-
21. Data: 2010-03-07 14:38:29
Temat: Re: tiptronic a hamowanie silnikiem
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 07 Mar 2010 14:11:55 +0100, Irek N. wrote:
>> Jest to sprzeglo w przekladni hydrokinetycznej, ktore w ustalonych
>> warunkach zaciska sie, zapobiegajac poslizgowi tej przekladni..., masz
>> wtedy na sztywno polaczony "silnik z kolami" bez poslizgu... jak w
>> tradycyjnej manualnej skrzyni...
>
>Aaa... jasne, to działa w takim razie. Czuć jak przełącza biegi. Zmiana
>biegu jest jak gdyby 2 etapowa, myślałem najpierw że to jakiś półbieg
>jeszcze, teraz wszystko rozumiem.
Z tym ze do hamowania silnikiem ma sie to nijak.
Jest sprzegniete na stale, noga z gazu .. nadal moze byc sprzegniete.
Schodzimy ponizej jakis tam obrotow, automat rozsprzega (*), zmienia
bieg .. jak sie predkosci po obu stronach hydro wyrownaja to znow
powinien sprzegnac.
Na ile samo sprzeglo-przekladnia hydrokinetyczna potrafi przenosic
moment w druga strone to wole sie teraz nie zastanawiac.
J.
(*) - tylko skad on ma wiedziec ze ja chce hamowac silnikiem a nie na
luzie dojechac rozpedem do kolejnych swiatel..
-
22. Data: 2010-03-07 15:03:47
Temat: Re: tiptronic a hamowanie silnikiem
Od: Brzezi <b...@g...com>
nie, 07 mar 2010 o 14:38 GMT, J.F napisał(a):
> Z tym ze do hamowania silnikiem ma sie to nijak.
>
> Jest sprzegniete na stale, noga z gazu .. nadal moze byc sprzegniete.
> Schodzimy ponizej jakis tam obrotow, automat rozsprzega (*), zmienia
> bieg .. jak sie predkosci po obu stronach hydro wyrownaja to znow
> powinien sprzegnac.
U mnie lockup dziala tylko przy predkosci powyzej 70km, ponizej w ogole...
> (*) - tylko skad on ma wiedziec ze ja chce hamowac silnikiem a nie na
> luzie dojechac rozpedem do kolejnych swiatel..
Jezeli recznie nie zredukujesz, to przy mniejszych predkosciach sila
hamowanie jest znikoma, czyli prawie jak luz, jezeli chcesz jednak hamowac
silnikiem, musisz zredukowac bieg :)
Pozdrawiam
Brzezi