    From: Jan <k...@p...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: ubezpieczenie sprz???????????????????
    Date: Wed, 29 Apr 2009 10:04:59 +0200

    Alojzy Majchrzak pisze:
    > (...) PZU w 2006 roku rowniez
    > odmowili ubezpieczenie takiego sprzetu. Dodali tylko,
    > ze sprzet moze byc ubezpieczony w ramach ubezpieczenia
    > mieszkania. A mi chodzi o to, aby zabezpieczyc sie
    > jakos przed napascia na ulicy, rozbojem, zniszczeniem
    > sprzetu na ulicy, w parku, w centrum miasta?
    (...)

    To co Ci powiedziano w PZU, pokrywa się z moimi
    doświadczeniami z tą firmą. Jakieś 10 lat temu
    zrabowano rower synowi, na ulicy, przy świadkach.
    Ponieważ spotkało nas to pierwszy raz, myślałem,
    że przepadło, trudno i trzeba się z tym pogodzić.
    A tu ajent PZU akurat mnie odwiedził i pouczył,
    że mienie zrabowane na ulicy jest też objęte
    ubezpieczeniem mieszkaniowym, o ile to mienie
    jest trzymane w domu, czyli na przykład w przedpokoju
    lub w szafie. Wynosząc to mienie na dwór (czy na pole)
    nadal spełniamy warunki ubezpieczenia. Bo potem
    wracamy i chowamy dany przedmiot na jego stałe
    miejsce, czyli do szafy. UWAGA: To jest ubezpieczone
    od RABUNKU, ale nie od kradzieży czy zgubienia.
    No i zdążyłem jeszcze zgłosić do PZU ten rabunek
    i odszkodowanie dostałem. Ważne, że miałem świadków
    rabunku, i to całkiem postronnych. Tak samo
    potraktowano by np. zerwanie łańcuszka z damskiej
    szyi, albo wymuszenie oddania torby czy walizki,
    gdyby zawierały mienie wzięte z mieszkania.

    Byłoby pięknie, gdyby tak było nadal. Musisz
    zapytać o to wprost, bo z tego co piszesz wynika,
    że nie pytałeś.

    Pytanie jest ważne, bo teraz PZU jest już
    sprywatyzowane i wdrożyło nowe procedury, mniej
    sympatyczne dla klientów. Ale może akurat pod
    tym względem jest tak samo?

    Pozdrawiam,

    Jan