  • 71. Data: 2012-06-12 13:26:46
    Temat: Re: tepe chuje na
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-06-12 13:12, Budyń pisze:
> [...]
    > szybko. A wreszcie zdarzało mi sie zapomniec włączyć drogowe światła i
    > obserwować efekt dziwnych i potencjalnie niebezpiecznych sytuacji na
    > drodzy które to dziwnym trafem znikały gdy w końcu te drogowe włączałem.
    >
    > O wypadku takim ze oslepiony kierowiec auta wpadł na motocykliste to ja
    > nie słyszałem (lawa sobie moze poteoretyzować, ale on jest skuterowiec o
    > ile pamietam i g.. wie o jeżdzeniu), natomiast o niezauważonych martwych
    > motocyklistach to wiemy wszyscy.
    > Jesli cie widzą to nie kombinują. Ale jak tam sobie chcecie...

    No i mam w głowie optymalne rozwiązanie problemu:

    Zainstalować sobie "światła dzienne": używać długich z obniżonym
    napięciem tak, żeby moc wynosiła ok 25-30W. Będą bardziej przyciągać
    uwagę od światłe mijania, nie będą aż tak oślepiać, będą oszczędzać prąd
    i do tego będą legalne.

    O tej legalności czytałem ostatnio, że przepisy dopuszczają jako dzienne
    używać długie z obniżoną mocą. Podobno nawet niektóre samochody mają tak
    fabrycznie.

  • 72. Data: 2012-06-12 14:08:06
    Od: duddits <p...@N...gomoto.tv>

    On 12.06.2012 13:12, Budyń wrote:
> [...]
    > obserwować efekt dziwnych i potencjalnie niebezpiecznych sytuacji na
    > drodzy które to dziwnym trafem znikały gdy w końcu te drogowe włączałem.

    Jedziesz szybciej to i mniej czasu na ew. reakcje sobie zostawiasz. Nie
    wiem co światła mogą mieć do tego. Myśleć za innych uczestników ruchu
    drogowego, jadąc motocyklem, musisz zawsze.

> [...]
    > o ile pamietam i g.. wie o jeżdzeniu), natomiast o niezauważonych
    > martwych motocyklistach to wiemy wszyscy.

    Znaczy mówisz o tym legendarnym tekście: "ja go nie widziałem" ?
    To pewnie często prawda, a może równie często próba głupiego tłumaczenia
    się. W tym drugim przypadku to nie będzie na pewno miało znaczenia czy
    te długie miałeś włączone czy nie.
    Myślę, że bardziej opłaca się przyzwoite zachowanie na drodze, dać się
    kierowcy auta zauważyć. Zwolnić, wyjechać z "martwej strefy", pokazać
    się w lusterku - takie są moje obserwacje. Nikt mnie jakoś nie usiłuje
    zabić, a niebezpieczne sytuacje tworzę przeważnie ja sam na swoje własne
    życzenie.

    > Jesli cie widzą to nie kombinują. Ale jak tam sobie chcecie...

    Nie do końca "jak tam sobie chcemy", bo to dopiero by było wesoło na
    drodze. Jakieś tam prawo jednak mamy. Tylko nie zaczynajcie teraz o
    przekraczaniu prędkości ... :)

    --
    [GoMoto.TV]
    naszym motorem jest pasja

  • 73. Data: 2012-06-12 14:17:28
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 12.06.2012 07:10, Budyń pisze:
    > No to zacznij -wyłącz światło w aucie, będzie widać motury. Ja pozostane
    > przy swoim.

    Ja to robię od zawsze. Z naturą sie nie walczy, z durnymi przepisami
    nawet trzeba.

    --
    Tom01

  • 74. Data: 2012-06-12 14:19:13
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 12.06.2012 13:26, Marcin N pisze:
    > używać długich z obniżonym
    > napięciem tak, żeby moc wynosiła ok 25-30W. Będą bardziej przyciągać
    > uwagę od światłe mijania,

    A jak wszyscy zaczną je uzywać to co? Lampa z lokomotywy? Albo palnik
    łukowy?

    --
    Tom01

  • 75. Data: 2012-06-12 14:38:36
    Temat: Re: tepe chuje na "drogowych"
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    marider <2...@g...pl> wrote:

    > nawet jak pieszego widze to zmieniam na drogowe).

    Ja też - jak idzie w przeciwną stronę niż ja jadę. Jak w tą samą to nie, bo
    i tak go nie oślepię.

    > zalozcie jeszcze oczojebne rozowe kamizelki, fredzle, koguty, stroboskopy,
    > milijon diod (koniecznie niebieskich) i ch.. wie co jeszcze do lepetyny
    > takiemu wejdzie.

    Żółte stroboskopy to akurat nie taki zły pomysł, sam o tym myślałem do
    przeciskania się w korkach (teraz używam awaryjnych).

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

  • 76. Data: 2012-06-12 14:39:34
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    duddits <p...@n...gomoto.tv> wrote:

    > W stolicy. Nie słyszałem nigdy by mówiąc o światłach w pojeździe
    > "krótkie" miało się na myśli światła mijania, ale człowiek ciągle uczy
    > się czegoś nowego :)

    Nigdy nie słyszałem w stolicy określenia krótkie na pozycyjne, zawsze
    było na mijania :)

  • 77. Data: 2012-06-12 14:45:14
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Grzybol <g...@w...pl> wrote:

    > Kurwa, módl sie, żebym nie jechal z naprzeciwka...

    A co zrobisz? Rozjedziesz go? Zatrąbisz? Zejdziesz i wpierdolisz?

    Jak ja widzę motocykl na długich to zwykle nic nie robię - on i tak robi
    to celowo bo myśli, że to dla jego bezpieczeństwa. Jak mam okazję z nim
    pogadać to gadam (kulturalnie), jak nie to nie.

    Co innego wieśniaki w puszkach na xenonach z bazaru, które walą światłem
    wszędzie tylko nie na drogę, takim walę długimi z założenia.

  • 78. Data: 2012-06-12 14:48:38
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-06-12 14:45, Adam Wysocki pisze:

    > Co innego wieśniaki w puszkach na xenonach z bazaru, które walą światłem
    > wszędzie tylko nie na drogę, takim walę długimi z założenia.

    ale oni mysla ze to dla ich bezpieczenstwa! Pownienes nic nie robic i ew
    przy okazji z nimi pogadac!

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
    DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

  • 79. Data: 2012-06-12 15:09:08
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

    > ale oni mysla ze to dla ich bezpieczenstwa! Pownienes nic nie robic i ew
    > przy okazji z nimi pogadac!

    Nie, oni po prostu zaoszczędzili, bo nie stać ich na xenony z prawdziwego
    zdarzenia, i mają w dupie to że oślepiają innych.

  • 80. Data: 2012-06-12 15:54:14
    Od: Kefir <a...@g...com>

    On Jun 11, 10:13 am, Budyń <b...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomościnews:4fd58a3e$1@news.home.net.pl...

    > buahahaha, no tos pojechał. Przyjmij do wiadomosci ze zapieudalając dużo
    > bezpieczniej jest jednak w dzień włączyć drogowe. I twoje
    > nielubienie/obrażanie ludzi niewiele zmieni.

    Powtarzne setki razy:
    1. Ostre swiatlo utrudnia ocene odleglosci i szybkosci.
    2. Wyzej wymienione uniemozliwia takze obserwacje jego najblizszego
    otoczenia, w tym np kierunkowskazow.

    Wymienilem rzeczy potwierdzone empirycznie. Jezdzacych na swiatlach
    drogowych w dzien uwazam za bezmyslnych uzytkownikow drogi.
    Jednoczesnie zaznaczam, ze nie uwazam siebie za posiadacza monopolu na
    jedynie sluszna wiedze, a jedynie paru doswiadczen.

    --
    Pozdrawiam, Artur vel Kefir & XT660X (do sprzedania), Tiger 955i
    UWAGA! Badania dowodza, ze czytanie sikacza moze pozbawiac szarych