  • 1. Data: 2011-06-26 21:32:46
    Temat: transmisja TTL pomiedzy ATmega 64 a BT
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    W końcu udało się ładnie zaprojektować dopasowanie poziomów ale ... moduł
    BT może pracować w trybach 38400 , 19200, 9600. Do komunikacji z procesorem
    używam standartowego portu RS 232 z prędkością 9600 , lub wirtualnego com na
    FT232 , przewodowo to sie idealnie łączy . W tej chwili mam na tym module
    BT ustawione 38400 . Czasem nie łączy sie z procesorem sterownika .
    Zastanawiam sie czy nie ustawić BT na 9600 , czy może to być przyczyną ?
    Marek S

  • 2. Data: 2011-06-26 22:30:07
    Temat: Re: transmisja TTL pomiedzy ATmega 64 a BT
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Marek S" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > W końcu udało się ładnie zaprojektować dopasowanie poziomów ale ...

    Co znaczy "udało"? Robiłeś dzielniki napięcia z rezystorów?

> [...]
    > chwili mam na tym module BT ustawione 38400 . Czasem nie łączy sie z
    > procesorem sterownika . Zastanawiam sie czy nie ustawić BT na 9600 ,

    Jeśli te dopasowanie poziomów wygląda jak wyżej (dzielniki), to weź pod
    uwagę, że linie mają pewną pojemność i przy zbyt oszczędnie dobranych
    rezystancjach poziomy sygnałów mogą się zmieniać zbyt wolno.

  • 3. Data: 2011-06-27 22:43:50
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Mam możliwość polaczenia sie pomiędzy PC a urządzeniem za pomocą com i max
    232 , ale postanowiłem zrobić połączenie na BT i powstał problem bo nie mogę
    się połączyć z jednym z urządzeń . Z jednym urządzeniem sie doskonale łączy
    jak ustawie BT na 38400 i jest OK , a z drugim innego producenta nie mogę
    ponieważ prawdopodobnie mam źle dobraną prędkość transmisji .
    - Szukam programu który by pozwolił na podglądanie prędkości transmisji
    przewodowej z urządzeniem drugim , po to żeby potem ustalić parametry BT .
    Sprzętowo jest wszystko OK testowane na 2 komputerach jako HEX i ASCII .
    Spotkał sie ktoś z programem działającym w tle i zapisującym prace com ? Z
    naciskiem na prędkość transmisji . A może jakieś inne pomysły ?
    Marek S

    .

  • 4. Data: 2011-06-28 06:07:21
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-06-28 00:43, Marek S pisze:
> [...]
    > Spotkał sie ktoś z programem działającym w tle i zapisującym prace com ? Z
    > naciskiem na prędkość transmisji . A może jakieś inne pomysły ?

    http://tinyurl.com/3znlg3d

    Nie wiem co to za BT, ale zazwyczaj prędkość transmisji jest ustalana
    automatycznie. Wystarczy wysłać do modułu komendę AT. No chyba, że ktoś
    go tak skonfigurował, żeby miał stałą prędkość. Podłącz BT do komputera
    i zmieniaj prędkość transmisji w terminalu aż poprawnie odpowie ci na
    komendy AT. Nie zapomnij o handshake'ach RTS/CTS.

    https://sites.google.com/site/terminalbpp/

  • 5. Data: 2011-06-29 18:43:03
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    To nie tak , mój BT - odbiornik jest połączony z procesorem po Rx i Tx .
    Laptop ma własny BT . Do obsługi tego procesora jest dedykowany program do
    tego urządzenia . W tym rozwiązaniu chodzi o to żeby pominąć transmisje
    przewodową ( używa sie tu MAX232 albo FT232L ) a ustalić transmisje
    bezprzewodową właśnie na BT . Chce skomunikować sie przewodowo ze
    sterownikiem i podejrzeć prędkość transmisji . Potem ustawić identyczna w
    odbiorniku BT, komenda AT może być wysłana w trybie programowania a nie
    podczas transmisji danych .
    Marek

  • 6. Data: 2011-06-29 18:46:28
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Do kolegi Zbych ... dziękuje za wskazówkę ale juz Google jest mi
    znane ))))))))
    Marek S

  • 7. Data: 2011-06-29 20:59:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Co to za durny obyczaj odpisywania na górze?

    > Do kolegi Zbych ... dziękuje za wskazówkę ale juz Google jest mi
    > znane ))))))))

    Doprawdy? A podjąłeś choć ten wielki wysiłek i kliknąłeś na drugiego
    linka czy też uważasz, że wszystko, co ma w nazwię "google" tylko do
    wyszukiwarki prowadzi?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2011-06-30 13:43:47
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    a i owszem bo chyba nie wiesz o co mi chodzi a wyraźnie pisze :
    - program działający w tle a nie zajmujący konkretny com jak w wypadku tego
    terminala . jak uruchomię terminal na konkretnym com do juz nie ma dostępu
    inny program .... proste nie ? , zresztą dawno mam ten terminal .
    - a lubię odpisywać na górze nie lubię przewijania do końca wiadomości .

  • 9. Data: 2011-06-30 13:58:53
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > - a lubię odpisywać na górze nie lubię przewijania do końca wiadomości .

    No to mogę sobie tu poszaleć, bo i tak nie przeczytasz, skoro nie przewijasz
    do końca wiadomości.
    P.G.

  • 10. Data: 2011-06-30 14:45:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Thursday, June 30, 2011, 3:43:47 PM, you wrote:

    [...]

    > - a lubię odpisywać na górze nie lubię przewijania do końca wiadomości .

    A ja nie lubię odpisujących na górze i nie porządkujących cytatów.

    *PLONK!*

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl