-
Data: 2010-02-04 14:07:01
Temat: Re: termostat
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Yogi(n) pisze:
> Użytkownik "WIHEDCNF" <2...@h...nl> napisał w wiadomości
> news:hjuved$sbu$1@mx1.internetia.pl...
>>
>> Użytkownik "identifikator: 20040501"
>>
>>> dziwi mnie trochę ta impulsowa praca termostatu... ale termostat nowy,
>>
>> O co Ci chodzi z tą impulsową pracą termostatu, bo robisz z tego jakiś
>> problem a to proste jest jak barszcz i prymitywne, że aż strach. Nic
>> się w tej sprawie nie zmieniło od 100 lat - ciepło - termostat się
>> otwiera, zimno - zamyka. Jaką widzisz w tym filozofię?
>
> To co napisałeś, to prawda oczywiście, ale tylko część prawdy. Jak
> zauwazył J.F. może (teoretycznie) zachodzić taka sytuacja, że po
> nagrzaniu termostat się otwiera, ale reaguje za szybko i zaraz potem się
> zamyka, gdy po otwarciu się ochłodzi - i wpada w taki cykl, w którym
> zamyka się i otwiera w kółko. Byłaby to moim zdaniem wina termostatu, bo
> powinien mieć większą bezwładność (nie mówie o inercji całego układu, bo
> ta jest przecież o wielę większa) tylko o za szybko reagującym
> termostacie.
Paradoksalnie zwiększenie bezwładności termostatu może układ zdestabilizować :)
Duża inercja (silnik) to blisko 90 stopni przesunięcia w fazie.
Jeśli regulator jest inercyjny i dołoży drugie 90stopni, to już jesteśmy na granicy
wzbudzenia (pod 180 stopni). Wystarczy teraz drobne opóźnienie lub jakaś mała
inercja skutkujaca dodatkowym przesunięciem - i mamy potencjalny generator.
W układzie z dużą inercją (silnik) z reguły wystarczy regulator proporcjonalny.
Czyli z możliwie z małą (~0) inercją, i sensownie dobranym, nie za dużym wzmocnieniem
(czyli nachyleniem charakterystyki).
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo