________

  • 17. Data: 2011-03-30 06:12:26
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-03-29 23:39, Robert Rędziak pisze:

> [...]
    > nie skojarzą tego ze swoją działalnością.

    > A nie poprawienie jakości życia tam, gdzie źrodeł emisji jest

    Masz racje.
    Ja oczywiście przegiąłem w drugą stronę, a prawda leży gdzieś po środku.

    Teraz to trochę wygląda tak, że mamy ciągły wzrost masy pojazdów
    (dokładanie 'bajerów'), wymagania konsumentów odnośnie przyśpieszenia
    (auto musi jakoś się zbierać) coraz wyższe normy Euro (trzeba zmniejszać
    masę pojazdów). Teraz elementy mechaniczne, które kiedyś się nie
    wyginały (nie pracowały i były odporne na zmęczenie) teraz są coraz
    cieńsze (pracują i następuje zmęczenie materiału). I nawet nowoczesne
    materiały nie pomagają. Zresztą producentom nie zależy na trwałości.
    Auto ma dożyć w całości do końca okresu gwarancji a potem niech
    się dzieje co chce. IMO pod względem trwałości auta są coraz gorsze.

  • 18. Data: 2011-03-30 06:23:29
    Temat: Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ? [OT] dłuższe
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-03-29 22:20, Karolek pisze:

> [...]

    A z tym się niestety zgodzę. Jeśli dzisiaj w Wielkiej Brytami przepisy
    BHP nie pozwalają w armii wykonywać pewnych ćwiczeń na poligonach to
    znaczy, że koniec jest bliski. Normy Euro dotyczą również sprzętu
    wojskowego. Dlaczego Chiny mają teraz jak by nie patrzeć sukces
    gospodarczy? Nie mają tam absurdalnego BHP, praw pracowniczych,
    demokracji. Mają za to 10 dni urlopu. :)

    Czy chciałbym tam mieszkać? Pewnie nie. Chociaż jest zastanawiająca
    rzecz: W Europie jak umrze starzec, to wszyscy mówią no i OK, ten już
    swoje przeżył, poszalał, był stary i schorowany, już się nie męczy.
    Jak umrze dziecko, to wielka tragedia o której piszą w prasie.

    W Azji jak umrze dziecko, to trudno - zrobimy nowe. A jak umrze
    starzec to dramat, ponieważ był on bardzo cenny dla społeczności
    gdyż swoją wiedzą i doświadczeniem mógł pomóc ludziom. Nam się to
    w głowach trochę nie mieści, ale tak jest.

    Budowanie w Europie przepisów na wszystko wyłącza u ludzi myślenie
    i inicjatywę. I człowiek "demokracji" w starciu z barbarzyńcą
    nie ma niestety szans. Ja tam daje europie jeszcze z 50 lat.
    Potem upadnie tak jak Rzym. Więc jak czytam o pomysłach na zero
    emisji za 40 lat, to nie widzę tego.

  • 19. Data: 2011-03-30 08:21:24
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Tylko w przypadku kiedy oszolomy pozamykaja elektrownie atomowe.

    Z tym, że musieliby je najpierw otworzyć :-)

  • 20. Data: 2011-03-30 08:23:38
    Od: "GUB" <j...@o...pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdyż swoją wiedzą i doświadczeniem mógł pomóc ludziom. Nam się to
    > w głowach trochę nie mieści, ale tak jest.

    Gówno prawda, jak starzec nie ma dzieci, które na niego robią to zdycha na
    ulicy jak pies potrącony przez samochód (żeby było PMSowo).

    J.