  • 1. Data: 2011-06-26 10:26:57
    Temat: Programowany generator wielokanałowy
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    Kochani,

    mam problem, ponieważ jest wielu producentów kart na PCI czy USB z
    wielokanałowymi przetwornikami C/A (DAC), producenci przetworników DAC
    robią tanie moduły ewaluacyjne, ale nigdzie nie spotkałem w rozsądnej
    cenie połączenia 4lub8lub16 kanałów DAC, minimum 14 bitów z
    oprogramowaniem pozwalającym w tych kanałach odtwarzać zarejestrowane
    sygnały.

    To łatwo zrobić, ale problem w tym, że mam na to za mało czasu.
    Może ktoś z Was zna takie rozwiązanie dostępne od reki ?

    Ukłony

    Roman Rumian

    P.S. Karty audio USB odpadają ze względu na brak DC.

  • 2. Data: 2011-06-26 12:28:09
    Temat: Re: Programowany generator wielokanałowy
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>

    W dniu 2011-06-26 12:26, Roman Rumian pisze:
> [...]
    >
    > Ukłony
    >
    > Roman Rumian
    >
    > P.S. Karty audio USB odpadają ze względu na brak DC.

    Kiedyś szukałem czegoś takiego, ale to domena sprzętu laboratoryjnego
    wysokiej klasy, po odpowiedniej cenie.

    Nie udało mi się znaleźć niczego po cenach w granicach pojedynczych
    tysięcy. Można próbować zrobić kombajn z wielu jednokanałowych kart, ale
    to tylko w niektórych przypadkach się sprawdza.

    W. Bicz

  • 3. Data: 2011-06-26 17:18:02
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    Roman Rumian wrote:
> [...]
    > cenie połączenia 4lub8lub16 kanałów DAC, minimum 14 bitów z
    > oprogramowaniem pozwalającym w tych kanałach odtwarzać zarejestrowane

    A co to "rozsądna cena" i przede wszystkim jak szybko to wszystko ma śmigać?
    Swojego czasu rozglądałem się za takimi rzeczami tyle że na 2-4 kanały i
    co najmniej 10 MSPS i mogę polecić spytać np. tu:

    http://www.acquitek.com
    konkretnie np.:
    http://www.acquitek.com/pci66-16ao16/channel-diff-an
    alog-output.html

    albo tu:
    http://spec.de

    W obu przypadkach jest to jednak z reguły wydatek rzędu 2k EUR lub powyżej.

    Druga sprawa - piszesz o odtwarzaniu "zarejestrowanych sygnałów" - czy
    to znaczy że szukasz zarówno wielokanałowego AWG jak i karty
    akwizycyjnej w jednym?

    Trzecia sprawa - szukasz czegoś co ma odtwarzać sygnały o krótkim czasie
    trwania (powiedzmy do kilku MB po spróbkowaniu) czy dowolnej długości
    (czyli strumienie próbek idące w setki MB lub GB) ?

    Pozdrawiam
    Portal

  • 4. Data: 2011-06-26 21:31:36
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-06-26 19:18, Portal pisze:
    (...)
    > A co to "rozsądna cena" i przede wszystkim jak szybko to wszystko ma
    > śmigać?

    Do 100ksps w kanale wystarczy. A nawet 48ksps.o
    Rozsądna cena za taki sprzęt, patrząc na ceny profesjonalnego audio, to
    okolice 1kzł.

    > Swojego czasu rozglądałem się za takimi rzeczami tyle że na 2-4 kanały i
    > co najmniej 10 MSPS i mogę polecić spytać np. tu:

> [...]

    Dziękuję. :-)

    (...)
    > Druga sprawa - piszesz o odtwarzaniu "zarejestrowanych sygnałów" - czy
    > to znaczy że szukasz zarówno wielokanałowego AWG jak i karty
    > akwizycyjnej w jednym?

    Nie, sygnały mam nagrane. Sekwencje do kilkudziesięciu sekund.

    > Trzecia sprawa - szukasz czegoś co ma odtwarzać sygnały o krótkim czasie
    > trwania (powiedzmy do kilku MB po spróbkowaniu) czy dowolnej długości
    > (czyli strumienie próbek idące w setki MB lub GB) ?

    To ostatnie też może być przydatne i jest mozliwe, jeśli mamy USB i
    komputer osobisty.

    Dziękuję i pozdrawiam

    Roman Rumian

  • 5. Data: 2011-06-27 19:40:57
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    > Do 100ksps w kanale wystarczy. A nawet 48ksps.o
    > Rozsądna cena za taki sprzęt, patrząc na ceny profesjonalnego audio, to
    > okolice 1kzł.

    Z sugerowaniem się sprzętem audio to błędne założenie - taki sprzęt
    tłucze się w ogromnych seriach z bardzo niskimi marżami. Sprzęt którego
    szukasz - odwrotnie.
    Dlatego ja bym liczył raczej co najmniej x5 w stosunku do tego co napisałeś.
    Z dwóch linków które podałem w takim razie zdecydowanie raczej Acquitek
    może się wpasować w wymaganie o rozsądnej cenie - w każdym razie spytać
    nie zaszkodzi.

    Pozdrawiam
    Portal

  • 6. Data: 2011-06-28 10:15:15
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 26.06.2011 12:26, schrieb Roman Rumian:
> [...]
    > Może ktoś z Was zna takie rozwiązanie dostępne od reki ?

    > P.S. Karty audio USB odpadają ze względu na brak DC.

    My bierzemy do tego celu karty NI. Co prawda dość drogie, ale za to
    łatwe w obsłudze. Kolega wziął je nawet zamiast karty audio
    (potrzebowaliśmy normalne wyjście stereo, ale kalibrowalne ) bo były
    tańsze ;-). Niestety masz na ogół tylko 2 kanały DA, ale można tych kart
    wziąć kilka. Podobno są karty kompatybilne z NI, dużo tańsze.

    Waldek