  • 1. Data: 2012-11-21 22:23:00
    Temat: uP ze sprzętowym 1-wire - istnieje?
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Witam,

    Ostatnio walczę trochę z 1-wire i tak z czystej ciekawości chciałbym
    wiedzieć czy któryś z producentów był na tyle szalony żeby wstawić w swym
    produkcie sprzętowy moduł 1-wire (jak sprzętowy UART, SPI, I2C)?
    Wiem, że są scalaki I2C/1-wire, ale chodzi mi tutaj ściśle o mikrokontroler
    z zaimplementowanym blokiem 1-wire żeby nie trzeba było obsługiwać
    transmisji programowo lub kombinować z UARTem.

    Jakub Rakus
    s...@o...pl

  • 2. Data: 2012-11-21 23:28:40
    Temat: Re: uP ze sprzętowym 1-wire - istnieje?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Jakub Rakus <s...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > mikrokontroler z zaimplementowanym blokiem 1-wire żeby nie trzeba było
    > obsługiwać transmisji programowo lub kombinować z UARTem.

    1-wire jest prosty i można samemu go zaimplementować. A jak nie masz czasu,
    to masz pełno gotowców w necie, bo wszyscy kochają DS18B20. Nie spotkałem
    się z uP mającym sprzętowe wsparcie dla 1Wire. Podejrzewam, że znalezienie
    go i poznanie zajmie więcej czasu niż wklejenie kodu biblioteki 1Wire z
    netu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2012-11-22 00:10:16
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Kochają.
    Bo go w istocie nie znają, a dominującym czynnikim jak zwykle jest cena.
    Aby jak najtaniej.
    Miłości owej nie podzielam, bo zbyt dużo na temat 1-wire wiem.
    Już wiele lat temu popełniłem coś co w implementacji proste nie jest , a
    mianowicie 1-wire slave na bazie mikrokontrolera.
    Najpierw PIC potem PSoC Cypress.
    A potem dałem sobie spokój z 1-wire.
    Co radzę uczynić, bo nie był projektowany do większości zastosowań do jakich
    jest używany tj. transmisji na większe odległości.

  • 4. Data: 2012-11-22 00:24:34
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    zapinio <z...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > Co radzę uczynić, bo nie był projektowany do większości zastosowań do
    > jakich jest używany tj. transmisji na większe odległości.

    Miałem akurat na myśli dokładnie to, co napisałem, czyli ten konkretny
    termometr. Jest często spotykany w różnych mikrokontrolerowych projektach.
    Natomiast nie zauważyłem miłości do 1Wire jako takiego. Ale skoro jak mówisz
    bywa wykorzystywany do takich transmisji, to faktycznie ktoś nie doczytał
    specyfikacji.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2012-11-22 00:31:58
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Nawet z reguły jest używany niezgodnie z przeznaczeniem.
    Osobliwie owo nieszczęsne DS18B20.
    Te "inteligentne domy" z przyległościami.
    Ale to temat na zupełnie inne opowiadanie..:-).

  • 6. Data: 2012-11-22 10:39:23
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    zapinio wrote:
    > Nawet z regu?y jest u?ywany niezgodnie z przeznaczeniem.
    > Osobliwie owo nieszczesne DS18B20.
    > Te "inteligentne domy" z przyleg?o?ciami.
    > Ale to temat na zupe?nie inne opowiadanie..:-).

    Ale to jest właściwe miejsce na tego typu dyskusje, bardzo chętnie
    poczytam opinie i doświadczenia innych osób gdyż jestem w trakcie
    popełniania owego "inteligentnego domu".

    sprzętowego 1-wire nie widziałem, chyba zwyczajnie się nie opłaca czegoś
    takiego robić, jakiś procek za dolara, z jednej strony rs232, z drugiej
    1 wire i odpowiedni soft w środku załatwia sprawę ale trzeba ten soft
    napisać.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 7. Data: 2012-11-22 11:38:48
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 22/11/2012 09:39, AlexY wrote:

> [...]
    > takiego robić, jakiś procek za dolara, z jednej strony rs232, z drugiej
    > 1 wire i odpowiedni soft w środku załatwia sprawę ale trzeba ten soft

    Moze uzyj jakis SoC z linuksem? Widzialem ze w Rasbperry Pi byl
    udostepniony modul kernela obslugujacy magistrale 1-wire podpieta do GPIO...

    BTW, tez obecnie pracuje nad home automation. Myslalem uzyc 1-wire ale
    coraz bardziej sklaniam sie do uzycia ethernetu. Szukam jakiegos gotowca
    wiszacego na scianie do sterowania tym - najlepiej na Androidzie, cos w
    stylu
    http://www.alibaba.com/product-gs/532287081/Android_
    Tablet_In_Wall_Mount_For.html

    c.

  • 8. Data: 2012-11-22 12:51:36
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Cezar wrote:
    [..]
> [...]
    >
    > BTW, tez obecnie pracuje nad home automation. Myslalem uzyc 1-wire ale
    > coraz bardziej sklaniam sie do uzycia ethernetu. Szukam jakiegos gotowca

    Sęk w tym że 1-wire jest niesamowicie "tani" w użyciu, do ethernetu
    będziesz musiał kupić (bo raczej nie zrobisz) międzymordzie do
    wszelakich czujników czy mechanizmów wykonawczych, do tego dojdzie
    znacznie większe zapotrzebowanie na prąd, czyli prawdopodobnie dodatkowo
    zasilacz do każdej takiej "przejściówki". Oczywiście wszystko to kwestia
    indywidualnych potrzeb, może w Twoim przypadku ethernet zda egzamin, u
    mnie będzie to raczej serwer linuxowy odpalony na laptopie (już jest),
    do niego 1-wire, LAN, RS232 i co tam jeszcze wymyślę a do kontroli nad
    tym np www w telefonie po wi-fi.

    > wiszacego na scianie do sterowania tym - najlepiej na Androidzie, cos w
    > stylu
    > http://www.alibaba.com/product-gs/532287081/Android_
    Tablet_In_Wall_Mount_For.html

    60-70 dolców sztuka... i taniej raczej nie będzie

  • 9. Data: 2012-11-22 13:25:50
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 22/11/2012 11:51, AlexY wrote:
> [...]
    > mnie będzie to raczej serwer linuxowy odpalony na laptopie (już jest),
    > do niego 1-wire, LAN, RS232 i co tam jeszcze wymyślę a do kontroli nad

    Ethernet o tyle ma sens ze chce oprocz czujnikow, w kazdym pokoju miec
    mozliwosc sterowania temperatura. Wiec jak juz bede mial cos co to robi
    to nie problem wbudwac tam takze czujniki. CAT5 mam juz pociagniety do
    kazdego pokoju i jest w puszcze na scianie. Zasilalnie przez PoE.

    Tablet_In_Wall_Mount_For.html

    > 60-70 dolców sztuka... i taniej raczej nie będzie

    Taka cena mnie satysfakcjonuje pod warunkiem ze bede to mogl kupic w
    ilosciach detalicznych.

    c.

  • 10. Data: 2012-11-22 15:06:11
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Cezar wrote:
    [..]
> [...]
    > to nie problem wbudwac tam takze czujniki. CAT5 mam juz pociagniety do
    > kazdego pokoju i jest w puszcze na scianie. Zasilalnie przez PoE.

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, w kazdym pokoju kontroler? Toż to
    koszty wyjdą masakryczne.

    [..]