  • 161. Data: 2011-04-02 10:29:23
    Temat: Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Apr 2011 10:23:35 +0200, P_ablo wrote:
    >Waga zbiornika z cieklym wodorem to ulamek wagi akumulatorow. Te ciezkie
    >akumulatory trzeba wozic ze soba a co za tym idzie tracic na to energie...

    A ciekly wodor ma temperature -250 stopni. Zbiornik bedzie ciezki a i
    tak bedzie tracil energie z kazda godzina postoju.

    J.

  • 162. Data: 2011-04-02 10:30:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Apr 2011 10:15:24 +0200, P_ablo wrote:
    >Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    >>
    >Mozna wyprodukowac z np atomu....
    >Korzysc polega na scentralizowaniu zanieczyszczen nad ktorymi mozna
    >zapanowac.

    Ale od czasow Czernobyla doszla jeszcze Fukushima :-)

    J.

  • 163. Data: 2011-04-02 10:38:22
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Spalinowy silnik na wodor ?

    Takim wlasnie jest wspomniane BMW 7 - IMO absurd...
    Jednak trzeba wziac pod uwage, ze to tylko PR...

    http://moto.pl/MotoPL/51,111276,6056556.html?i=11

    > A skad ten wodor brac ? Z atomu i elektrolizy ? To razem dwa razy niska
    > sprawnosc. 30%*20%= 6%.
    > A jak ten wodor przechowywac ? Strasznie lekki gaz, w dodatku wredny -
    > przenika przez materialy rozne.
    > Ciekawe auto na wodor to auto elektryczne z ogniwami paliwowymi.
    > Dzieki wiekszej sprawnosci zmniejszaja sie problemy magazynowania.
    > Za to dochodza inne - np czy zapali przy -20.
    > Ciekawie wyglada np wodorek litu, jakby sie udalo opracowac
    > ogniwa/akumulatory na tym materiale, odpowiedniej mocy i wlasnosci -
    > byloby ciekawe.

    A moze tak hybryda?
    Ogniwo paliwowe zintegrowane ze zbiornikiem na ciekly wodor zamiast
    akumulatorow montowane na dluzsza trase a akumulatory na miasto.

    --
    Picasso

  • 164. Data: 2011-04-02 10:49:56
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Ale od czasow Czernobyla doszla jeszcze Fukushima :-)

    No coz - stare te konstrukcje 1971 rok...
    Kosztowne ale jakze cenne doswiadczenia...

    Pewnie dojda do tego, ze elektrownie w takich rejonach beda musialy byc
    niezalezne.
    Moze eleastyczne rurociagi... moze drugi stopien chlodzenia tez powinien byc
    w ukladzie zamknietym na wypadek trzesienia aby dac czas na konkretne
    dzialania.

    Jestem pewien, ze sa w stanie teraz to rozwiazac - nie ma co panikowac.

    --
    Picasso

  • 165. Data: 2011-04-02 11:41:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Apr 2011 10:38:22 +0200, P_ablo wrote:
    >A moze tak hybryda?
    >Ogniwo paliwowe zintegrowane ze zbiornikiem na ciekly wodor zamiast
    >akumulatorow montowane na dluzsza trase a akumulatory na miasto.

    Niewygodne, bo co - wracac do domu zeby sobie przelozyc jak sie nagle
    dowiesz ze trzeba 200km przejechac ?
    I gdzie to trzymac i jak przekladac, bo pewnie bedzie duzo wazylo.

    Albo dopracuja technologie wodorowe, albo zrobi sie wynajem
    akumulatorow na stacjach, albo wymysla jeszcze cos innego.

    J.

  • 166. Data: 2011-04-02 21:15:14
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja tam slyszalem, ze te ktore byly strasznie nieoplacalne po prywatyzacji
    > nagle zaczely sie oplacac, a i wydobycie bylo za male... jak myslisz o co
    > tu chodzi? :>

    O to, ze panstwo nie jest w stanie poradzic sobie ze zwiazkowcami...
    Przedsiebiorca doda zwiazkowcom milion, obetnie gornikom 10 i wyjdzie na
    swoje.

    Najwazniejsze jest to aby biznesem kierowali przedsiebiorcy a nie politycy.

    --
    Picasso

  • 167. Data: 2011-04-03 08:17:25
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-04-02 21:15, P_ablo pisze:

    > Najwazniejsze jest to aby biznesem kierowali przedsiebiorcy a nie politycy.

    O wlasnie, to jest to.
    Wiec lepiej, aby unia za duzo nie mieszala bo jak na razie to nie wiele
    dobrego z tych ich odgornych i kontrowersyjnych regulacji wychodzi...
    typu zarowki, cukrownie, CO2, luty bezolowiowe itd.

    --
    Karolek

  • 168. Data: 2011-04-03 10:00:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2011 23:18:25 +0200, Cavallino napisał(a):

    > I się zastanawiam skąd ta niechęć, skoro nawet na pierwszy rzut oka wygląda
    > to lepiej niż akumulator ładowany co 100 czy 200 km przez pół dnia.

    Równie dobrze można rozwiązać to za pomocą zunifikowanych baterii
    akumulatorów i wymiany ich na stacji, system podobny jak wymiana butli 11kg
    na gaz. Jedyne co trzeba by było zmodyfikować, to liczniki energii, żeby
    klient opłacić za energię jaką dostał zmagazynowaną.

    --
    ___________ (R)

  • 169. Data: 2011-04-03 10:01:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 02 Apr 2011 10:30:29 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale od czasow Czernobyla doszla jeszcze Fukushima :-)

    Fukushima mniej świeci od lasków w Bawarii, które mają pod sobą
    radioaktywny radon...

    --

  • 170. Data: 2011-04-03 21:18:45
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-03, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Fukushima mniej świeci od lasków w Bawarii, które mają pod sobą
    > radioaktywny radon...

    Miejscami to już chyba sporo mocniej świeci...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski