  • Data: 2011-12-07 19:59:41
    Temat: Re: ubek
    Od: to <t...@x...abc> szukaj wiadomości tego autora

    begin Artur Maśląg

    > Ja bym raczej powiedział, że dzięki powstawaniu w specyficznych czasach
    > Bareja wspiął się na szczyty swej ekspresji, dzięki czemu mamy tak
    > wspaniałe dzieło.

    Wspaniałe to może ono było gdy powstało, w pewnym konkretny realiach.

    Nie mogę pamiętać lat 70-tych i pierwszy raz obejrzałem misia kilka lat
    temu, więc patrzę na ten film w miarę obiektywnie -- bez nostalgii i
    wspomnień. Widzę tam głównie ludzi wyglądających jak menele pajacujących
    w zdewastowanym otoczeniu. Jakoś specjalnie mnie to nie bawi. Raczej
    smutno mi, że moi rodzice musieli żyć w takim syfie. I nie mów, że
    takiego syfu nie było, bo pamiętam go jeszcze z lat 80-tych. Mi na
    szczęście przypadł na lata wczesnego dzieciństwa -- więc wielkiej szkody
    z tego tytułu nie poniosłem.

    > E tak - zwyczajnie kabarety były lepsze, ponieważ sztuką było stworzyć
    > program tak, by się władza nie czepiała, a widz zobaczył to, co chciał
    > przekazać autor. Paradoksalnie dużo trudniejszy temat niż w dzisiejszych
    > czasach. Efekt widać - stare produkcje są ponadczasowe i profesjonalne,
    > a z nowych w zasadzie niewiele zostaje, ponieważ prezentują niezbyt
    > wysoki poziom. Ba, one też się nie opierały tylko na polityce itd.

    Można spojrzeć na to inaczej -- wystarczyło dosrać metaforycznie władzy i
    już wszyscy się podniecali. Teraz trzeba się bardziej wysilić.

    > No pewnie, 30 lat temu to powszechności głupoty nie było widać, skąd. Z
    > drugiej strony powszechność głupoty wzrosła od tamtych czasów, co
    > specjalnie budujące nie jest. Wzrosła uniwersalnie, a nie tylko
    > lokalnie. To już specjalnie budujące nie jest. Jednak głupota ma różne
    > oblicza.

    Widzę, że zaczynasz już przechodzić etap pt. "za moich czasów".

    > Nic na to nie poradzę. Mnie tam nadal bawią (i będą bawić) różne absurdy
    > tam pokazane, które się świetnie mają w dzisiejszych czasach, choć
    > trudno by były w identycznej formie. Oczywiście, że sytuacja IRL może
    > wcale nie być śmieszna, ale genialne pokazanie jej absurdu w filmie bawi
    > i tak mam być.

    Ciebie bawi, bo pamiętasz to z własnego życia.