  • 11. Data: 2011-02-19 22:26:03
    Temat: Re: tig DC > AC
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Prad gdzies do 100A napiecie mniej niz 50V. Czy ma to sens, jest realne,
    > utrzyma / wytrzyma luk, bo pewnie musialo by byc uruchamiane po
    > zainnicjowaniu luku dopiero.

    Chcesz spawać aluminium? poniżej 100A symetrycznym AC?

    Do zabawy skórka nie warta wyprawki a do pracy to nie ta kategoria sprzętu.

  • 12. Data: 2011-02-19 23:17:31
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 19/02/2011 22:26, Padre wrote:

    > Chcesz spawać aluminium? poniżej 100A symetrycznym AC?
    >
    > Do zabawy skórka nie warta wyprawki a do pracy to nie ta kategoria sprzętu.

    Da sie. Tylko nie bedzie to prosty H-bridge niestesty, bo taki nie
    zadziala, trzeba rozne ciekawe sztuczki robic. Przy spawaniu Al rozne
    cuda sie robia... kiedys kurwicy jader [(c) by Waldemar Krzok]
    dostawalem 3x dziennie przy projektowaniu.

    OIDP od 200-300A da sie juz w miare normalnie AC uzywac bez stosowania
    sztuczek.

    Jakie sztuczki to nie powiem. Z firma zwiazany juz nie jestem, ale
    podstawy lojalnosci obowiazuja.

    Aha - a rzeczy typu 2 dlawiki, to w poprzednim stuleciu byly!

    --
    Jerry1111

  • 13. Data: 2011-02-19 23:21:15
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.profimarket.pl/index.php?products=product
    &prod_id=1745

    > Cena brutto, zrobisz za 250zł _kawałek_ przetwornicy?

    Nie o takiej spawarce mowa.
    Mowa o tigu, i zabawach od ruskiego roku z poklejeniem kawalka aluminium,
    gdzie potrzebne jest AC.

    Tig calkiem dobry jest, ale DC. Fabryczny chinski sprzet, ale wg opini
    calkiem ok, do takich zabaw od 2k w gore.

    pozdro

  • 14. Data: 2011-02-19 23:22:26
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    > Chcesz spawać aluminium? poniżej 100A symetrycznym AC?
    >
    > Do zabawy skórka nie warta wyprawki a do pracy to nie ta
    > kategoria sprzętu.

    Praca nie, zabawa raczej.
    Pzdr

  • 15. Data: 2011-02-20 01:45:25
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > dostawalem 3x dziennie przy projektowaniu.
    >
    > OIDP od 200-300A da sie juz w miare normalnie AC uzywac bez stosowania

    O mniej niż 100A chodziło twórcy wątku, jakoś sobie tego nie wyobrażam o
    ile to nie modelarstwo:)

  • 16. Data: 2011-02-20 10:22:58
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    &prod_id=1745

    > Nie o takiej spawarce mowa.

    Ale czytasz co piszemy???

> [...]
    > Tig calkiem dobry jest, ale DC. Fabryczny chinski sprzet, ale wg opini
    > calkiem ok, do takich zabaw od 2k w gore.

    NTG -> pl.misc.chwalesie

    --
    Desoft

  • 17. Data: 2011-02-20 10:30:59
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Aha - a rzeczy typu 2 dlawiki, to w poprzednim stuleciu byly!

    Rozumiem, że to do mnie...
    Nie napisałem że ta spawarka ma dwa dławiki. Nie widziałem spawarki z dwoma
    dławikami - z jednym regulowanym - tak.
    Tutaj o dławiku mowa w sensie wyjścia indukcyjnego ze spawarki.
    Jeżeli więc piszesz w temacie, to podasz typ spawarki która nie ma dławika
    na wyjściu?

    --
    Desoft

  • 18. Data: 2011-02-20 12:33:39
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 19/02/2011 23:21, Tmek wrote:
    > Mowa o tigu, i zabawach od ruskiego roku z poklejeniem kawalka
    > aluminium, gdzie potrzebne jest AC.

    Pewnie najtaniej bedzie kupic drut aluminiowy do migomatu.

    --
    Jerry1111

  • 19. Data: 2011-02-20 12:35:35
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 20/02/2011 10:30, Desoft wrote:

> [...]
    > Tutaj o dławiku mowa w sensie wyjścia indukcyjnego ze spawarki.
    > Jeżeli więc piszesz w temacie, to podasz typ spawarki która nie ma

    Dlawik ma. Malutki - reszta w DSP zalatwiana. Zreszta przy mig-pulsie
    nie mozesz miec duzego dlawika.

    --
    Jerry1111

  • 20. Data: 2011-02-20 16:09:50
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Dlawik ma. Malutki - reszta w DSP zalatwiana. Zreszta przy mig-pulsie nie
    > mozesz miec duzego dlawika.

    Niezależnie jaki jest, ale jest Różne firmy robią różnie, chociaż to co
    napisałeś o tym, że obecnie nie stosuje się przełączanych indukcyjności, to
    mnie zaskoczyłeś, bo nie przypominam sobie takiej spawarki a dokładnie
    półautomatu spawalniczego. Oczywiście chińska technika XXI wieku w
    zastosowaniu przydomowym nie wymaga przełączania indukcyjności.

    Wracając do indukcyjności, nie wierzę że, zrobienie pełnego mostka na takim
    wyjściu, obciążonego łukiem, będzie możliwe od pierwszego kopa.
    Spotkałem się (ale chyba to nie reguła) ze spawarkami które mają obwód
    wtórny połączony z obudową (PEN). Dokładnie nie kojarzę już, pamiętam tylko
    że upalało żółtozielony przewód w kablu zasilającym. Więc być może wystąpić
    problem jeszcze od tej strony.

    Miałem okazję przerabiać migomat pod inne cele i z własnego doświadczenia:
    jest to nieopłacalne.
    W tym przypadku taki transformator spawalniczy kosztuje poniżej 300zł, ma
    rok gwarancji i nikt nie podejmie się zrobić tego taniej.

    --
    Desoft