  • 101. Data: 2010-03-10 09:11:50
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 9 Mar, 23:55, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > ...i w a nie takiej konstrukcji brakuje w OC na rower - nie ma
    > takiej oferty. Powiedzmy 50 kz w mieniu i 250..500 kz "osobowego".
    >   Prawdopodobie stwo wyrz dzenia rowerem powa nej szkody na zdrowiu
    > lub ycia, nawet po redniej (to s awne ...i kierowca wje d a
    > w t um...) jest znikome, ale istnieje.
    >   A oferty nie ma (i ju ).

    Jest. Zwie sie 'OC w zyciu prywatnym' czy jakos tak. I nie ma chyba
    rozroznienia pomiedzy szkoda osobowa a materialna

  • 102. Data: 2010-03-10 09:12:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > swoba umow, swoboda umow, ale robisz calkowicie bledne zalozenie, ze
    > ubezpieczany jest rozsadny i wyplacalny, a tymczasem ide o zaklad, ze
    > wiekszosc tych co wybierze niska skladke bedzie niewyplacalnych, lub
    > nawet jesli wprowadzimy jakies skuteczne mechaznizmy weryfikacji
    > wyplacalnosci, moze stac sie niewyplacalnymi po duzej szkodzie

    To już jest prywatna sprawa ubezpieczyciela. Jest oczywiste, że to
    ryzyko wkalkuluje w składkę.

    --
    Liwiusz

  • 103. Data: 2010-03-10 09:47:29
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    R.M. pisze:
    > Witam,
    > Dlaczego ubezpieczenie OC jest w takiej postaci jak obecnie? tzn ze
    > placimy roczna skladke, i jak nie spowodujemy wypadku to pieniadze
    > przepadaja ...

    jak nie spowodujesz wypadku to dostajesz zniżkę, wiem, wiem to marne
    pocieszenie ;-)

    pozdrawiam
    mario

  • 104. Data: 2010-03-10 09:49:22
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    bo ubezpiecza się pojazdy, nie kierowców.

    bo żyjemy w chorym kraju gdzie większość rodzin ma jeden samochód i
    kilku driverów/userów a nie na odwrót gdzie ktoś ma kilka samochodów.
    Ja bym wolał to drugie.

    pozdrawiam
    mario

  • 105. Data: 2010-03-10 09:53:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-10 09:49, Mario pisze:
    > bo ubezpiecza się pojazdy, nie kierowców.
    >>

    > bo żyjemy w chorym kraju gdzie większość rodzin ma jeden samochód i
    > kilku driverów/userów a nie na odwrót gdzie ktoś ma kilka samochodów.
    > Ja bym wolał to drugie.

    To prawda, ale wtedy też ubezpieczasz wszystkie samochody. :)

    --
    spp

  • 106. Data: 2010-03-10 09:56:18
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 9 Mar 2010 15:42:19 -0000, kamil napisał(a):

    > Jestes pewny? Bo ja nie.

    W Angli na pewno duzo drozej, uwzgledniajac nawet roznice zarobkow.
    Samochody - zwlaszcza uzywane - tanie jak barsz, duuzo tansze niz w Polse
    (bo problem kierownicy zredukowal do minimum ich masowy import do Polski),
    za to ubezpieczenia naprawde drogie. Stawek Ci nie podam, bo juz
    zapomnialem. tlumaczyl mi to kiedys brat ktory kilka lat juz tam mieszka.

    --
    Mark

  • 107. Data: 2010-03-10 09:58:55
    Od: BK <b...@g...com>

    On 9 Mar, 21:39, "niusy.pl" <o...@o...op.invalid> wrote:
> [...]
    >
    > ale jaki sens mialoby ubezpieczenie sie z regresem? po to sie czlowiek
    > ubezpiecza, zeby nie pokrywac szkody... place skladke i mam w nosie
    > szkode
    > --
    > To nie jest dobrowolne ubezpieczenie by ubezpiecza "si ". To raczej rodzaj
    > podatku drogowego.
    >
    > w zyciu nie podpisalbym umowy ubezpieczenia, ktora zobowiazuje mnie do
    > placenia skladki, a "wrazieco" i tak musze pokryc cala szkode - bo to
    > zadne ubezpieczenie ;)
    >
    > --
    > Czym jest brak zni ki po spowodowaniu szkody ?

    Nie brak znizki tylko ew. odebranie czesci znizki i nie wszyscy
    ubezpieczyciele to stosuja. Teraz utrata znizki to zaden problem. Sa
    tez promocje w stylu dopalc 25 zl i nie stracisz znizek.

  • 108. Data: 2010-03-10 10:01:20
    Od: BK <b...@g...com>

    On 9 Mar, 20:31, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > W wiadomo cinews:a20be291-f41c-439a-b8d5-a8a5944086ba@15g2000y
    qi.googlegroups.comBK

    > Podpisa by , podpisa ...
    > Wystarczy, e stworzono by takie prawo. ;)

    A w zyciu. To bym bral auto w leasing i niech sie kto inny martwi.
    Predzej bym zrezygnowal calkowicie z posiadania auta na wlasnosci niz
    wpakowal sie w OC z regresem.

    Nie mialem w zyciu zadnej stluczki/wypadku ze swojej winy ale ja tam
    mam na utrzymaniu siebie i swoja rodzine, nie zaryzykuje placenia
    komus renty do konca zycia czy odszkodowania/zadoscuczynienia jak
    (odpukac) kiedys bede mial pecha i spowoduje wypadek. Przeciez mozna
    sobie kompletnie zycie zmarnowac placac ze swojej kieszeni wszelkie
    koszty po wypadku, ktory przeciez powoduje sie nieumyslnie.

  • 109. Data: 2010-03-10 10:03:02
    Od: cztery <r...@d...trzy>

    > ...i właśnie takiej konstrukcji brakuje w OC na rower - nie ma
    > takiej oferty. Powiedzmy 50 kzł w mieniu i 250..500 kzł "osobowego".

    Alez jest.
    Sam mam takie ubezpieczenie - kosztuje to rocznie chyba 6 czy 10zl. Z
    tego co pamietam jest to 20kzl na mieniu i 100kzl na osobie.
    Wykupuje w PZU przy okazji ubezpieczenia mieszkania

    > Prawdopodobieństwo wyrządzenia rowerem poważnej szkody na zdrowiu
    > lub życia, nawet pośredniej (to sławne ...i kierowca wjeżdża
    > w tłum...) jest znikome, ale istnieje.
    > A oferty nie ma (i już).

    Co do szkod na mieniu to raczej powaznego ryzyka nie ma.
    Ale powazne ryzyko jest np. gdy potracisz dziecko bawiace sie na drodze
    rowerowej, ktora dla wielu mam jest inaczej pomalowanych chodnikiem.

  • 110. Data: 2010-03-10 10:05:17
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Samotnik pisze:

    > Połączenie między posiadanym samochodem a stylem jazdy jest mocno
    > teoretyczne.

    Dla statystyka ubezpieczalni jest to równie proste do ustalenia,
    co związek z wiekiem - na postawie dancyh szkodowości.