  • 41. Data: 2010-03-26 19:39:30
    Temat: Re: test transmisji faksowej
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik pawbrok napisał:
    > Użytkownik "Przemysław Kowalik"<p...@A...pl> napisał w
    > wiadomości news:hoi5kj$371$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Ja używam tego w zasadzie tylko z powodu notyfikacji SMSowej o
    > przychodzących e-mailach. Inne skrzynki forwarduję na eranet, a czytam za
    > pomocą klienta w komórce tylko to co pilne.
    > Dużo funkcji Poczty Komfort jest niedopracowanych. Np. ściąganie z innych
    > zdefiniowanych skrzynek e-mailowych POP działa tylko w momencie zalogowania
    > się do strony webowej eranetu - bez sensu. A w/g mnie powinno co najmniej
    > tak automatycznie, jak w g-mailu lub w/g zdefiniowanego okresu sprawdzania
> [...]

    No to kicha - nie wiedziałem o tym. Moja (i nie tylko) rada, żebyś
    założył sobie wirtualny faks i pobierał przychodzące faksy jako maile na
    eranet jest do kitu, jeśli to ma być robione w/w mechanizmem "pull" z
    eranetu. Musiałbyś mieć konto, które samo forwadowałoby zmailowane faksy
    na eranet i wtedy miałbyś notyfikację maili a nie faksów.

    Przemek

  • 42. Data: 2010-03-26 19:52:38
    Od: "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:hoj2hm$gc9$1@inews.gazeta.pl...
    > Musiałbyś mieć konto, które samo forwadowałoby zmailowane faksy na eranet
    > i wtedy miałbyś notyfikację maili a nie faksów.

    Każda usługa fax2email przesyła faks - jako załącznik na zadane konto
    e-mailowe. Można na eranet.

    --
    pozdrawiam pawbrok

  • 43. Data: 2010-03-26 20:14:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Mar 2010 00:33:08 +0100, Przemysław Kowalik wrote:
    >W świetle powyższego, to cała komfortowa erowa poczta faksowa jest zdeka
    >do kitu. Skoro nie (sprze)dają dodatkowego numeru - przynajmniej na
    >pewno nie w TT, gdzie ta poczta jest również dostępna, to po co to komu?
    >Żeby móc odbierać tylko na wyłączonym telefonie :-P?

    No wiesz, jak ktos potrzebuje faks okazjonalnie to poprosi zeby nadac
    drugi raz .. lub nie poprosi tylko wylaczy, a faks nadawcy sam
    powtorzy.
    Jak potrzebuje faks czesto, to sobie kupi osobny telefon i ustawi
    stale przekierowanie.

    >BTW, już kiedyś zadałem na tu grupie pytanie, jak jest realizowany
    >odbiór faksów w poczcie erowej bez dodatkowego numeru. AFAIR ktoś
    >napisał, że jest nagrana wiadomość paszczowa typu "aby wysłać faks,
    >naciśnij coś tam" i stąd system "wie", dokąd faks ma trafić.

    Nie musi, faks mozna rozpoznac po piskach.

    J.

  • 44. Data: 2010-03-26 20:20:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Mar 2010 00:07:32 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    >To jest trochę taka moja prywatnawojna z Systemem. Na tę koncepcję
    >wpadłem podczas afery hazardowo-internetowej. Z pewną dozą niepokoju
    >odkryłem, że są dwa światy i na swój użytek nazwałem je analogowym i
    >cyfrowym. Analogowy używa faksu, skanuje świeżo wydrukowane dokumenty z
    >własnego komputera i umieszcza je w pdfie albo w wordzie. Dla świata
    >analogowego "strona internetowa" nie różni się niczym od strony w
    >gazecie - raz wydrukowana istnieje forever. Świat analogowy wie, w jaki
    >sposób zablokować dostęp do niepożądanej (z ich punktu widzenia)
> [...]

    Orwela czytales ? :-)

    >Wszelkiego rodzaju PCM-ki, na których 2400 Bd pójdzie, a modemowe 9600 i
    >wyżej już nie.

    Faksy chyba na tym chodza, bo ich 9600 jest jakies slabe ..

    J.

  • 45. Data: 2010-03-26 21:13:47
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-26 21:20, J.F. wrote:
    > On Fri, 26 Mar 2010 00:07:32 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    >
    > Orwela czytales ? :-)

    Oczywiście :-)
    http://blog.bebenek.org/2009/12/orwell-sie-pomyli.ht
    ml

    > Faksy chyba na tym chodza, bo ich 9600 jest jakies slabe ..

    Faksy chadzają, modemy z reguły wprost przeciwnie.

  • 46. Data: 2010-03-26 22:12:44
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

> [...]
    > wiadomości news:hoj2hm$gc9$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Każda usługa fax2email przesyła faks - jako załącznik na zadane konto

    Coś mnie zaćmiło, że fax2email obdarza klienta nowym kontem email,
    dedykowanym do gromadzenia przefaksowanych bitmap :-).

    Przemek

  • 47. Data: 2010-03-26 22:18:24
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
    le przekierowanie.

    > Nie musi, faks mozna rozpoznac po piskach.

    Sam napisałeś w innym poście.

    "Ale wiesz jak to dziala ? Jesli przyjdzie polaczenie foniczne z faksu,
    to komorka nie jest w stanie tych piskow dobrze odszyfrowac. Za dobra
    kompresja w torze fonii."

    Czy chodzi Ci o to, że w przypadku przekierowania faksu na pocztę
    (bezwarunkowego) przesyłany faks nie przechodzi przez kompresję GSM i
    dlatego jest "po piskach" kierowany przez pocztę do odpowiedniej
    "przegródki"?

    Przemek

  • 48. Data: 2010-03-27 08:25:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Mar 2010 23:18:24 +0100, Przemysław Kowalik wrote:

> [...]
    >(bezwarunkowego) przesyłany faks nie przechodzi przez kompresję GSM i
    >dlatego jest "po piskach" kierowany przez pocztę do odpowiedniej

    Dokladnie tak.
    Tzn w odwrotnej kolejnosci - jesli polaczenie w ogole trafi na poczte,
    to ta jest w stanie po piskach rozpoznac ze to faks, a potem go
    odebrac, bo nie ma kompresji ktora by uniemozliwila odbior.
    Telefon nawet jesli pisk pojedynczej czestotliwosci uslyszy [to kodek
    GSM dobrze przenosi] to dalej sobie nie poradzi.

    Hm, a moze i nie w odwrotnej .. juz nie pamietam czy faks od poczatku
    nadaje czysty ton czy juz cos zmodulowanego .. wlasnie sprobowalem
    wygwizdac polaczenie faksowe i sie nie udalo, modem kiedy potrafilem
    .. tak czy inaczej - faksy z sekretarka sobie radza i poprawnie
    odbieraja faks lub nagrywaja wiadomosc. Poczta glosowa tez tak moze.

    J.

  • 49. Data: 2010-03-27 08:30:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Mar 2010 22:13:47 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

    >Oczywiście :-)
    >http://blog.bebenek.org/2009/12/orwell-sie-pomyli.h
    tml

    Orwell sie pomylil. Cenzorzy nie beda poprawiali gazet i ich drukowali
    do biblioteki, tylko beda poprawiali tresci w archiwach internetowych
    :-)

    J.

  • 50. Data: 2010-03-27 08:55:09
    Od: "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł>

    > faksy z sekretarka sobie radza i poprawnie
    > odbieraja faks lub nagrywaja wiadomosc. Poczta glosowa tez tak moze.

    Właśnie podejrzewam, że tak może być w Poczcie Komfort ery. Jednakże nie mam
    jak sprawdzić z faksem z linii analogowej, a tylko z VoIP. A tu jak wiadomo
    bywa loteria.

    --
    pozdrawiam pawbrok