  • 11. Data: 2010-03-07 17:35:49
    Temat: Re: ubezpieczenie - inni użytkownicy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    LEPEK pisze:
> [...]
    > przez internet i zastanawia mnie jedna rzecz: często zadawane jest
    > pytanie o innych użytkowników samochodu - ile maja lat, od kiedy prawko
    > itp. Zdaje sobie sprawę z tego, że jeśli podam, że razem ze mną
    > użytkować będzie osiemnastolatka zaraz po egzaminie, to stawka będzie
    > wyższa, niż gdybym miał użytkować samochód sam (żonaty, dzieciaty, po
    > trzydziestce ...a skąd ta osiemnastka? A nigdy nie wiadomo ;) ).
    >
    > Pytanie mam odwrotne - jeśli nie podam, że będą inni użytkownicy, a
    > szkodę spowoduje ktoś inny, niż ja prowadząc mój samochód - czy coś to

    Jeżeli chodzi o AC, to myślę że do niewypłacenia odszkodowania włącznie.
    Natomiast jeżeli chodzi o OC, to jak się wyda, to będą chcieli żebyś
    pokrył różnicę między zniżkowym ubezpieczeniem z które zapłaciłeś, a
    pełną stawką którą powinieneś był zapłacić gdybyś odpowiedział zgodnie z
    prawdą.

    > Podobnie ma się rzecz z parkowaniem samochodu - czesto pytają, czy
    > samochód zazwyczaj parkuje na dworzu, czy w indywidualnym garażu, czy
    > może w garażu wspólnym - jeśli podam, że samochód parkuję w garażu, a
    > zawiną mi samochód sprzed domu - coś to zmienia?

    Myślę że nie powinno.
    Zasadniczo garaż ma się tylko w domu, a jeździ się w różne miejsca.
    Nie ma też zakazu parkowania gdziekolwiek poza garażem.

    Kiedyś pamiętam że na stronie któregoś z ubezpieczycieli patrzyłem jakie
    są różnice w zależności od tego co się odpowie i realny wpływ na cenę
    miał tylko wiek najmłodszego kierowcy (poniżej 25), staż najświeższego
    kierowcy (AFAIR poniżej 3 lat), lata bezszkodowe i miasto rejestracji
    samochodu.
    Reszta to były jakieś grosze.

  • 12. Data: 2010-03-07 21:11:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Gwyn" <g...@a...pl> wrote in message
    > O ile sprawę z AC mogę sobie jeszcze jakoś próbować tłumaczyć,
    > to przy OC to niezła granda.
    > W jaki sposób mam rok na przód przewidzieć, kto oprócz mnie,
    > będzie prowadził samochód?

    Planujesz może adoptować nastolatka który będzie mieć 18-te
    urodziny w tym roku? Bo jeśli nie, to nie rozumiem problemu...

    Pytanie przecież dotyczy osób mieszkających z Tobą w jednym
    gospodarstwie domowym... To nie jest pytanie o to któremu
    koledze będziesz chciał pożyczyć na 1 dzień auto za 11 miesięcy.

  • 13. Data: 2010-03-07 21:17:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Mar 2010 14:11:46 -0600, Pszemol wrote:

> [...]
    >gospodarstwie domowym... To nie jest pytanie o to któremu
    >koledze będziesz chciał pożyczyć na 1 dzień auto za 11 miesięcy.

    A skad wiesz ze nie ?

    Co do OC to ustawa zawiera pewne ciekawe zapisy ..

    J.

  • 14. Data: 2010-03-08 00:09:09
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

> [...]
    > gospodarstwie domowym... To nie jest pytanie o to któremu
    > koledze będziesz chciał pożyczyć na 1 dzień auto za 11 miesięcy.

    a mozesz powiedziec skad ten ostatni wniosek?
    bo to chyba twoje domniemania ze chodzi o kogos z rodziny / gospodarstwo
    domowe.

    np w axa nie widze zadnej informacji ze to o takie osoby sie pyta.

    pytalem ostatnio konsultatna, powiedzial "chodzi o osoby notorycznie
    jezdzace tym samochodem - jesli bedzie to ktos okazjonalny to nie ma to
    znaczenia".... ;) tak że to troche zabawne.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 15. Data: 2010-03-08 00:25:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    Pszemol wrote:

    > Pytanie przecież dotyczy osób mieszkających z Tobą w jednym
    > gospodarstwie domowym... To nie jest pytanie o to któremu koledze
    > będziesz chciał pożyczyć na 1 dzień auto za 11 miesięcy.

    No właśnie to JEST takie pytanie. To deal w stylu "mniej zapłacisz za
    ubezpieczenie, ale nie możesz udostępnić auta osobie młodszej niż".

    --
    cokolwiek

  • 16. Data: 2010-03-08 00:26:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    Bartek wrote:

    > pytalem ostatnio konsultatna, powiedzial "chodzi o osoby notorycznie
    > jezdzace tym samochodem - jesli bedzie to ktos okazjonalny to nie ma to
    > znaczenia".... ;) tak ?e to troche zabawne.

    Nie słuchaj konsultanta -- przeczytaj umowę. ;-)

    --
    cokolwiek

  • 17. Data: 2010-03-08 10:20:27
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > miał tylko wiek najmłodszego kierowcy (poniżej 25), staż najświeższego
    > kierowcy (AFAIR poniżej 3 lat), lata bezszkodowe i miasto rejestracji

    Heh, no właśnie.
    Z jednej strony to są jakieś grosze przy opłacie składki, z drugiej zaś
    w skrajnym przypadku mogą chcieć nie wypłacić odszkodowania, bo akurat
    prowadził ktoś, kogo nie uwzględniłem we wniosku o ubezpieczenie. Czy to
    oznacza, że zanim pozwolę się odwieźć moim samochodem komuś z małym
    stażem za kierownicą, to mam lecieć do TU i podpisywać aneks do umowy?!
    Kretynizm :/
    Czy może na pytanie we wniosku o wiek najmłodszego kierowcy
    (użytkownika) mam odpowiedzieć "nie wiem"? Przynajmniej będzie to zgodne
    z prawdą.
    Coś mam wrażenie, że te pytania we wniosku są właśnie po to, żeby w
    razie czego móc udupić klienta w zgodzie z prawem.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 18. Data: 2010-03-08 11:43:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    LEPEK pisze:

    > Czy może na pytanie we wniosku o wiek najmłodszego kierowcy
    > (użytkownika) mam odpowiedzieć "nie wiem"? Przynajmniej będzie to zgodne
    > z prawdą.

    Pewnie możesz, tyle że oni to policzą jako kierowca lat 17 z zerowym
    stażem i to w zależności od TU kosztuje jakieś 20-30% więcej, a to już
    nie są grosze.

    Chyba najlepiej napisać maila na jakąś infolinię ubezpieczyciela co w
    sytuacji jak kierowca jest zniżkowy, ale jest możliwość, że np. autem z
    jakiejś imprezy będzie Cię odwoził jakiś jeszcze nieustalony kierowca.

  • 19. Data: 2010-03-08 20:22:09
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    LEPEK pisze:

    > Pytanie mam odwrotne - jeśli nie podam, że będą inni użytkownicy, a
    > szkodę spowoduje ktoś inny, niż ja prowadząc mój samochód - czy coś to
    > zmienia?

    Dziś rozmawiałem z infolinią Aviva CU.
    Według niemiłej pani kierowanie pojazdem przez kogoś, kto nie mieści sie
    w danych podanych we wniosku może skutkować nawet niewypłaceniem
    odszkodowania. Nie twierdzę, że zawsze należy wierzyć infolinii, ale
    biorąc pod uwagę, że każde TU stara sie mieć raczej najniższą cenę, to
    taka odpowiedź konsultanta o czymś świadczy.

    Ale ta niemiła pani stwierdziła, że nie poda mi różnicy pomiędzy skłądką
    dla użytkownika >25 lat i <25 lat. Nie wyliczy mi też jednaej i drugiej
    składki, żebym mógł sobie sam odjąć. Ja mam się zdecydować TERAZ - przed
    kalkulacją składki, czy będzie ktoś taki prowadził mój samochód, czy tez
    nie. I oni mają SPOSOBY na to, jak bym zadzwonił z innego telefonu i
    podał inne dane - też mi nie wyliczą, bo drugi raz nie wyliczają, bo...
    bo system nie przyjmie :D

    Generali z kolei ma zapis w OWU, że mogą niewypłacić odszkodowania,
    jeśli poda się we wniosku informacje nieprawdziwe - ale w momencie
    podawania ich do wniosku one będą prawdziwe :)

    No nie ważne, wygląda mi na to, że albo ubezpieczamy samochód na full
    składkę, albo godzimy się z tym, że nikt młodszy nas nie odwiezie z
    imprezy, ani nikomu takiemu samochodu nie pożyczymy. Ja tam takich
    młodych znajomych to już nie mam, ale dzieci moich znajomych już robią
    prawka, a mimo to nie będą mogły mnie z imprezy odwieźć (moim samochodem
    rzecz jasna).

    Pozdr,

  • 20. Data: 2010-03-08 20:47:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    LEPEK pisze:

    > No nie ważne, wygląda mi na to, że albo ubezpieczamy samochód na full
    > składkę, albo godzimy się z tym, że nikt młodszy nas nie odwiezie z
    > imprezy, ani nikomu takiemu samochodu nie pożyczymy.

    Tzn. pożyczać i odwozić się można pamiętając tylko, że nie obowiązuje
    wtedy ubezpieczenie AC.

    Reszta bez zmian.