  • Data: 2010-03-26 11:46:05
    Temat: Re: test transmisji faksowej
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Przemysław Kowalik napisał:

    > Ale co tam - świat analogowy żyje też tam, gdzie zacofany lud polski
    > (a przynajmniej ja jako jego reprezentant ;-)) by się nie spodziewał.
    > Do mnie do pracy niedawno przyszła papierowa faktura z Hameryki, która
    > nie zawiera żadnych pieczątek, podpisów ani kolorów innych niż szary
    > i czarny i spokojnie mogłaby być wydrukowana u odbiorcy z PDFa. Żeby
    > nie było, że pomyśleli, że u nas to białe niedźwiedzie listy noszą,
    > a o internecie to nikt nie słyszał, była to faktura za usługę zamówioną
    > on-line :-).

    Najwyraźniej ktoś w tej Hameryce interesuje się lokalnymi zwyczajami
    w naszym kraju i wie, że z punktu widzenia naszej ustawy o VAT faktura
    przesłana drogą elektroniczną jest nieważna, bo musi być wydrukowana
    przez wystawcę w jego siedzibie (i na przykład przesłana białym
    gołębiem).

    > Ile z tych dokumentów _musi_ mieć formę papierową i do tego być
    > podpisanych/opieczętowanych (bo tak stoi napisane w jakimś durnym
    > przepisie)?

    Z tymi pieczątkami, to głównie wierzenia ludowe, choć bardzo mocno
    zakorzenione w świadomości ludu. "Jest' bumaga, jest' pieczat', eto
    wsjo charaszo" -- tak było zawsze, nikt nawet nie podejrzewa, że coś
    się zmieniło. A dzisiaj chyba żadna ustawa nie nakłada na przedsiębiorcę
    obowiązku posługiwania się pieczątką. Znam jednego takiego, który
    postanowił zawsze i wszędzie używać wyłącznie podpisu. Zwykle w urzędach
    i bankach musiał długo tłumaczyć, żądać podstawy prawnej. Przeważnie
    kończyło się to tak, że w drukach gdzie było napisane "pieczęć firmowa"
    kazali mu pisać, że "przedsiębiorstwo nie posługuje się pieczęcią firmową".
    W końcu zamówił sobie pieczątkę o treści "przedsiębiorstwo nie posługuje
    się pieczęcią firmową" i pokornie przybijał gdzie mu tylko kazali.

    --
    Jarek