eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyuda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?
    Date: Tue, 19 Apr 2011 08:27:16 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 29
    Message-ID: <ioja06$egq$1@inews.gazeta.pl>
    References: <imt9rj$9a5$1@node2.news.atman.pl>
    <4d923295$0$2492$65785112@news.neostrada.pl> <imtcl5$2qpd$1@news.mm.pl>
    <imteju$mni$1@newsread.aster.pl>
    <4d924e16$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
    <imuj30$cjm$1@news.net.icm.edu.pl>
    <4d92d88a$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>
    <imure7$ri7$1@news.net.icm.edu.pl>
    <4d92f38f$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
    <imv457$avf$1@news.net.icm.edu.pl> <inqiqv$pa1$1@news.onet.pl>
    <4dab4e64$1@news.home.net.pl> <ioi7at$h43$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 46.28.241.74
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1303194438 14874 46.28.241.74 (19 Apr 2011 06:27:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Apr 2011 06:27:18 +0000 (UTC)
    X-User: andrzej_lawa
    In-Reply-To: <ioi7at$h43$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.14) Gecko/20110221
    SUSE/3.1.8 Thunderbird/3.1.8
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2362867
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 18.04.2011 22:35, Marek Dyjor pisze:

    >> To daje mi "tankowanie" do pełna rozłożone na 15 nocy, czyli 120
    >> godzin. To mi daje ładowanie z mocą średnią około 3,7kW.
    >>
    >> Wow. Ale wielka moc. Aż o 0,2kW więcej niż ma mój czajnik elektryczny.
    >
    > a jak wrócisz z trasy i będziesz potrzebował załadować całe 444kWh (nie
    > uwzględniam dla uproszczenia sprawności ładowania która wcale nie
    > wynosi 100%)? to już potrzebnujesz jakieś 45kW mocy (realnie

    Te 444kWh to ekwiwalent 42l ON czyli jakichś 850-1000km.

    > pewneikiem ok 60 - 70kW) wyobraź sobie parking w hotelu gdzie goście
    > zaparkowali by ok 100 samochodów elektrycznych. mamy juz ok 6MW mocy
    > którą trzeba zapewnić dla naładowania pojazdów klientów.

    Primo: całkowicie błędnie zakładasz, że każdy jest szaleńcem pokonującym
    1000km dziennie.

    Secundo: przeciętne osiedle 100 domków z ogrzewaniem elektrycznym będzie
    zamawiać (w sumie) przydział mocy na jakieś 1,4-2MW.

    > powstaje tylko pytanie czy, jeśli samochód elektryczny ma mieć sens to
    > nie musi się go dać naładować szybciej niż przez 10 godzin.

    Są różne sposoby na szybkie ładowanie. Np. wymiana uniwersalnego pakietu
    akumulatorów na naładowany - stacja "paliw" trzyma zapas naładowanych i
    wymienia klientom. To kwestia bardziej organizacyjna niż techniczna.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: