  • 11. Data: 2010-03-06 22:46:01
    Temat: Re: tiptronic a hamowanie silnikiem
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > A co na stromszych gorkach ?
    > Irku, przeciez u ciebie chyba 4 nie zawsze wystarczy ?

    Ha, kabaret z tym jest niezły. Automat powinien hamować na 4 i 5 biegu
    jedynie, gdyż nie używam manualnego trybu. Co ciekawe czasami hamuje
    czasami nie - zupełnie nie mam pojęcia dlaczego. Zauważyłem natomiast że
    niektóre górki hamuje, niektóre przez chwilę tak, a później odpuszcza
    (wyraźnie czuć ten moment gdyż hamuje dosyć skutecznie). Zapytałem w ASO
    o co biega z tym hamowaniem i nie dowiedziałem się niczego sensownego.
    Zawsze hamuje jak jadę szybciej (5) i odpuszczę gaz, ale jak spadnie z
    obrotów to nie przełączy na 4 i będzie kontynuował, tylko wyluzuje... to
    jeszcze rozumiem.
    Doświadczyłem też braku hamowania, a jak się górka zaczęła to trochę
    przyhamował, ale po chwili odpuścił - jak gdyby miał czujnik przechyłu.
    Jak dla mnie woodoo ;) Zakładam więc że nie hamuje i zapominam o problemie.

    Miłego Jarku.
    Irek.N.

  • 12. Data: 2010-03-06 22:47:20
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > a bo to ja wiem jak to sie nazywa
    > chodzi o automat z mozliwoscia sekwencyjnej zmiany biegow

    PRND + wajcha w lewo?

    Irek.N.

  • 13. Data: 2010-03-06 22:53:54
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 06 mar 2010 o 22:46 GMT, Irek N. napisał(a):

    > Jak dla mnie woodoo ;) Zakładam więc że nie hamuje i zapominam o problemie.

    nie woodoo tylko lockup, ale lockupo powinien dzialac przewidwywalnie, np.
    u mnie odpuszcza zwawsze na granic 70km, jezeli u Ciebie nie jest to stale,
    to znaczy ze skrzynia sie powoli psuje...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 14. Data: 2010-03-07 00:42:49
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Jezeli nie wszystkimi, to wiekszoscia automatycznych skrzyn biegow oboecnie
    > wystepujacych, mozna hamowac silnikiem...
    >
    > Pozdrawiam
    >        Brzezi
    Widać że się znasz, a nie jak inni chcesz sobie coś napisać. Wymień te którymi
    nie można hamować.

  • 15. Data: 2010-03-07 01:27:35
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    nie, 07 mar 2010 o 00:42 GMT, kogutek napisał(a):

    > Widać że się znasz, a nie jak inni chcesz sobie coś napisać. Wymień te którymi
    > nie można hamować.

    Nie umiem wymienic, bo nie znam takich :), wszystkimi jakimi jezdzilem
    umozliwialy hamowanie silnikiem

    Wnioskujac z budowy ASB(z przekladnia hydrokinetyczna), jezeli tylko
    skrzynia daje mozliwosc odpowiedniego wymuszenia redukcji biegu, tzn 1/2/3,
    a chyba wszystkie daja taka mozliwosci, to zredukowanie do odpowiedniego
    bigu, wymusi hamowanie silnikiem...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 16. Data: 2010-03-07 02:02:28
    Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości

    > PRND + wajcha w lewo?

    tak

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 17. Data: 2010-03-07 11:44:22
    Od: topek <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o>

    J.F. pisze:

    > Topku, ale czy mozesz tym sterowac - np zjezdzasz z ostrej gory i
    > pozadana predkosc to np 50km/h, do czego potrzeba 2 bieg ?
    Na tiptronicu moge :)
    Przelaczam na tryb manualny i jade na takim biegu jakim chce.
    Tak zjezdzalem kiedys z 2500m zeby hamulcow nie killnac :)

    --
    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

    "Nie lubisz ty bratku swojej repliki,
    gdy patrzysz na mnie w oczach masz kurwiki"

  • 18. Data: 2010-03-07 11:45:41
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > nie woodoo tylko lockup, ale lockupo powinien dzialac przewidwywalnie, np.
    > u mnie odpuszcza zwawsze na granic 70km, jezeli u Ciebie nie jest to stale,
    > to znaczy ze skrzynia sie powoli psuje...

    Całkiem możliwe, choć na ostatnim przeglądzie prosiłem o pełną
    diagnostykę - wyszła pozytywnie z zaznaczeniem że dolali 0.1l oleju...
    hmm...

    Jak ten lockup ma działać?

    __
    Irek.N.

  • 19. Data: 2010-03-07 12:23:03
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    nie, 07 mar 2010 o 11:45 GMT, Irek N. napisał(a):

    > Całkiem możliwe, choć na ostatnim przeglądzie prosiłem o pełną
    > diagnostykę - wyszła pozytywnie z zaznaczeniem że dolali 0.1l oleju...
    > hmm...
    >
    > Jak ten lockup ma działać?

    Jest to sprzeglo w przekladni hydrokinetycznej, ktore w ustalonych
    warunkach zaciska sie, zapobiegajac poslizgowi tej przekladni..., masz
    wtedy na sztywno polaczony "silnik z kolami" bez poslizgu... jak w
    tradycyjnej manualnej skrzyni...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 20. Data: 2010-03-07 14:11:55
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > warunkach zaciska sie, zapobiegajac poslizgowi tej przekladni..., masz
    > wtedy na sztywno polaczony "silnik z kolami" bez poslizgu... jak w

    Aaa... jasne, to działa w takim razie. Czuć jak przełącza biegi. Zmiana
    biegu jest jak gdyby 2 etapowa, myślałem najpierw że to jakiś półbieg
    jeszcze, teraz wszystko rozumiem.

    Pzd.
    __
    Irek.N.