  • Data: 2009-03-07 12:12:48
    Temat: Re: uC poczatek
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp> szukaj wiadomości tego autora

    John Smith wrote:

    > Bajeczki opowiadasz: jakby gcc było lepsze od wszystkiego i do tego
    > darmowe.

    To se poszukaj w archiwum. Bylo kilka lat temu.
    Drugi epizod skonczyl sie w sadzie.

    > Własnie avrgcc z początkowego okresu wytrzęsło mi z głowy pomysły
    > zajęcia się na dłużej

    To nie gcc. To port 'avr-gcc', czyli cholera wie kto to portowal i z
    jakiej wersji.

    > AVR-ami. Można przejrzeć listy błędów gcc z lat 2003-2005 aby się o tym
    > przekonać.

    Wiesz, gcc jednak wyznacza pewien standard. Zauwaz: gcc, _nie_ avr-gcc.

    > Tutaj masz produkty komercyjne, gdzie producent mówi o braku opłat do
    > 16KB kodu.
    > To duża ilość wystarczająca do napisania aplikacji z kilkoma tysiącami
    > linii w C.
    > Przy pisanianiu takiego programu koszt robocizny jest _wielokrotnie_
    > większy od kosztów
    > środowiska.

    No i co? Dawno (z 10 lat temu) temu kupilem kompilator. Kosztowal ponad
    10k$. Mial takie bledy ze nie dalo sie go uzywac. Nie chce pisac 'jak
    sie nie znasz to nie pisz takich bzdur', ale to tak wychodzi ;-)

    Od tamtego czasu _bardzo_ wazna dla mnie jest dostepnosc gcc na dany
    procesor (z wyjatkiem Microchipa niestety). Od kiedy sie do tej polityki
    stosuje to nie mialem ani jednej wpadki. Przypadek?

    Poza tym fakt, ze sie uzywa gcc z dobrze zdefiniowanym standardem
    oszczedza mi duzo kasy w robociznie.

    --
    Jerry1111