-
21. Data: 2017-06-21 13:50:00
Temat: Re: tesla u zachara
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
news:1jlaejkko8sum$.dlg@myjk.org...
> Kontrolnie dodam, że klimatyzacja to też pompa ciepła. ;P Jeśli ma
> klimatyzację (a przecież ma), i wsale nie musi być tego wida, bo sprężarka
> w aucie jest relatywnie mała (gorzej z chłodnicą), to już niedaleko do
> odwrócenia obiegu czynnika i grzania kabiny zamiast chłodzenia.
Tak jest. Są domowe systemy tego typu, pracujące w obie strony.
Zimą grzeją, latem chłodzą. Mogłoby być tak samo... i być może
problem wagi nie miałby miejsca.
> Mnie natomiast zastanawia, dlaczego nie zastosowali (a wiem że nie
> zastosowali) na zimę systemu przechwytywania ciepła generowango z pracy
> akumulatorów.
Chyba niezbyt mocni są w kwestii usuwania tego ciepła... a co dopiero
wykorzystania go do czegoś - łatwo można przegrzać te akumulatory
jak się autem piłuje bardzo długo maksymalną prędkością.
No i wtedy też długo się nie pojeździ pytując na maksa, oczywiście.
Generalnie trzeba to traktować jako auto do nauki dla inżynierów
"co można zrobić lepiej w nowej wersji, nowym modelu".
-
22. Data: 2017-06-21 14:06:12
Temat: Re: tesla u zachara
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
news:1x5zt1vyav5g9.dlg@myjk.org...
> No bo my jak zwykle 50 lat za murzynami -- lepiej przecież kupować
> śmierdzące diesle. No a jak nie ma rynku, ba, nawet zasięgu że ten rynek
> może ruszyć, to i nikt nie robi infrastruktury.
Otóż to. I zobacz ile tu nawet na grupie jest malkontentów co to
będą chętnie rzucać kłody pod nogi nowemu w imię zachowania
status quo.
>> Ja się żywo interesuje autami elektrycznymi. ale poza prototypami, nie
>> widziałem niczego co bym nawet w dalekiej przyszłości chciał kupić.
>> Właśnie dzisiaj liczyłem dlaczego jest to zasilane ogniwami litowymi. są
>> parę razy droższe o zwykłych akumulatorów i trzy razy lżejsze. a
>> problemów z nimi bez liku
>
> Ja bym chciał kupić Teslę S/X, ale mnie nie stać -- podobnie jak na każde
> inne auto Segmentu E+. Generalnie chcę elektryka, wystarczyłby mi z
> zasięgiem 200km i akceleracją 8-9s do setki.
Dokładnie jak ja :-)
Też nie umiem sobie uzasadnić wydatku $100k na auto.
Ale mam dobre wieści dla nas, Myjk :-)
Już niedługo Tesla będzie oferować tzw. "Model 3".
Będzie mieć zasięg rzędu 200 mil (Model S ma ponad 300mil)
i przyspieszenia skromniejsze, rzędu 6-7s do setki.
Cena też będzie przystępniejsza - w USA mają startować od $35k.
To jest tutaj cena średnio wypasionego Passata czy Toyoty Camry.
Jakiś paściasty Jeep Wrangler na placu koło mnie to $40k... ha ha.
Ja już się nawet zapisałem w kolejce na swój Model 3 :-)
-
23. Data: 2017-06-21 14:13:59
Temat: Re: tesla u zachara
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oidn8e$mi1$...@d...me...
"Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
>> No bo my jak zwykle 50 lat za murzynami -- lepiej przecież kupować
>> śmierdzące diesle. No a jak nie ma rynku, ba, nawet zasięgu że ten
>> rynek
>> może ruszyć, to i nikt nie robi infrastruktury.
>Otóż to. I zobacz ile tu nawet na grupie jest malkontentów co to
>będą chętnie rzucać kłody pod nogi nowemu w imię zachowania
>status quo.
No jak klody - przeciez tylu dyskutantow Ci napisalo - kup sobie, i
nie zawracaj *y :-)
My po prostu nie widzimy sensu kupowania pojazdu, ktory moze
przejedzie 200km, a moze nie,
moze sie uda naladowac, a moze stanie w polu, moze ladowanie potrwa
godzine, a moze 5.
Nawet po miescie moze byc problem, gdy sie okaze, ze moze sie uda
podlaczyc pod ladowarke w garazu pod mieszkaniem, a moze nie, bo
ladowarka jedna, a zwolennikow dwoch :-)
A do tego dochodzi cena.
J.
-
24. Data: 2017-06-21 14:22:21
Temat: Re: tesla u zachara
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
news:3bc638e4-badc-4bd8-8a19-cd592ba98b2b@googlegrou
ps.com...
> Tylko ze w dwie sekundy do setki tesla jest w stanie
> rozpedzic 10 razy i musi isc do ladowania. No dobra,
> trzydziesci razy.
Zwykle wystarczy raz aby utrzeć nosa jakiemuś
właścicielowi BMW czy Porsche co zapłacił za swoje auto
tyle samo a potrzebuje dwa razy tyle sekund do setki.
-
25. Data: 2017-06-21 14:26:56
Temat: Re: tesla u zachara
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Bolko" <s...@g...com> wrote in message
news:be3bdea0-8ea4-41da-8ea2-5e34ce09879d@googlegrou
ps.com...
> W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 23:04:23 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
>> ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
>> > ma kopa (choć jak na auto w tej cenie to juz nie bardzo)
>>
>> Rozwiń tą myśl proszę...
>> Tesla Model S P100D rozpędza się do setki w 2,6 sekundy.
>>
>> Znajdź mi dużego, rodzinnego sedana za 500 tyś złotych który nawet 3
>> sekundy osiąga do setki, nie mówiąc o 2,6.
> Nie chce mi sie przegladać tego jeszcze raz ale za 500 tys
> to masz coś koło 5 sekund do setki.
Czyli jednak wypowiedź jaką komentowałem jest nieprawdziwa.
Patrz cytat od ToMasza. Tesla S, zwłaszcza P100D ma kopa niesamowitego.
Nie osiągalnego w żadnym innym samochodzie seryjnie produkowanym.
Niezależnie od ceny. Włączając w to samochody kosztujące 5x i 10x tyle.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-11-16/t
esla-easter-egg-makes-the-world-s-fastest-car-even-f
aster
Tu masz samą wymowną tabelkę porównującą sekundy do dolarów:
https://assets.bwbx.io/images/users/iqjWHBFdfxIU/idi
6xCH7RIGw/v0/800x-1.png
-
26. Data: 2017-06-21 14:31:20
Temat: Re: tesla u zachara
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:594a630a$0$15195$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:oidn8e$mi1$...@d...me...
> "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
>>> No bo my jak zwykle 50 lat za murzynami -- lepiej przecież kupować
>>> śmierdzące diesle. No a jak nie ma rynku, ba, nawet zasięgu że ten rynek
>>> może ruszyć, to i nikt nie robi infrastruktury.
>
>>Otóż to. I zobacz ile tu nawet na grupie jest malkontentów co to
>>będą chętnie rzucać kłody pod nogi nowemu w imię zachowania
>>status quo.
>
> No jak klody - przeciez tylu dyskutantow Ci napisalo - kup sobie, i nie
> zawracaj *y :-)
>
> My po prostu nie widzimy sensu kupowania pojazdu, ktory moze przejedzie
> 200km, a moze nie,
> moze sie uda naladowac, a moze stanie w polu, moze ladowanie potrwa
> godzine, a moze 5.
> Nawet po miescie moze byc problem, gdy sie okaze, ze moze sie uda
> podlaczyc pod ladowarke w garazu pod mieszkaniem, a moze nie, bo ladowarka
> jedna, a zwolennikow dwoch :-)
Faktycznie w Polsce warunki są nieco inne niż w USA.
Dużo właścicieli Tesli S w USA ma własne domy jednorodzinne,
z garażami z dodatkową (mocniejszą) instalacją elektryczną,
często wyposażone w solary na dachu a więc ładujące te auta
energią za darmo płynącą z nieba.
Co nie znaczy że na tym przykładzie Tesli S trzeba przekreślić
wszystkie samochody elektryczne. EV jest przyszłością...
To tylko kwestia czasu, im dłużej będziemy się opierać tym
gorzej dla nas będzie. Nie zniechęcajcie ludzi którzy czują się
na siłach być w roli "early adopters", mają fajny domek gdzieś
na ul Królowej Jadwigi w Krakowie zamiast mieszkanie w bloku
i mogą sobie pozwolić na ładowanie auta u siebie w garażu.
> A do tego dochodzi cena.
To tylko pieniądze, Fox... jak się skończą to zarobisz nowe, pamiętaj ;-)
-
27. Data: 2017-06-21 14:34:35
Temat: Re: tesla u zachara
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 21 Jun 2017 07:06:12 -0500, Pszemol
> Już niedługo Tesla będzie oferować tzw. "Model 3".
Ale to też będzie poza moim zasięgiem logiczno-pieniężnym. Może jeszcze
gdybym, jak kiedyś, do fabryki jeździł, ale teraz to mam trasy po 2-3km
dziennie żeby dziecko do szkoły czy na inne zajęcia zawieźć, czasem raz w
tygodniu do klienta z 60km przejadę i to wszystko. Teraz w lato dziecko
rowerem do szkoły śmiga, to jeszcze mniej jeżdżę. Żeby to miało sens, to
musiałby samochód kosztować 60-70 tys.
--
Pozdor
Myjk
-
28. Data: 2017-06-21 14:35:08
Temat: Re: tesla u zachara
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2017-06-20 o 23:00, Pszemol pisze:
> ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
>> ma kopa (choć jak na auto w
>> tej cenie to juz nie bardzo)
>
> Rozwiń tą myśl proszę...
> Tesla Model S P100D rozpędza się do setki w 2,6 sekundy.
>
> Znajdź mi dużego, rodzinnego sedana za 500 tyś złotych który nawet 3
> sekundy osiąga do setki, nie mówiąc o 2,6.
>
Jeśli ktoś kupuje auto za 7-8 razy tyle, co kosztują podobne spalinowe,
tylko dlatego, że rozpędza się do setki w 3 sekundy a nie w 10, to musi
mieć dużo kasy i poczucie humoru. Zapraszam w moje okolice w godzinach
szczytu i zobaczymy, jakie znaczenie będą miały te parametry w czasie
dojazdu do pracy :-)
Ps. Kiedyś w maluchu brakło mi paliwa. Poszedłem na piechotę do
najbliższej stacji - nie było daleko. Pożyczyłem kanister i sprawa
załatwiona. Jak wygląda sprawa w przypadku zabraknięcia prądu w Tesli?
Trzeba wypożyczyć przewoźny generator (to trochę kosztuje), przywieźć na
miejsce (donieść się nie da), poczekać zapewne sporo czasu, zanim się
podładuje na tyle, żeby dojechać do najbliższego gniazdka. Albo na hol
lub lawetę...
Podejrzewam, że jak te auta się upowszechnią Chińczycy zaczną sprzedawać
awaryjne agregaty do aut elektrycznych :-)
Takie agregaty są dość spore. Przy mocy 1 kW trzeba by czekać pewnie ze
3 godziny, żeby nabić akumulator Tesli na tyle, żeby ujechać kilka km...
T.
-
29. Data: 2017-06-21 14:37:55
Temat: Re: tesla u zachara
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2017-06-21 o 14:13, J.F. pisze:
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:oidn8e$mi1$...@d...me...
> "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
>>> No bo my jak zwykle 50 lat za murzynami -- lepiej przecież kupować
>>> śmierdzące diesle. No a jak nie ma rynku, ba, nawet zasięgu że ten rynek
>>> może ruszyć, to i nikt nie robi infrastruktury.
>
>> Otóż to. I zobacz ile tu nawet na grupie jest malkontentów co to
>> będą chętnie rzucać kłody pod nogi nowemu w imię zachowania
>> status quo.
>
> No jak klody - przeciez tylu dyskutantow Ci napisalo - kup sobie, i nie
> zawracaj *y :-)
>
> My po prostu nie widzimy sensu kupowania pojazdu, ktory moze przejedzie
> 200km, a moze nie,
> moze sie uda naladowac, a moze stanie w polu, moze ladowanie potrwa
> godzine, a moze 5.
> Nawet po miescie moze byc problem, gdy sie okaze, ze moze sie uda
> podlaczyc pod ladowarke w garazu pod mieszkaniem, a moze nie, bo
> ladowarka jedna, a zwolennikow dwoch :-)
>
> A do tego dochodzi cena.
>
> J.
>
A jak nie lubisz kumpla z pracy, to mu... wyłączysz ładowanie pod firmą
(wystarczy wyjąć wtyczkę), albo mówiąc kolokwialnie - ujeb... wtyczkę.
Oj będzie się działo... :-)
T.
-
30. Data: 2017-06-21 14:39:21
Temat: Re: tesla u zachara
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2017-06-21 o 14:22, Pszemol pisze:
> "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
> news:3bc638e4-badc-4bd8-8a19-cd592ba98b2b@googlegrou
ps.com...
>> Tylko ze w dwie sekundy do setki tesla jest w stanie
>> rozpedzic 10 razy i musi isc do ladowania. No dobra,
>> trzydziesci razy.
>
> Zwykle wystarczy raz aby utrzeć nosa jakiemuś
> właścicielowi BMW czy Porsche co zapłacił za swoje auto
> tyle samo a potrzebuje dwa razy tyle sekund do setki.
Ja do ucierania to mam tarkę. A auto kupuję do jeżdżenia. Ale może
starej daty jestem... :-)
T.