  • 11. Data: 2012-10-05 13:58:45
    Temat: Re: tramwaj
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-10-05 13:33, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > Radioaktywność jest naturalna i przyrodzie nie przeszkadza. Problemem
    > jest tylko koncentracja radioaktywności. Rozwiązanie co robić z odpadami
    > radioaktywnymi jest znane od lat, ale niepoprawne politycznie (choć po
    > zastanowieniu się jedyne rozsądne) mianowicie trzeba je "rozcieńczyć"
    > czyli doprowadzić znowu do sytuacji gdy ich koncentracja nie będzie
    > szkodliwa. Były np. pomysły by dodawać go do betonu i asfaltu używanego
    > w produkcji dróg - wtedy znowu tak jak w stanie naturalnym ta sama ilość
    > promieniotwórczych cząstek przypadałaby na znacznie większy obszar i ich

    I można by zaoszczędzić na żarówkach do samochodu i na oświetleniu dróg.
    Drogi by pięknie świeciły same :)

  • 12. Data: 2012-10-05 14:49:51
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-05 13:33, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup

    > Radioaktywność jest naturalna i przyrodzie nie przeszkadza. Problemem
    > jest tylko koncentracja radioaktywności.

    Wiele osób nie ma bladego pojęcia np. o tym, że elektrownie węglowe
    dodatkowo produkują setki tysięcy razy więcej substancji radioaktywnych
    niż atomowe. Jak ktoś chce może organoleptycznie sprawdzić i porównać
    okolice elektrowni konwencjonalnych i atomowych.

> [...]
    > w produkcji dróg - wtedy znowu tak jak w stanie naturalnym ta sama ilość
    > promieniotwórczych cząstek przypadałaby na znacznie większy obszar i ich

    Jest to jakaś metoda - w końcu z paliwowymi działa :)

  • 13. Data: 2012-10-05 15:45:21
    Od: k...@v...pl

    W dniu piątek, 5 października 2012 13:33:56 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > dróg - wtedy znowu tak jak w stanie naturalnym ta sama ilość
    >
    > promieniotwórczych cząstek przypadałaby na znacznie większy obszar i ich

    Po co takie kombinacje jak metoda unieszkodliwiania substancji promieniotwórczych
    jest znana. Na dodatek jest to bardzo dobra metoda. Składuje się odpady pod ziemią w
    starych kopalniach. Tam nikomu nie przeszkadzają i nie stwarzają żadnego zagrożenia.
    To co dzisiaj jest odpadem za 100 lat będzie cennym surowcem. To chyba łatwiej będzie
    wyciągnąć z kopalni niż mielić drogi żeby odzyskać.

  • 14. Data: 2012-10-05 17:29:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    > "rozcieńczyć" czyli
    > doprowadzić znowu do sytuacji gdy ich koncentracja nie będzie

    Utopic w oceanie :-)

> [...]
    > dróg - wtedy znowu tak jak w stanie naturalnym ta sama ilość
    > promieniotwórczych cząstek przypadałaby na znacznie większy obszar i

    Nie wiem czy to taki dobry pomysl - promieniowanie jest generalnie
    malo szkodliwe, bo alfa i beta to skory nie przechodza, zasiegi w
    powietrzu maja krociutkie, a gamma tez nie ma dlugiego.
    Problem jest z pylami radioaktywnymi, ktore moga wniknac do organizmu
    i atakowac od srodka.

    Robic z tego asfalt, ktory potem bedzie scierany przez samochody i
    rozpylany po okolicy, na polach z zywnoscia ... to nie jest dobry
    pomysl.

> [...]
    >metoda. >Składuje się odpady pod ziemią w starych kopalniach. Tam
    >nikomu nie przeszkadzają i nie stwarzają żadnego zagrożenia.

    Z tym ze w kopalniach bywa woda, ktora potem moze sie do studni
    przedostawac.

    J.

  • 15. Data: 2012-10-05 17:31:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości

> [...]
    >niż atomowe. Jak ktoś chce może organoleptycznie sprawdzić i porównać
    >okolice elektrowni konwencjonalnych i atomowych.

    Przy pierwszych nie widac oznak wzmozonej radiokatywnosci.
    Przy drugich zasadniczo tez nie, ale jest jeden wyjatek i dwa male :-)

    Poza tym elektrownia konwencjonalna ... a elektrocieplownia w miescie
    moze byc ?

    J.

  • 16. Data: 2012-10-05 17:37:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Natomiast teoria, że tramy nie stoją w korkach jest bzdurna
    >(zwłaszcza jak
    >się jeden rozkraczy). Gdyby autobusy miały na całej długości
    >wydzielony tak
    >szeroki pas jak mają trambęcwały, to też by szybko dojeżdżały. Ba,
    >dużo
    >szybciej niż tramwaje, a zepsuty skład nie narażałby na postój całej
    >reszty.

    We wroclawiu ostatnio modne buspasy na torowisku. I w zasadzie
    popieram - dobre wykorzystanie miejsca, ktore tramwaje marnuja
    niestety duzo.

    >Nie wspominając o tym jak kosztowna jest budowa i utrzymanie
    >torowiska oraz
    >trakcji (włącznie ze stratami prądu jakie trakcja generuje).

    A znasz jakies rzetelne liczby ?
    Bo utrzymanie sprawnych autobusow tez kosztuje.

    J.

  • 17. Data: 2012-10-05 17:40:14
    Od: k...@v...pl

    W dniu piątek, 5 października 2012 17:29:18 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
> [...]
    >
    > pomysl.

    > Z tym ze w kopalniach bywa woda, ktora potem moze sie do studni

    Jasne że skazi. Oni tak łopatami pakują zużyte pręty na kupki. Nie może skazić wody.
    To nie możliwe. Amen

  • 18. Data: 2012-10-05 18:50:57
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-05 17:31, J.F pisze:

    > Przy pierwszych nie widac oznak wzmozonej radiokatywnosci.

    To zależy od interpretacji - w stosunku do okolic bez takich elektrowni
    to poziom radiacji jest dużo niższy.

    > Przy drugich zasadniczo tez nie,

    Poziom radiacji jest duuuuuużo niższy.

    > ale jest jeden wyjatek i dwa male :-)

    A co miałeś na myśli?

    > Poza tym elektrownia konwencjonalna ... a elektrocieplownia w miescie
    > moze byc ?

    Jak widać może być np. EC Siekierki. Poziom radiacji w dość sporej
    odległości dużo powyżej naturalnej. Przy atomowych nie ma tego efektu.

  • 19. Data: 2012-10-05 19:44:09
    Od: Aron <aron2004%gazeta.pl@gtempaccount.com>

    tramwaje byly eko za komuny gdy
    1. bylo bardzo malo samochodow
    2. samochody i autobusy straszliwie dymily, braly olej itp.

    teraz jak na miescie jezdzi 100 tysiecy samochodow, to jakie niby
    ekologiczne znaczenie ma tramwaj? Zadne.

    aron

  • 20. Data: 2012-10-05 20:13:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.10.2012 12:41, Myjk pisze:

> [...]
    > Z odpadami radioaktywnymi przyroda sobie radzić nie potrafi, i te muszą po
    > prostu swoje odleżeć, przez cały ten okres stanowiąc zagrożenie.

    Ależ radzi sobie, tylko ich umieszczenie we właściwym miejscu jest nieco
    kosztowne.

    W sumie wszelkie odpadki można tak unieszkodliwić - wystarczyłoby je
    umieścić w strefie subdukcyjnej w czymś na tyle solidnym, żeby
    przetrwało do czasu wciągnięcia w ocean magmy i voila.

    Ale fakt, że w praktyce to mało realne.