  • 1. Data: 2011-07-02 16:15:52
    Temat: testy ISDN S-12J Warszawa
    Od: "vari" <varicap@małpa.onet.pl>

    Mam wreszcie ISDNa 2B+D
    Oczywiście jak zwykle, musiałem sporo pomóc monterowi przy instalacji tegoż
    ("bo ja to drugi raz w życiu zakładam").
    Monter nie wiedział, że na styku U w TP jest napiecie stałe 96V.
    Pokazywałem mu, że źle skrosowana linia bo napięcia nie ma ale on uparcie
    podłączał terminal.
    I znowu z nim i SWOIM miernikiem łaziłem po szafkach.
    Czy oni tam nie mają nikogo kto od A do Z coś sam zrobi bez problemów ?
    Kupiłem na Allegro aparat ISDN za 42 złote.
    Działa.
    Udało mi się w nim i dzięki instruckji do NT1 zaprogramować usługi.
    Udało mi się ustawić stałe COLR (CLIRa nie ustawiłem).
    Mam COLP a nawet udało mi się aktywować CCBS.
    Co prawda tak lipnie działa (nie sprawdza zbyt często czy zwolniła się
    wzywana linia) ale jest.
    COLP zidentyfikował pogotowie gazowe w Warszawie 992 jako 22 609 10 30.
    Pogotowie wodociągowe 994 jako 22 445 67 00.
    Głupio identyfikują się AUS TP jako na przykład 19393 wyświetla 00419393.
    997 pokazuje 22997
    Za to pogotowie SPEC 993 ma chyba COLR bo nadal jest 993.
    COLP działa dopiro wtedy gdy ktoś (albo IVR) odbierze.
    Działa usługa AOC.
    Z krzaków sygnalizacyjnych klawiatury ISDN działa wstawianie # w część
    numeru po cyfrach podlegających analizie.
    I tak, można uzyskać dial-tone z PABX PKO BP dzwoniąc 22 639 69 ## 2
    (wymagana jakaś cyfra na zakończenie).
    Co ciekawe, na kierunki dekadowe, znak # jest ignorowany i tak jakby go nie
    było (22 830 23 ## 45 jest 22 830 23 45).
    * W częsci numeru w której można krzaki nadawać powoduje rozłączenie
    terminala (to samo w automacie "jajko").
    Co ciekawe, do niekdawna, można było na "jajku" nadawać i * i #.
    Gwiazdki były transmitowane w sieć a # oznaczał koniec numeru i centrala
    przechodziła do łączenia.
    Na przykład dawało się 22 830 12 # co powodowało nadanie cyfry 2 dekadowo do
    pierwszego tysiąca centrali mechanicznej w Intraco II.
    * powodowało nadanie "11".
    Teraz tylko na kierunkach R2 i to tylko do PABX dołączonych do lokalnej
    mojej S-12J można nadawać krzak.
    Do innych nie da się.
    Co ciekawe, Alcatel OCB w Serocku na "jajku" pozwala na wszystko (i * i # i
    to na dowolne kierunki).
    EWSD oraz 5ESS wogóle nie pozwalaja na takie rzeczy.
    W drodze jest karta BRI do Asteriska a na moim pecenie na drugiej partycji
    już czeka do testów system.
    Będę raportował.
    vari

  • 2. Data: 2011-07-02 16:22:22
    Temat: Re: testy ISDN S-12J Warszawa
    Od: "vari" <varicap@małpa.onet.pl>

    COLP działa przy przekierowywaniu przez sieć Play.
    Nie działa przy przekierowywaniu przez stacjonarny UPC.
    Nikt nie odbiera pod numerem operatorów pagerów 642 000 i nie wiem jaki tam
    będzie COLP.
    Same pagery działają (numeracja i sieć nadawacza - nawet znalazłem numery z
    nagranymi zapowiedziami użytkowników).
    TP bardzo się boi identyfikacji numeru dołączonego i wiele AUSów oraz
    wszystkie obsługiwane przez nich premium idą... po R2 a i pewnie sporo drogi
    po IP (ACMM wystawia marszrutę).
    vari

  • 3. Data: 2011-07-03 09:45:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Jul 2011 18:15:52 +0200, vari wrote:
    >Mam wreszcie ISDNa 2B+D
    >Oczywiście jak zwykle, musiałem sporo pomóc monterowi przy instalacji tegoż
    >("bo ja to drugi raz w życiu zakładam").

    W Warszawie ? Dziwne troche.
    10 lat temu zamawialem na zadupiu, wtedy to nie bylo dziwne.

    No chyba ze monter mlody i przestarzalych technologii juz nie pamieta
    :-)

    >Działa usługa AOC.

    W tej mnogosci planow TP ?

    J.

  • 4. Data: 2011-07-03 10:08:27
    Od: "vari" <varicap@małpa.onet.pl>

    > W Warszawie ? Dziwne troche.
    > 10 lat temu zamawialem na zadupiu, wtedy to nie bylo dziwne.
    >
    > No chyba ze monter mlody i przestarzalych technologii juz nie pamieta
    > :-)

    Dużo młodszy ode mnie był.

    > W tej mnogosci planow TP ?

    Działa. I to na TP "podstawowym".

    Co ciekawe, są różnice w korzystaniu z klawiatury ISDN on hook i off hook.
    Słuchawka na widełkach i wbijanie numeru, pozwala na krzaki (jak w komórce -
    wbijasz i naciskasz "zadzwoń" - tu podnosisz słuchawkę).
    Przy wbijaniu na żywo, mniej można namieszać.
    vari

  • 5. Data: 2011-07-03 12:05:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Jul 2011 12:08:27 +0200, vari wrote:

    >Dużo młodszy ode mnie był.

    ale tak ~20 lat i nie pracuje dluzej niz dwa lata dla TP ? :-)

    >Działa. I to na TP "podstawowym".

    W podstawowym byc moze najprostsze dzialanie.

> [...]
    >wbijasz i naciskasz "zadzwoń" - tu podnosisz słuchawkę).
    >Przy wbijaniu na żywo, mniej można namieszać.

    O ile pamietam to znow inaczej w sygnalizacji wyglada, choc w sumie
    powinno sie dac namieszac podobnie.

    J.

  • 6. Data: 2011-07-03 18:42:23
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:iung67$4gs$...@n...onet.pl,
    vari <varicap@małpa.onet.pl> nastukał:
    > Będę raportował.
    > vari

    nie ma to jak radość z łącza 128k w 20011 roku :)

    --
    VSS

  • 7. Data: 2011-07-03 18:58:45
    Od: "mkonst" <m...@n...pl>

    VSS wrote:
    > W wiadomości:iung67$4gs$...@n...onet.pl,
    > vari <varicap@małpa.onet.pl> nastukał:
    >
    > nie ma to jak radość z łącza 128k w 20011 roku :)

    A czy TePsa nadal uparcie odmawia ADSL-a po łączu cyfrowym?
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 8. Data: 2011-07-03 21:27:52
    Od: Jakub Klausa <j...@b...pl>

    vari <varicap@ma?pa.onet.pl> wrote:
    v => Co ciekawe, są różnice w korzystaniu z klawiatury ISDN on hook i off hook.
    v => Słuchawka na widełkach i wbijanie numeru, pozwala na krzaki (jak w komórce -
    v => wbijasz i naciskasz "zadzwoń" - tu podnosisz słuchawkę).
    v => Przy wbijaniu na żywo, mniej można namieszać.

    To nie jest takie dziwne. On hook wypisując cokolwiek idzie to do centrali
    'en-bloc', czyli w jednym kawałku - wpisywać sobie możesz cokolwiek,
    centrala dostanie (i zanalizuje) dopiero jak będzie off hook (lub
    odpowiednik w Twoim aparacie).

    Off hook wiadomości idą jako Information Elements jako osobne jednostki
    sygnalizacyjne i są analizowane pojedynczo, zaraz po wybraniu.

    Tak zazwyczaj działają aparaty ISDN, tak też - ze względu na sposób
    działania sygnalizacji ISDN/DSS1 reaguje centrala.

    --
    Jakub Klausa, JK762-RIPE, j...@b...pl
    * `echo 'ez' | tr 'ze' 'mr' -`echo 'evs' | sed 's/evs/rvf/g' | tr -d 'v' / *

  • 9. Data: 2011-07-04 06:30:01
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 2 Lip, 18:22, "vari" <varicap@małpa.onet.pl> wrote:
    > TP bardzo się boi identyfikacji numeru dołączonego i wiele AUSów oraz
    > wszystkie obsługiwane przez nich premium idą... po R2 a i pewnie sporo drogi
    > po IP (ACMM wystawia marszrutę).

    Żadne premium w TP nie idą po R2

    Ircys

  • 10. Data: 2011-07-04 11:32:50
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    mkonst wrote:

    > A czy TePsa nadal uparcie odmawia ADSL-a po łączu cyfrowym?

    ZTCW poprostu taka usługa nie istnieje w &TP.

    --
    Ślązak