  • 101. Data: 2012-06-12 19:40:19
    Temat: Re: tepe chuje na "drogowych"
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2012-06-12 14:45, Adam Wysocki pisze:

    > Co innego wieśniaki w puszkach na xenonach z bazaru, które walą światłem
    > wszędzie tylko nie na drogę, takim walę długimi z założenia.

    I ze 20% "normalnych" kierowców którzy nie potrafią osadzić prawidłowo
    żarówki.

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 102. Data: 2012-06-12 19:57:32
    Temat: Re: tepe chuje na
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 12.06.2012 19:29, Budyń pisze:
    > Jest jak jest - auta jeżdzą z włączonymi światłami. I od tego
    > miejsca dyskutuj co ze swiatłami moturów :-)

    Nie da rady. Jeśli przyczyna leży wcześniej, to nie ma rozwiązania. Nic
    się nie da zrobić ze światłami moturów bo swiatła samochodów zawsze je
    zagłuszą. Choćby dlatego, że samochodów jest znacznie więcej i mają po
    dwa światła.

    Auta jeżdżą z włączonymi światłami, co jest ewenementem na skalę
    światową. Nie oszkujumy, się w demoludach ustawa została po prostu
    kupiona. To, że ktoś wymyślił sobie, że w ten sposób załatwi sobie
    przepis generujacy dodatkową kasę, nie jest normalne. A jeśli dodatkowo
    ma negatywny wpływ na widoczność, a więc i bezpieczeństwo, to jest
    działaniem na szkodę czyjegoś zdrowia i życia. Na moje oko to jest
    patologia, o ile nie przestępstwo i główna przyczyna tego o czym tutaj
    dyskutujemy. Nie ma więc sensu gadać nad złagodzeniem jakoś wpływu
    świateł samochodowych bo to zwyczajnie niemożliwe. To one są problemem a
    nie silniejsze światła moturów rozwiązaniem.

    --
    Tom01

  • 103. Data: 2012-06-12 21:27:17
    Od: Alf/red/ <a...@a...waw.pl>

    On 2012-06-12 19:29, Budyń wrote:
    > nie dyskutujemy czy zmienić ustawe czy nie. Jest jak jest - auta jeżdzą
    > z włączonymi światłami.

    No, jeżeli wychodzimy z ustawy - to na drogowych (długich) nie można, i
    całe rozważania psu na budę.

    --
    Alf/red/

  • 104. Data: 2012-06-12 22:04:18
    Od: zefir <z...@s...pl>

    W dniu 2012-06-12 15:54, Kefir pisze:

    > Powtarzne setki razy:
    > 1. Ostre swiatlo utrudnia ocene odleglosci i szybkosci.
    > 2. Wyzej wymienione uniemozliwia takze obserwacje jego najblizszego
    > otoczenia, w tym np kierunkowskazow.
    >
    > Wymienilem rzeczy potwierdzone empirycznie. Jezdzacych na swiatlach
    > drogowych w dzien uwazam za bezmyslnych uzytkownikow drogi.
    > Jednoczesnie zaznaczam, ze nie uwazam siebie za posiadacza monopolu na
    > jedynie sluszna wiedze, a jedynie paru doswiadczen.

    Zgadzam się, nie raz zresztą była tu o tym dyskusja, jednakże, myślę, że
    na używanie świateł drogowych przy prędkości 200+ na autostradzie czy
    ekspresówce można by przymknąć oko. Kiedyś, kiedy nie było obowiązku
    jazdy na światłach w dzień, ten kto jechał szybko zapalał światła
    mijania i było wiadomo, że trzeba zmykać na prawy pas jak najszybciej,
    teraz pozostają drogowe lub stroboskopy jako wyróżnik.

    --
    pzdr.
    zefir

  • 105. Data: 2012-06-12 22:59:21
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Tom01" <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości

    > Nie da rady. Jeśli przyczyna leży wcześniej, to nie ma rozwiązania. Nic
    > się nie da zrobić ze światłami moturów bo swiatła samochodów zawsze je
    > zagłuszą.

    No jak nie da rady? Mnie sie udawało być znacznie bardziej widocznym niż
    samochody....
    Jeszcze raz - nie rozmawiamy o problemie prawnym tylko praktycznym.
    Jesli chcesz gadać o ustawac to z góry sie zgadzam - jest jakis milion ustaw
    do poprawy. Ale to nie wpływa na naszą sytuację obecnie - teraz sie
    zastanawiamy praktycznie - włączać te światła czy nie.

    b.

  • 106. Data: 2012-06-12 23:07:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.06.2012 16:19, Marcin N pisze:

    > No i po co takie ostre słowa? Tym chcesz ująć rozmówcę? Marne szanse.
    >
    > Gdy usłyszę rozsądne argumenty, które przekonają mnie, że jadąc z
    > zachodzącym słońcem - długie nie pomagają - gotów jestem przestać ich
    > używać. Ale to nie na tej grupie chyba. Tu jedynie wyzwiska i groźby.
    > Szkoda, bo sam nigdy nikogo tu nie wyzywałem.

    Ale to nie do ciebie - ty argumentujesz, więc i ja argumentuję.

    Budyń zaczyna obrażać, więc ja nie zostaję mu dłużny.

  • 107. Data: 2012-06-12 23:09:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.06.2012 17:23, Budyń pisze:
    > w wiadomości news:4fd74f30$1@news.home.net.pl...
    >
    > mógłbym ci pisac o różnicy w prędkosc przy podróżach skuterem a
    > normalnym moturem i wpływem tegoż na bezpieczeństwo.

    Jasne, bo np. "prawdziwy" motocykl typu Yamaha TW 125 dziesięć razy
    objedzie na autostradzie taki "słabiutki" skuter, jak np. Burgmana 650...

    Ty na prawdę jesteś jakiś niedorozwinięty.

  • 108. Data: 2012-06-12 23:13:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.06.2012 22:04, zefir pisze:

    > Zgadzam się, nie raz zresztą była tu o tym dyskusja, jednakże, myślę, że
    > na używanie świateł drogowych przy prędkości 200+ na autostradzie czy
    > ekspresówce można by przymknąć oko. Kiedyś, kiedy nie było obowiązku

    Autostrady zawsze a czasem nawet ekspresówki mają jakoś rozdzielone
    kierunki ruchu (barierki albo nawet całe panele), więc dużo trudniej
    jest oślepić kogoś z przeciwka.

  • 109. Data: 2012-06-12 23:16:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.06.2012 18:40, Jasio pisze:

    > Chodziło mi o biały kombinezon, ale pewnie coś pokręciłem.
    > Jak to dureń z urojeniami.

    No, to jak już sobie uświadomiłeś problem, to możesz zacząć się leczyć.

    > Ale już zaktualizowałem KF, bo nie mam zamiaru się dobrowolnie na
    > kontakt z gównem narażać.

    Tia, a odpisałeś merdającemu gównu... Dobraliście się, gówniarze, w
    korcu maku.

    *plonk* - dołącz do merdacza!

  • 110. Data: 2012-06-12 23:31:58
    Od: marider <2...@g...pl>

    W dniu 2012-06-12 16:57, Tom01 pisze:
    > Pokazuję po prostu złą regułę. Bajki robotów Lema za młodu czytał? ;)

    Moze inni nie czytali a w szkole rzucali tylko kamieniami i mamy teraz
    co mamy w Polszy - czyli bialo-czerwony cyrk na kolkach gdzie sie nie
    spojrzy ;)

    Pzdr
    --
    marider