eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyuda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?
    Date: Wed, 27 Apr 2011 21:41:01 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 39
    Message-ID: <ip9rgm$lu2$1@news.onet.pl>
    References: <imt9rj$9a5$1@node2.news.atman.pl>
    <4d923295$0$2492$65785112@news.neostrada.pl> <imtcl5$2qpd$1@news.mm.pl>
    <imteju$mni$1@newsread.aster.pl>
    <4d924e16$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
    <imuj30$cjm$1@news.net.icm.edu.pl>
    <4d92d88a$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>
    <imure7$ri7$1@news.net.icm.edu.pl>
    <4d92f38f$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
    <imv457$avf$1@news.net.icm.edu.pl> <inqiqv$pa1$1@news.onet.pl>
    <4dab4e64$1@news.home.net.pl> <ioi7at$h43$1@news.onet.pl>
    <ioja06$egq$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: lzu117.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1303933270 22466 95.50.150.117 (27 Apr 2011 19:41:10 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Apr 2011 19:41:10 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6090
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2364461
    [ ukryj nagłówki ]

    Andrzej Ława wrote:
    > W dniu 18.04.2011 22:35, Marek Dyjor pisze:
    >
    >>> To daje mi "tankowanie" do pełna rozłożone na 15 nocy, czyli 120
    >>> godzin. To mi daje ładowanie z mocą średnią około 3,7kW.
    >>>
    >>> Wow. Ale wielka moc. Aż o 0,2kW więcej niż ma mój czajnik
    >>> elektryczny.
    >>
    >> a jak wrócisz z trasy i będziesz potrzebował załadować całe 444kWh
    >> (nie uwzględniam dla uproszczenia sprawności ładowania która wcale
    >> nie wynosi 100%)? to już potrzebnujesz jakieś 45kW mocy (realnie
    >
    > Te 444kWh to ekwiwalent 42l ON czyli jakichś 850-1000km.
    >
    >> pewneikiem ok 60 - 70kW) wyobraź sobie parking w hotelu gdzie
    >> goście zaparkowali by ok 100 samochodów elektrycznych. mamy juz ok
    >> 6MW mocy którą trzeba zapewnić dla naładowania pojazdów klientów.
    >
    > Primo: całkowicie błędnie zakładasz, że każdy jest szaleńcem
    > pokonującym 1000km dziennie.
    >
    > Secundo: przeciętne osiedle 100 domków z ogrzewaniem elektrycznym
    > będzie zamawiać (w sumie) przydział mocy na jakieś 1,4-2MW.

    co??? n aogrzewanie 100 domów to potrzeba góra 6kW na domek i to przy -20
    stopniach i starej technologii budowy domów, za kilka lat domy będa
    potrzevbowały do ogrzewania z 1 kW (pompa ciepła dom pasywny)

    >> powstaje tylko pytanie czy, jeśli samochód elektryczny ma mieć sens
    >> to nie musi się go dać naładować szybciej niż przez 10 godzin.
    >
    > Są różne sposoby na szybkie ładowanie. Np. wymiana uniwersalnego
    > pakietu akumulatorów na naładowany - stacja "paliw" trzyma zapas
    > naładowanych i wymienia klientom. To kwestia bardziej organizacyjna
    > niż techniczna.

    a te pakiert też trzeba ładować

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: