  • 221. Data: 2010-03-11 08:38:11
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <o...@o...op.invalid> napisał w wiadomości
    news:hn8k4i$up6$6@newsfeed.net.icm.edu.pl...

    > A tak stają się nieodpowiedzialni za swoje czyny bo inni kierowcy płacą za
    > ich szkody

    bzdury opowiadasz, ale to kwestia akurat na pl.soc.psychologia

  • 222. Data: 2010-03-11 08:46:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Mar 2010 08:36:52 +0100, szerszen wrote:
    >jak nie zainteresowanym stronom to komu?
    >oplacalnosc w takim wypadku musi byc proporcjonalna do ryzyka, wiec jak
    >napisalem "ubezpieczenie" z regresme powinno stanowic kilka, kilkanascie
    >procent ubezpieczenia normalnego, aby wogole ktokolwiek zdrowy na umysle
    >zaczal sie zastanawiac nad jego wykupieniem, inaczej bedzie to sztuka dla
    >sztuki

    Zalezy od tej sztuki. Na zachodzie bywaja ubezpieczenia AC z udzialem
    wlasnym. Wyplacaja ci np 80% szkody, a skladka jest 70% pelnej.

    W przypadku OC troche trudniej, ale np regres do 2000zl, czy jak to
    sie dawniej nazywalo - franczyza integralna, moglby znaczaco obnizyc
    koszty ubezpieczenia .. a niektorym podniesc :-)

    J.

  • 223. Data: 2010-03-11 10:37:39
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Mario" <c...@s...onet.pl> wrote in message

    > bo to nie jest reguła, że szybszy zawsze jeździ szybciej.
    > Dzisiaj widziałem wlokącego się środkowym pasem, w środku Warszawy, gościa
    > w 911ce, jakiś nowy model, nie znam się. I co? Na pewno mógł szybciej ale
    > delektował się jazdą, przy 40-60kmh. I znam takich wielu co tak jeżdżą.

    Tak samo, jak nie jest regula, ze kazdy mlody zawsze jezdzi niebezpiecznie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 224. Data: 2010-03-11 10:39:11
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > gówno prawda. Ja znam tych ludzi o których piszę. A Ty ich znasz?
    > Robią to na ZAMKNIĘTYCH zorganizowanych zlotach, gdzie jest czuwanie
    > Policji, Pogotowia itp. Na co dzień jeżdżą normalnie, serio (często
    > drugimi autkami, bardziej cywilnymi).
    > A gdy wieczorem jest "integracja" spod znaku Jacka Danielsa ;-) , to NIKT
    > nie myśli o ruszaniu autka z miejsca.

    Ja rowniez znam ludzi, ktorzy regularnie 2-3 razy w miesiacu wyszaleja sie
    na torze. Ale jesli probujesz mi wmowic, ze wlasciciele Espace'a rownie
    czesto szaleja na publicznych drogach, co Dzidki probujace gasic trawa swoje
    BMW, to nie mamy chyba o czym rozmawiac.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 225. Data: 2010-03-11 10:39:55
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > tak zakuto pało, proponuje to samo. Jesteś niesamowicie tępy czy tylko na
    > takiego pozujesz, nie wiem po co?

    Zabolalo cie, bo nazwalem dresiarstwo "driftujace" dookola ronda w
    pelnoletnich BMW po imieniu?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 226. Data: 2010-03-11 10:43:38
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "niusy.pl" <o...@o...op.invalid> wrote in message

    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com>
    >
    > Nie bez powodu do tej pory nigdzie taki system nie powstal i zapewniam
    > Cie,
    > ze nie jest to spisek Zydow, Masonow i amerykanskich megakorporacji
    > wymierzony w biednego, okradanego polaka.
    > --
    > Co Ty bredzisz ? Swobodne ubezpieczenia mieszkań dokładnie tak działają.

    A teraz porownaj sobie ubezpieczenie mieszkania do samochodu i szanse, ze
    przez Twoje mieszkanie czyjas rodzina bedzie do konca zycia na wozku.

    Zastanow sie tez przez chwile, kto wykupi takie OC z regresem.

    - osoba, ktora ma kilkaset tysiecy zlotych na ew. zastaw badz zwrocenie w
    razie wypadku?
    - kowalski, ktoremu co miesiac brakuje 300zl do pierwszego?

    Ten pierwszy raczej nie bedzie ryzykowac dla zaoszczedzenia kilkuset zlotych
    OC. Z Kowalskiego nigdy niczego sie nie uda odzyskac.

    Wyjasnij mi prosze, jaki interes beda w tym mialy firmy ubezpieczeniowe i
    jaki interes beda w tym miec poszkodowani.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 227. Data: 2010-03-11 10:46:49
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com>
    >

    > To sa statystyki, te same wedlug ktorych mlodzi powoduja wiecej wypadkow i
    > placa wyzsze skladki.
    > --
    > Gdzie te statystyki ?

    Tu masz wg wieku:

    http://carinsurance.arrivealive.co.za/do-older-cars-
    lead-to-more-accident-claims.php

    Tu masz wyjasnienie odnosnie marek:

    http://articles.moneycentral.msn.com/Insurance/Insur
    eYourCar/which-cars-cost-more-or-less-to-insure.aspx

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 228. Data: 2010-03-11 11:00:49
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    kamil pisze:
    > "Mario" <c...@s...onet.pl> wrote in message

    > Zabolalo cie, bo nazwalem dresiarstwo "driftujace" dookola ronda w
    > pelnoletnich BMW po imieniu?

    Jesteś niekonsekwentny bo miałeś zakończyć wątek. Szczerze mówiąc nie
    przeczytałem nic w Twoich postach o driftujących wokół ronda. Poza tym
    ja pisałem o paleniu gumy i posiadaniu auta jako hobby a ty coś od
    drifcie i drechach.

    mario

  • 229. Data: 2010-03-11 11:02:09
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    kamil pisze:

> [...]
    > rownie czesto szaleja na publicznych drogach, co Dzidki probujace gasic
    > trawa swoje BMW, to nie mamy chyba o czym rozmawiac.

    naucz się czytać ze zrozumieniem.
    Faktycznie nie mamy o czym rozmawiać, napisałeś to już wcześniej to po
    cholerę odpowiadasz.
    EOT.

    mario

  • 230. Data: 2010-03-11 11:16:43
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 10 Mar 2010 20:26:10 +0100, spp napisał(a):

    > Nie może - prawo przewiduje że ubezpieczalnia odpowiada do tej kwoty, co
    > powyżej można ścigać cywilnie. Dlatego _każdy_ kierowca powinien wpłacić
    ^^^^^^^^
    O ku...a.
    Już lobbujesz za tym by każdy posiadacz PJ opłacał składki OC? Od kiedy to
    kierowca musi posiadać polisę OC?
    Właściciel - i owszem, ale nie kierowca ;P