  • 1. Data: 2010-05-27 11:56:30
    Temat: tunery cyfrowe a nagrywanie po USB
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    czy tunery cyfrowe naziemne/satelitarne z opcja PVR "wygaszaja" dysk
    kiedy z niego nie korzystaja czy kreci sie caly czas?

    Jaki tuner dvb-t moglibyscie polecic z PVR?

    - nagrywanie zlecone (scheduling)
    - timeshift (takze w trakcie nagrywania zleconego)

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-05-27 12:08:08
    Temat: Re: tunery cyfrowe a nagrywanie po USB
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > Czesc,
    >
    > czy tunery cyfrowe naziemne/satelitarne z opcja PVR "wygaszaja" dysk
    > kiedy z niego nie korzystaja czy kreci sie caly czas?

    A co znaczy "nie korzystaja"?
    Bo zazwyczaj ma sie wlaczona opcje timeshift, wtedy nie wystepuje sytuacja
    ze tuner nie korzysta z dysku.

    Ale w moim bylym Ferdku mozna bylo ta opcje wylaczyc, wtedy dysk wylaczal
    sie po kilku minutach.

    > Jaki tuner dvb-t moglibyscie polecic z PVR?
    >
    > - nagrywanie zlecone (scheduling)
    > - timeshift (takze w trakcie nagrywania zleconego)

    A uzytkownik ma jakas platforme cyfrowa ?

  • 3. Data: 2010-05-27 12:21:35
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 27 May 2010 14:08:08 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >A co znaczy "nie korzystaja"?

    >Bo zazwyczaj ma sie wlaczona opcje timeshift, wtedy nie wystepuje sytuacja
    >ze tuner nie korzysta z dysku.

    ale chyba timeshift mozna zalaczyc lub wylaczyc? Przeciez nie kazdy
    potrzebuje caly czas. Przeciez mozna byloby korzystac z tego, ze
    dopiero jak nacisniemy pause to dopiero zaczyna "timeshiftowac"!

    >A uzytkownik ma jakas platforme cyfrowa ?

    znajomy mysli dla mamy o dvb-t, chociaz moze bedzie TNK.

    A czy w trakcie typowego zleconego nagrywania mozna timeshiftowac?
    Kiedys mialem przez chwile nagrywarke sony HR-.....? I jak nagrywala
    to i tak mozna bylo sobie ogladac i koszystac z timeshiftu? Czy takie
    cos jest juz z definicji czy trzeba sprawdzic?

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2010-05-27 12:21:56
    Od: zenek <z...@o...pl>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    >
    > Jaki tuner dvb-t moglibyscie polecic z PVR?
    >
    > - nagrywanie zlecone (scheduling)
    > - timeshift (takze w trakcie nagrywania zleconego)

    Dowolny Dreambox lub klon

  • 5. Data: 2010-05-27 12:31:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > ale chyba timeshift mozna zalaczyc lub wylaczyc? Przeciez nie kazdy
    > potrzebuje caly czas. Przeciez mozna byloby korzystac z tego, ze
    > dopiero jak nacisniemy pause to dopiero zaczyna "timeshiftowac"!

    Tak, w ten sposób dzialalo to w Ferdku.
    Tylko, ze w ten sposób tracisz mozliwosc cofniecia programu, który Cie
    zainteresowal.
    A raczej z góry nie wiesz co Cie bedzie interesowalo.

    Zapewniam Cie, ze o kilka rzedów wielkosci czesciej uzywam cofania
    timeshifta co do którego wczesniej nie wiedzialem ze bede go potrzebowal,
    niz do jakiegokolwiek innego celu.

    > znajomy mysli dla mamy o dvb-t, chociaz moze bedzie TNK.

    TnK HD?
    Bo tam dvb-t jest na dzien dobry.

    A jak chodzi o zwykle HD, to jakby ograniczyl sie do Cyfry w podstawowym
    pakiecie, to przy niewiele wyzszej cenie ma dvb-t na pokladzie bez
    inwestycji, bo tuner jest wynajmowany.
    A jak jeszcze trafi na promocje, ze wynajem tunera pvr ma za darmo, to w
    ogóle najbardziej oplacalne rozwiazanie.

    > A czy w trakcie typowego zleconego nagrywania mozna timeshiftowac?

    Zalezy od dekodera.
    Wiekszosc w ogóle nie dopuszcza ogladania czego innego niz zlecone nagranie,
    bo maja jedna glowice.

    > Kiedys mialem przez chwile nagrywarke sony HR-.....? I jak nagrywala
    > to i tak mozna bylo sobie ogladac i koszystac z timeshiftu? Czy takie
    > cos jest juz z definicji czy trzeba sprawdzic?

    Jak ma 2 glowice (albo chociaz semi) to potrafi.
    Jak ma 1 - to nie ma na to bata, bo odbierze tylko jeden program w tym
    czasie.
    Ogladac wczesniej nagrana audycje oczywiscie mozna wszedzie.

  • 6. Data: 2010-05-27 12:58:05
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    a...@p...pl pisze:
    > ale chyba timeshift mozna zalaczyc lub wylaczyc? Przeciez nie kazdy
    > potrzebuje caly czas. Przeciez mozna byloby korzystac z tego, ze
    > dopiero jak nacisniemy pause to dopiero zaczyna "timeshiftowac"!

    przecież to bez sensu. od tego jest nagrywanie, więc wciskasz rec,
    a nie pause.
    a timeshift jest po to by cofnąć coś.
    co prawda jak mam ogladać film to czasem wciskam pause i idę robić
    kolację - nie spiesząc się, potem reklamy można przewinąć.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 7. Data: 2010-05-27 15:34:35
    Od: "MF[PL]" <s...@w...pl>

    W dniu 2010-05-27 14:08, Cavallino pisze:
> [...]
    > sytuacja ze tuner nie korzysta z dysku.
    >
    > Ale w moim bylym Ferdku mozna bylo ta opcje wylaczyc, wtedy dysk

    Tak jak w DM800HD i w pewnie każdym innym DM.

  • 8. Data: 2010-05-27 17:08:44
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 27 May 2010 14:58:05 +0200, pawell32 <p...@n...pl>
    wrote:

> [...]
    >co prawda jak mam ogladać film to czasem wciskam pause i idę robić
    >kolację - nie spiesząc się, potem reklamy można przewinąć.

    widac, ze sie zapetliles w podejsciu do tematu.

    Widac z tego, ze sa 2 podejscia do tematu timeshift:

    1. ogladamy online, a jak chcemy zrobic siusiu/drinka to wciskamy
    pause i od tego momentu obraz leci na dysk i pozniej z przesunieciem
    czasowym na tv

    2. na dysk caly czas sie buforuje i ZAWSZE jest mozliwosc cofniecia.
    Oczywiscie pause dziala, ale tylko przy wyswietlaniu na tv. Mysle, ze
    zywotnosc dysku bedzie krotka. No chyba, ze buforowanie do RAM (i to
    byloby chyba najlepsze rozwiazanie - jezeli bufor sie zapelnia, to ew.
    wtedy rozpoczynamy zrzut na dysk.

    A moze wymyslono cos wiecej?

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2010-05-27 17:33:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    >
    > 1. ogladamy online, a jak chcemy zrobic siusiu/drinka to wciskamy
    > pause i od tego momentu obraz leci na dysk i pozniej z przesunieciem

    Znikome wykorzystanie i sensowność.

    > 2. na dysk caly czas sie buforuje i ZAWSZE jest mozliwosc cofniecia.

    Kilka rzędów wielkości więcej sensu i wykorzystania.

    Żeby było śmieszniej - pierwsze rozwiązanie rozważają tylko ludzie, którzy
    nigdy timeshifta nie mieli.
    Sam tak miałem onegdaj.
    Dopiero z czasem docenił, iż prawdziwy sens jest w tym drugim.

    > Oczywiscie pause dziala, ale tylko przy wyswietlaniu na tv. Mysle, ze
    > zywotnosc dysku bedzie krotka.

    Jasne, bo komputery do których takie dyski są zaprojektowane, głównie są
    wyłączone i nic na dysk nie zapisują.
    ROTFL !!!!

  • 10. Data: 2010-05-27 17:58:12
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
    > czy tunery cyfrowe naziemne/satelitarne z opcja PVR "wygaszaja" dysk
    > kiedy z niego nie korzystaja czy kreci sie caly czas?

    Używam Fergusona DF-9000 PVR z TnK. Tuner wyłącza dysk po około 5
    minutach od zakończenia korzystania z niego. Jest możliwość
    zapamiętywania oglądanego programu na bieżąco (wtedy można cofnąć), ale
    można tę opcję wyłączyć. Prócz tego można rozpocząć nagrywanie wciskając
    Pause albo Rec. Można programować nagrania wg EPG. Tuner ma opcję
    "semi-twin", tzn. podczas nagrywania czegoś można oglądać inny program z
    tego samego transpondera.
    Pozdrawiam,