  • 1. Data: 2022-07-20 17:49:25
    Temat: txd / rxd - jak sprawdzić co to jest
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    Cześć,
    Jest sobie chińskie webasto ze sterownikiem (coś takiego:
    https://www.vevor.co.uk/diesel-heater-c_10321/vevor-
    diesel-air-heater-parking-heater-all-in-1-8kw-truck-
    heater-red-lcd-switch-p_010306010236
    ).
    terownik w instrukcji ma opisane przewody jako +5V, GND, TXD, RXD. W
    jaki sposób sprawdzić co to w ogóle jest za typ transmisji pomiędzy
    sterownikiem a kontrolerem piecyka, żeby ją później podsłuchać?

    Lukasz

  • 2. Data: 2022-07-20 17:58:56
    Temat: Re: txd / rxd - jak sprawdzić co to jest
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/07/2022 17:49, ddddddddddddd wrote:
    > terownik w instrukcji ma opisane przewody jako +5V, GND, TXD, RXD. W
    > jaki sposób sprawdzić co to w ogóle jest za typ transmisji pomiędzy
    > sterownikiem a kontrolerem piecyka, żeby ją później podsłuchać?

    Podpiąc analizator sygnałów logicznych, typu saleae?

    https://support.saleae.com/saleae-api-and-sdk/protoc
    ol-analyzer-sdk

    https://support.saleae.com/community/community-share
    d-protocols

    ... albo przynajmniej oscyloskop?

    Ostatecznie, jak już znajdziesz szerokośc bitu i obliczysz baudrate, to
    chyba najprościej wpiąć równolegle RS232<>USB i podsłuchać kilka ramek.
    A potem przygoda...

  • 3. Data: 2022-07-20 18:13:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 20 lipca 2022 o 17:58:59 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    >
    > Ostatecznie, jak już znajdziesz szerokośc bitu i obliczysz baudrate, to
    > chyba najprościej wpiąć równolegle RS232<>USB i podsłuchać kilka ramek.

    Być może ostatnia - jeśli nie wie, jak zacząć, a jednak zacznie, to może się skończyć
    wybuchem...

  • 4. Data: 2022-07-20 18:25:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/07/2022 18:13, Dawid Rutkowski wrote:
    > Być może ostatnia - jeśli nie wie, jak zacząć, a jednak zacznie, to może się
    skończyć wybuchem...

    Przygoda dotyczy dekodowania. Przeciez w poście oryginalnym nie ma słowa
    o sterowaniu ;)

  • 5. Data: 2022-07-20 19:10:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 20 lipca 2022 o 18:25:15 UTC+2 heby napisał(a):
    > Przygoda dotyczy dekodowania. Przeciez w poście oryginalnym nie ma słowa
    > o sterowaniu ;)

    Niby tak, ale igrasz z ogniem (nomen omen ;)
    Dzieci+zapałki, hm...

  • 6. Data: 2022-07-20 19:17:04
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> napisał(a):
    > Być może ostatnia - jeśli nie wie, jak zacząć, a jednak zacznie, to może
    > się skończyć wybuchem...

    U mnie tak właśnie było gdy sniffowałem MDB. Wybuchł tranzystor a STM32
    zaczął dziwnie działać.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2022-07-20 19:58:58
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 20.07.2022 17:58, heby wrote:

    > Podpiąc analizator sygnałów logicznych, typu saleae?

    [...]
    > ... albo przynajmniej oscyloskop?
    >
    > Ostatecznie, jak już znajdziesz szerokośc bitu i obliczysz baudrate, to
    > chyba najprościej wpiąć równolegle RS232<>USB i podsłuchać kilka ramek.
    > A potem przygoda...

    Najpierw trzeba sprawdzić jakie są poziomy, czy 232 czy ttl, ale to
    można od biedy multimetrem.
    Potem podłączyć odpowiednią przejściówkę i jeśli to w ogóle RS, to z
    trafieniem w baudrate nie ma problemu. Z resztą na 90% będzie 115200
    8n1, ewentualnie 9600 8n1.

    --
    Mirek.

  • 8. Data: 2022-07-20 21:01:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 20 lipca 2022 o 19:59:00 UTC+2 Mirek napisał(a):

> [...]
    > Potem podłączyć odpowiednią przejściówkę i jeśli to w ogóle RS, to z
    > trafieniem w baudrate nie ma problemu. Z resztą na 90% będzie 115200

    Albo chińczyki trzymają się mkcno i zrobili zabezpieczenie.
    Muałem na warsztacie taki system (polski, więc jeszcze gorzej ;)
    gdzie było 10417bps (wzięło się z pędzenia 8051 na 24MHz).
    Nie pamiętam, czy dla utrudnienia dodali parzystość.

    Najlepsze w RS232 jest 1,5 bitu stopu ;>

  • 9. Data: 2022-07-20 21:16:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 20 lipca 2022 o 19:17:06 UTC+2 Grzegorz Niemirowski napisał(a):
    > U mnie tak właśnie było gdy sniffowałem MDB. Wybuchł tranzystor a STM32
    > zaczął dziwnie działać.

    Widać było też 24V. Sprytuśne to.
    Ale wybuch tranzystora, choć co prawda może czapeczkę strzelić w oko, jak bez
    okularów operator (coś w tym jest, że od monitora potrzeba okularów ;) - to jednak
    niewiele w porównaniu z wybuchem webasto...

    No bo przecież jak wysnifuje to nie oprze się pokusie wysyłania komend ;>

    To tak jak z wykrywaniem sniffingu.
    Podobno daje się - jądro (może stare) Linuxa, gdy karta była w promisc, odpowiadało
    na pewne broadcasty, na które nie powinno.
    Tak jak blondynka, która podsłuchując pod drzwiami usłyszała: "wszystkie blondynki są
    głupie" i odkrzyknęła: "wcale nie!" (z śp. p.r.h.n.)

  • 10. Data: 2022-07-20 21:57:04
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 20.07.2022 21:01, Dawid Rutkowski wrote:

    > Albo chińczyki trzymają się mkcno i zrobili zabezpieczenie.

    Ale zabezpieczenie niby czego i przed czym?

    --
    Mirek.