    From: "vari" <varicap@małpa.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: testy ISDN S-12J Warszawa
    Date: Sat, 2 Jul 2011 18:15:52 +0200

    Mam wreszcie ISDNa 2B+D
    Oczywiście jak zwykle, musiałem sporo pomóc monterowi przy instalacji tegoż
    ("bo ja to drugi raz w życiu zakładam").
    Monter nie wiedział, że na styku U w TP jest napiecie stałe 96V.
    Pokazywałem mu, że źle skrosowana linia bo napięcia nie ma ale on uparcie
    podłączał terminal.
    I znowu z nim i SWOIM miernikiem łaziłem po szafkach.
    Czy oni tam nie mają nikogo kto od A do Z coś sam zrobi bez problemów ?
    Kupiłem na Allegro aparat ISDN za 42 złote.
    Działa.
    Udało mi się w nim i dzięki instruckji do NT1 zaprogramować usługi.
    Udało mi się ustawić stałe COLR (CLIRa nie ustawiłem).
    Mam COLP a nawet udało mi się aktywować CCBS.
    Co prawda tak lipnie działa (nie sprawdza zbyt często czy zwolniła się
    wzywana linia) ale jest.
    COLP zidentyfikował pogotowie gazowe w Warszawie 992 jako 22 609 10 30.
    Pogotowie wodociągowe 994 jako 22 445 67 00.
    Głupio identyfikują się AUS TP jako na przykład 19393 wyświetla 00419393.
    997 pokazuje 22997
    Za to pogotowie SPEC 993 ma chyba COLR bo nadal jest 993.
    COLP działa dopiro wtedy gdy ktoś (albo IVR) odbierze.
    Działa usługa AOC.
    Z krzaków sygnalizacyjnych klawiatury ISDN działa wstawianie # w część
    numeru po cyfrach podlegających analizie.
    I tak, można uzyskać dial-tone z PABX PKO BP dzwoniąc 22 639 69 ## 2
    (wymagana jakaś cyfra na zakończenie).
    Co ciekawe, na kierunki dekadowe, znak # jest ignorowany i tak jakby go nie
    było (22 830 23 ## 45 jest 22 830 23 45).
    * W częsci numeru w której można krzaki nadawać powoduje rozłączenie
    terminala (to samo w automacie "jajko").
    Co ciekawe, do niekdawna, można było na "jajku" nadawać i * i #.
    Gwiazdki były transmitowane w sieć a # oznaczał koniec numeru i centrala
    przechodziła do łączenia.
    Na przykład dawało się 22 830 12 # co powodowało nadanie cyfry 2 dekadowo do
    pierwszego tysiąca centrali mechanicznej w Intraco II.
    * powodowało nadanie "11".
    Teraz tylko na kierunkach R2 i to tylko do PABX dołączonych do lokalnej
    mojej S-12J można nadawać krzak.
    Do innych nie da się.
    Co ciekawe, Alcatel OCB w Serocku na "jajku" pozwala na wszystko (i * i # i
    to na dowolne kierunki).
    EWSD oraz 5ESS wogóle nie pozwalaja na takie rzeczy.
    W drodze jest karta BRI do Asteriska a na moim pecenie na drugiej partycji
    już czeka do testów system.
    Będę raportował.
    vari