  • 11. Data: 2012-11-22 17:17:06
    Temat: Re: uP ze sprzętowym 1-wire - istnieje?
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 22/11/2012 14:06, AlexY wrote:
    > Cezar wrote:
    > [..]
    >
    > Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, w kazdym pokoju kontroler? Toż to
    > koszty wyjdą masakryczne.
    >
    > [..]

    Co w tym dziwnego?

    Chce miec mozliwosc ustawienia temperatury w kazdym pokoju (bedąc w
    nim). Mam ogrzewanie podlogowe podzielone na strefy i moge je
    kontrolowac niezaleznie.

    c.

  • 12. Data: 2012-11-22 20:38:49
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Cezar wrote:
    [..]
    > Co w tym dziwnego?

    Koszty

    > Chce miec mozliwosc ustawienia temperatury w kazdym pokoju (bedąc w
    > nim). Mam ogrzewanie podlogowe podzielone na strefy i moge je
    > kontrolowac niezaleznie.

    Tyle tych paneli po 60$ ile pomieszczeń, u mnie wyszłoby 360$ jeśli
    zrezygnuję z paneli w łazienkach. to już wolę mieć taki panel w
    telefonie, kindlu, kompie + ewentualnie jeden powiesić na ścianie.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 13. Data: 2012-11-23 09:54:03
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@t...pl.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie problem wbudwac tam takze czujniki. CAT5 mam juz pociagniety do
    > kazdego pokoju i jest w puszcze na scianie. Zasilalnie przez PoE.

    u mnie stary laptop na XPku czyta czujniki 1wire i macha przekaźnikami
    sterowania. Dostęp przez zdalny dostęp skądkolwiek. Tanio i w razie awarii
    da sie zestawić na dowolnym innym pc-cie.
    Lapek bierze 16W, da sie w sensownej cenie zejsc nizej? Ile biorą te
    dedykowane cuda na scianie? Własciwie mógłbym zastosowac rassbery pi ale na
    linuxie sie nie znam i bedą kłopoty z programem na to :/

    b.

  • 14. Data: 2012-11-23 13:12:50
    Od: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl>

> [...]
    na
    > linuxie sie nie znam i bedą kłopoty z programem na to :/
    Witam po długiej przerwie.
    Rozwiązanie ciekawe na początkowym etapie.
    Wady:
    - estetyka nieakceptowalna przez żonę i gości
    - przekaźnik dyskwalifikują projekt, co kolega sam poniekąd przyznał w
    słowach:
    "Tanio i w razie awarii da się zestawić na dowolnym innym pc-cie."
    Chodzi mi o założenie, że będzie jakaś awaria.
    Wiem, że mowa tu o laptopie, ale sam nie wiem, co pierwsze ulegnie
    uszkodzeniu.
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl -Systemy Elektroniczne
    i projektowania PCB

  • 15. Data: 2012-11-23 13:21:54
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Sylwester Łazar wrote:
    [..]
    > Wady:
    > - estetyka nieakceptowalna przez ?one i go?ci
    > - przeka 1/4 nik dyskwalifikuj? projekt, co kolega sam poniek?d przyzna? w
    > s?owach:
    > "Tanio i w razie awarii da sie zestawiae na dowolnym innym pc-cie."
    > Chodzi mi o za?o?enie, ?e bedzie jaka? awaria.
    > Wiem, ?e mowa tu o laptopie, ale sam nie wiem, co pierwsze ulegnie
    > uszkodzeniu.

    Tylko że te tablety naścienne to też takie mini laptopy, nawet gorsze
    bym powiedział bo ze względu na skrajną miniaturyzację mają jeszcze
    gorsze odprowadzanie ciepła niż zwykły laptop.
    Co do estetyki, lepiej mieć tableta powieszonego w każdym pokoju czy
    telefon w kieszeni / tableta wifi w szufladzie?

  • 16. Data: 2012-11-23 13:49:50
    Temat: Odp: uP ze sprzętowym 1-wire - istnieje?
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Tylko że te tablety naścienne to też takie mini laptopy, nawet gorsze

    > --
    > AlexY
    > http://nadzieja.pl/inne/spam.html
    > http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

    Mi osobiście, to nie przeszkadza w zasadzie żadne rozwiązanie, jeśli system działa.
    Ważne, aby wygodnie przy tym stanąć i poustawiać co się da.
    Najgorsza to chyba taka pozycja, że człowiek pochylony nad biurkiem,
    z wyciągniętymi rękami musi wejść w jakieś menu itp.

  • 17. Data: 2012-11-23 14:00:58
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Jest jeszcze jedno pytanie, zupełnie fundamentalne zresztą.
    Po jaką cholerę to wszystko ?

  • 18. Data: 2012-11-23 14:17:44
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    zapinio wrote:
    > Jest jeszcze jedno pytanie, zupe?nie fundamentalne zreszt?.
    > Po jak? cholere to wszystko ?

    np:
    1. temperatura mierzona w 3-ch pomieszczeniach i w zależości od godziny
    stbilizowany czujnik nr.1 lub 2 pozostałe.
    2. uwzględnienie temperatury zewnętrznej
    3. dostęp z zewnątrz aby np załączyć ogrzewanie
    4. sterowanie zaworami grzejników

  • 19. Data: 2012-11-23 14:22:20
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Jest jeszcze jedno pytanie, zupełnie fundamentalne zresztą.
    > Po jaką cholerę to wszystko ?
    Tak dla ludzi to:
    1) komfort,
    2) ekonomia,
    3) estetyka
    a dla elektroników:
    4) satysfakcja

  • 20. Data: 2012-11-23 14:29:27
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Jestem elektronikiem i informatykiem.
    Jak dla mnie to onanizm.
    I wmawianie ludziom (i sobie przede wszystkim) iż jest to racjonalne.
    Nie jest.
    Potrzebne jak ząb w dupie.
    Totalna kontrola wszystkiego i wszystkich.
    Skoro rzeczywiste potrzeby zostały już zaspokojone to trzeba za wszelką cenę
    wmówić nowe.
    Ale do tego każdy musi dojrzeć sam.