  • 1. Data: 2012-11-19 23:25:21
    Temat: piła na wyjściu AVR?
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Problem jak zwykle pewnie banalny ale wymiękłem :P Na wyjściu z AVRa
    (MEGA162), gdzie powinienem mieć piękny sygnał zegarowy dla PGA2310 po
    software'owym SPI ale chwilowo jest nic niepodłączone mam cś takiego:
    http://obrazki.elektroda.pl/3153887600_1353363520.pn
    Port z którego to wychodzi (dolna połówka portu C) zainicjowany
    poprawnie, zresztą wcześniej działało to i dawało elegancki przebieg a w
    kodzie nic się nie zmieniło. Procek zmieniony, dalej to samo. Nic też
    nie wskazuje na jakąś globalną usterkę AVRa tudzież oscyloskopu bo
    przebieg z wyjścia TXD jest elegancki, prostokątny. Zgłupiałem do reszty
    >/
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 2. Data: 2012-11-20 16:53:45
    Temat: Re: piła na wyjściu AVR?
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > ale chwilowo jest nic niepodłączone mam cś takiego

    A z jakims obciazeniem? Bo wyglada, jakby jakas pojemnosc sie
    rozladowywala nie majac za bardzo przez co.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2012-11-20 17:09:20
    Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid>

    W dniu 2012-11-19 23:25, badworm pisze:
> [...]
    > nie wskazuje na jakąś globalną usterkę AVRa tudzież oscyloskopu bo
    > przebieg z wyjścia TXD jest elegancki, prostokątny. Zgłupiałem do reszty

    Jesteś pewien, że to ten sam wsad procesora? Mnie to wygląda, że port
    jest ustawiony na wejście(DDRC dla tego bitu=0), a rejestrem danych
    kluczujesz między pull-up a Hi-z.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 4. Data: 2012-11-20 17:22:56
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 19.11.2012 23:25, badworm wrote:
> [...]
    > nie wskazuje na jakąś globalną usterkę AVRa tudzież oscyloskopu bo
    > przebieg z wyjścia TXD jest elegancki, prostokątny. Zgłupiałem do reszty

    Wygląda jakby "w dół" sygnał był ciągnięty tylko jakimś pull-down. Po
    mojemu zamienione DDR i PORT.

    Michoo

  • 5. Data: 2012-11-20 23:16:47
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 20 Nov 2012 17:22:56 +0100, Michoo napisał(a):

    > Wygląda jakby "w dół" sygnał był ciągnięty tylko jakimś pull-down. Po
    > mojemu zamienione DDR i PORT.

    Ok, znalazłem rozwiązanie, nie trafiłeś choć byłeś blisko.
    Najpierw miałem coś takiego:
    DDR(SPI_PORT)=1<<SPI_CS | 1<<SPI_SCK | 1<<SPI_MOSI;
    a kilka linijek dalej
    DDR(MUTE_PORT)=1<<MUTE_OUT;
    przy czym SPI_PORT i MUTE_PORT to to samo. Zebranie tego w jeden wiersz:
    DDR(SPI_PORT)=1<<SPI_CS | 1<<SPI_SCK | 1<<SPI_MOSI | 1<<MUTE_OUT;
    rozwiązało problem.
    Dzięki za podpowiedź, tak coś czułem, że piny odpowiedzialne za soft-spi
    mogą pracować jako wejścia ale nie mogłem znaleźć gdzie robię błąd.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 6. Data: 2012-11-20 23:38:13
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.11.2012 23:16, badworm wrote:

    Na przyszłość imo lepiej zrobić makra pokroju
    SET_BITS(port,bits) port|=bits
    CLEAR_BITS(port,bits) port&=!(bits)
    TOGGLE_BITS(port,bits) port^=bits

    mniejsza szansa, ze się operator = gdzieś "omsknie".

    Michoo

  • 7. Data: 2012-11-21 00:44:57
    Od: shg <s...@g...com>

    On Tuesday, November 20, 2012 11:38:32 PM UTC+1, Michoo wrote:
    > CLEAR_BITS(port,bits) port&=!(bits)

    Tylda, nie wykrzyknik.

  • 8. Data: 2012-11-21 02:13:25
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.11.2012 00:44, shg wrote:

    > Tylda, nie wykrzyknik.
    Zgadza się. &=~ Palec mi się omsknął.
    Michoo

  • 9. Data: 2012-11-21 09:29:59
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    badworm <n...@p...pl> wrote:

> [...]
    > Najpierw miałem coś takiego:
    > DDR(SPI_PORT)=1<<SPI_CS | 1<<SPI_SCK | 1<<SPI_MOSI;

    Z ciekawości - wiesz (Ty albo ktoś), dlaczego akurat tak wygląda wykres?
    Na moje oko to właśnie dla Hi-Z powinny być szumy i jakieś piły z pinów
    obok, a dla pull-up powinna być stabilna jedynka. Na tym RIGOL-u masz to
    zainwertowane?

    Swoją drogą (1<<bit), w avr/io.h masz makro _BV(), IMO programy wtedy są
    czytelniejsze.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 10. Data: 2012-11-21 19:36:17
    Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid>

    W dniu 2012-11-21 09:29, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > Na moje oko to właśnie dla Hi-Z powinny być szumy i jakieś piły z pinów
    > obok, a dla pull-up powinna być stabilna jedynka. Na tym RIGOL-u masz to

    "Jedynka" robiona przez pull-up właśnie jest stabilna, widać że narasta
    bardzo szybko. Za to Hi-Z na porcie to tak na prawdę pull-down przez
    sondę oscyloskopu (10MOhm?). Pojemności układu i samej sondy rozładowują
    się wtedy dłużej niż trwa naładowanie przez pull-up. To dlatego przebieg
    nie schodzi do zera - te zęby to nie "popsuta" jedynka, tam powinna być
    seria impulsów 1,0,1,0...

    Pozdrawiam,
    Paweł