  • 11. Data: 2015-11-13 07:00:43
    Temat: Re: trasa
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2015 o 22:09 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

    > a przepraszam amfetaminę skąd masz?:)

    20h, w tym 3 pauzy na siusiu i tankowanie. Przed trasą 2h drzemka. Po
    drodze jedna kawa.
    Nie każdy musi spać 12h na dobę.

    TG

  • 12. Data: 2015-11-13 10:24:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddd" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-11-12 o 22:02, J.F. pisze:

    >przy 250 równie często, a ile czasu zaoszczędzamy :)

    Mam pewne watpliwosci co do tej oszczednosci, ale to Megrims musi nam
    powiedziec ile porsche pali przy 200 a ile przy 250 i na ile km bak
    starcza :-)

    J.

  • 13. Data: 2015-11-13 12:49:04
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Poznań - Kadyks. Da się zrobić na raz?

    Na raz bez wysiadania czy na raz bez zatrzymywania się z powodów
    niewynikających z sytuacji drogowej?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 14. Data: 2015-11-13 13:56:09
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > 20h, w tym 3 pauzy na siusiu i tankowanie. Przed trasą 2h drzemka. Po
    > drodze jedna kawa.
    > Nie każdy musi spać 12h na dobę.

    pauza na siusiu i tankowanie co 7h to raczej nie za dobry pomysł. Wiem
    ze da sie jechac bez problemu 7h ciurkiem....tylko po co....a 20h?
    zal ci kasy na hotel czy jak? Jak tak to przespij sie w samochodzie.
    Ch... ci po tym ze potencjalnie dojedziesz w jedną dobę jak rozpirzysz
    się po drodze.
    na twoim miejscu nawet bym nie probowal

  • 15. Data: 2015-11-13 14:26:51
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > zal ci kasy na hotel czy jak? Jak tak to przespij sie w samochodzie.
    > Ch... ci po tym ze potencjalnie dojedziesz w jedną dobę jak rozpirzysz

    1500km 2x w latach `90 sam dostawczakiem Ducato przejechałem:)
    Po towar z Wawy do Mediolanu przez Czechy, Austrię potem hotel i powrót
    przez Szwajcarię i Niemcy i to ze wszystkimi formalnościami na granicy w
    Chiasso i potem Świecku, a nie będę opowiadał co tam się wtedy działo:)
    Przyjechałem tak zjebany, że stwierdziłem iż pierdolę taką jazdę i
    później już brałem kumpla. Materac ze śpiworem na pakę i jazda po
    autostradach tyle ile fabryka dała czyli non-stop 140km/h (oprócz
    Szwajcarii:) Żal było patrzeć jak F40 z Testarossą w parze 100 jechały,
    a 959 w korku przed tunelem Gotharda się męczył:)
    To były czasy!

  • 16. Data: 2015-11-13 15:00:51
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    mój rekord to jakies 14h z czego jakies 6h jazda z wawy do okolic wladka
    a nastepne 8 to jezdzenie od gdyni do karwii w tę i na zad. Byłem tak
    zmęczony, ze zatrzymując się na parkingu czy poboczu (gdy panna leciala
    szukac noclegu) ja zasypialem z czołem na kierownicy. Nigdy kuźwa
    więcej. To był pierwszy i ostatni raz gdy posłuchałem się kogoś w
    kwestii wyjazdu: "Pooo co ci namiot? Jeeeedź w ciemno zawsze pełno
    miejsc jest wolnych w pensjonatach" - powiedziała osoba starsza o 13
    lat, mająca raczej doświadczenie w kwestii wyjazdów.

  • 17. Data: 2015-11-13 15:55:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości
> [...]
    >Byłem tak zmęczony, ze zatrzymując się na parkingu czy poboczu (gdy
    >panna leciala szukac noclegu) ja zasypialem z czołem na kierownicy.

    Jakis niewyspany/nieodporny byles.
    14h funkcjonowania, to normalny dla czlowieka czas, nawet 16h.

> [...]
    >pełno miejsc jest wolnych w pensjonatach" - powiedziała osoba starsza
    >o 13 lat, mająca raczej doświadczenie w kwestii wyjazdów.

    No coz, doswiadczenie mi podpowiada, ze nad Baltykiem miejsca w
    wiekszosci zarerwowane wczesniej, ale cos tam na miejscu sie znajdzie.
    Byc moze w tym miejscu/czasie akurat nadkomplet.

    Tak czy inaczej - 12-16h jazdy nie jest problemem, i w zaleznosci od
    kraju i trasy powinno starczyc na 1000-2000km.

    J.

  • 18. Data: 2015-11-13 18:19:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2015 o 15:00 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

    > mój rekord to jakies 14h z czego jakies 6h jazda z wawy do okolic wladka
    > a nastepne 8 to jezdzenie od gdyni do karwii w tę i na zad.

    Kolego, nie mierz wszystkich swoją miarą. 4 latka masz, że 20h bez snu
    jest dla Ciebie problemem?
    Trasy +1000km robię kilka razy w roku (narty), krótkie wypady na południe
    (2kkm) robię raz, dwa razy w roku. Dłuższą trasę (3kkm z noclegiem,
    wakacje) robię raz w roku - żadna z tych tras nie była dla mnie jakimś
    traumatycznym przeżyciem, kwestia predyspozycji. Nigdy też nie miałem
    przypadku, że po powrocie mówiłem "nigdy więcej" - zazwyczaj już w drodze
    powrotnej planuję kolejny wypad :-)

    TG

  • 19. Data: 2015-11-13 18:24:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2015 o 15:55 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Tak czy inaczej - 12-16h jazdy nie jest problemem, i w zaleznosci od
    > kraju i trasy powinno starczyc na 1000-2000km.

    Dokładnie tak, zwłaszcza, że w odległości max 25km od chałupy mam w każdym
    kierunku wjazd na ekspresówkę/autostradę. Po wjechaniu na nie do samego
    celu zazwyczaj jadę już autostradą.
    Czasami wybieram trasę nawet o 200km dłuższą ale w całości autostradami,
    przy dystansie 1500-2000km i tak zazwyczaj dojeżdżam nią szybciej niż
    trasą najkrótszą.

    TG

  • 20. Data: 2015-11-13 19:04:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 13 Nov 2015 06:57:14 +0100, ddddddddd napisał(a):

    > przy 250 równie często, a ile czasu zaoszczędzamy :)

    Oj nie równie często.
    Zauważ że żeby jechać 200 wysatarczy samochód który ma jakieś 110KM, a żeby
    jechać 250 trzeba mieć już z 230KM.
    A skoro potrzebna moc około 2x wyższa, to i paliwa trzeba (prawie) 2x
    więcej w jednostce czasu, a prędkość rośnie tylko x1.25.
    Czyli tankowanie będzie sporo częściej i po mniejszym dystansie.

    Żeby jakieś liczby podstawić moje auto przy 200km/h pali jakieś 18l/100km,
    przy 250 ze 32l/100km.
    Mając 60l w zbiorniku jadąc 250 oznacza to tankowanie co 187km.
    A jadąc 200km/h tankowanie będzie co 333km.

    Czyli przykładowe 10000km przy prędkości 250 przejedzie się w 40 godzin +
    53.5 tankowań.
    A jadąc 200 przejedzie się 50 godzin + 30 tankowań.

    No i teraz pytanie czy zdążymy zrobić 23.5 tankowania w 10 godzin?
    Daje to 25,5 minuty na tankowanie żeby wyjść na zero.

    Teoretycznie by się dało.
    Praktycznie będzie gorzej, bo stacje benzynowe będą co około 50km albo i
    rzadziej, a to oznacza że tankować trzeba częściej jak się nie chce stanąć
    gdzieś bez paliwa.

    Można by dopasować prędkość do rozstawu stacji przy trasie tak, żeby
    dojeżdżać na stację z prawie pustym zbiornikiem :)
    Wtedy można by naprawdę zminimalizowąc czas jazdy po autostradzie bez
    ograniczeń prędkości.

    Ale tak naprawdę płacąc 32l/100km przy niemieckiej cenie paliwa, to już
    naprawdę taniej i szybciej się robi samolotem.