eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-medi
    a.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
    02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
    t-for-mail
    Date: Fri, 15 Jun 2012 21:50:52 +0200
    From: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10.7; rv:12.0) Gecko/20120428
    Thunderbird/12.0.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: tepe chuje na
    References: <4fd4ae1a$1@news.home.net.pl> <jrd6rg$5m2$1@inews.gazeta.pl>
    <4fda39a6$0$1208$65785112@news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <4fda4955$0$1309$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fda5bee$1@news.home.net.pl>
    <4fda5d8f$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fda6055$1@news.home.net.pl>
    <4fda60d8$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fda61b2$1@news.home.net.pl>
    <4fda6440$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fda69db$1@news.home.net.pl>
    <4fda71d3$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fdad05f$1@news.home.net.pl>
    <4fdade96$0$1299$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fdae9a9$1@news.home.net.pl>
    <4fdaef20$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fdb0407$1@news.home.net.pl>
    <4fdb0cbe$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fdb13c4$1@news.home.net.pl>
    <4fdb1d16$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fdb29bb$1@news.home.net.pl>
    <4fdb372b$0$1303$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fdb7a7c$1@news.home.net.pl>
    <4fdb8172$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fdb8b1e$1@news.home.net.pl>
    In-Reply-To: <4fdb8b1e$1@news.home.net.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 97
    Message-ID: <4fdb921d$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.54.236.253
    X-Trace: 1339789853 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26694 80.54.236.253:58484
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 6586
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:655778
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 15.06.2012 21:21, Andrzej Lawa pisze:
    > Właśnie próbuję, ale jesteście cholernie odporni.

    Pomylił Pan adresata. Do opornych żarówek trzeba przemawiać. Nich nie
    emitują UV jak świecą.

    > Przeczytaj co napisałem.

    Czytałem. Próba zmiany tematu. Pytanie było: Gdzie jest zatem "pomoc"
    swiateł?

    > Ja po prostu wiem conieco o właściwościach wzroku.

    Czyli trick lub mechanizm Pan znał. Przeciętny człowiek daje się
    "nabrać" niemalże ze 100% skutecznością. A co mówić o leniwym
    zrutynizowanym, zmęczonym kierowcy, który nawet się nie zastanawia czy
    to co widzi jest tym co widzi. Skoro Pan wie "conieco" o własciwościach
    wzroku, to jest to dla Pana całkowicie zrozumiałe.

    > Pewnie, że trzeba - nigdy nie przeczyłem.

    Zatem pomocy swiateł nie ma.

    > Ale wypatrzenie czegoś co prawidłowo świeci jest łatwiejsze i szybsze,
    > dzięki czemu zostaje więcej czasu na obiekty nieoświetlone.

    Bzdura na resorach! Światło mimowolnie zatrzymuje wzrok kierowcy na
    dłuższy okres, przez co pozostaje mniej czasu na obserwację innych
    obiektów. Dowodzi tego eksperyment Pflegera. Dokumenty Pan dostał.

    > Jak to ci już ktoś wytknął, a sprytnie przemilczałeś, wzrost był
    > spowodowany ogromną liczbą wypadków i ofiar w pierwszym kwartale...
    > kiedy przepis jeszcze nie obowiązywał!!!

    Odpowiedź zamieściłem jasną i przecyzyjną. Wycinkowe dane nie są
    podstawą do wnioskowania.

    > Co zatem spowodowało spadek liczby ofiar w 2008 i latach kolejnych,
    > skoro przepis nadal obowiązywał? Przepisy pozostawały mniej-więcej takie
    > same, skład "taboru" też nie doznał drastycznych zmian...

    Dokladnie to samo co utrzymywało trend do 2007 roku. Trend był nadal,
    ale plus pewna wartość która zaczęła się dodawać od 2007 roku. A co jest
    innego od 2007 roku?

    > Wiesz, jakbyś uczciwie zasłużył na maturę to byś wiedział, że z wiekiem
    > percepcja się cholernie pogarsza.

    Słusznie. Prof Heilig pisał o tym:
    Cyt:"Również z powodu relatywnie szybko podwyższającego się średniego
    wieku użytkowników pojazdów na drogach, problem ten pociąga za sobą
    szczególne niebezpieczeństwa i zagrożenia. Wrażliwość na olśnienie u
    takich osób wzrasta do takiego stopnia, że coraz częściej osiągnięty
    zostaje stan zakłócenia procesu widzenia, który w anglo-amerykańskiej
    nomenklaturze określa się jako ,,Disability Glare" - określany jako
    przysłowiową jazdę w ,,ciemnym tunelu" (,,czarnej dziurze"). Dodatkowo
    zjawisko to może jeszcze bardziej taką sytuację pogorszyć, chodzi
    mianowicie o czas odpoczynku siatkówki oka po wywołanym ,,stresie
    świetlnym" i odzyskaniu czynności widzenia (retinal recovery time),
    który również wraz z wiekiem i stopniowym, dalszym uszkadzaniem wzroku
    spowodowanym występującym powszechnym oślepianiem, będzie ulegał coraz
    większemu wydłużeniu."

    > I czy osoby biorące udział w teście wiedziały, że badanie dotyczy wpływu
    > świateł na bezpieczeństwo?

    Z tego co wiem - nie. Przy czym badanie było przeprowadzane na na tyle
    długo, na różnorodnej grupie kierowców i różnych warunkach drogowych i
    pogodowych, że nawet gdyby ktoś celowo oszukiwał, to zniknąłby w
    średniej. Oczywiście może Pan sobie to oprotestowywać, ale nie ma Pan
    absolutnie żadnych podstaw, żeby podważać prawidłowość metody. Nie ten
    poziom drogi Panie.

    > Nie. Tylko "mam czelność" wytknąć ci absurdalność twojego postępowania:
    > masz pretensje do przepisu, że może rodzić jakieś problemy, ale tylko w
    > wyniku nieprzestrzegania przepisów z nim powiązanych!

    Przepis sam z siebie rodzi problemy przede wszystkim przez kolizję z
    ludzką fizjologią i psychologią postrzegania. Gdyby rygorystycznie go
    przestrzegano, negatywne skutki byłyby może nieco mniejsze, ale nie zerowe.

    > Odezwał się... doświadczony przez los ;->

    Niestety tak. Doświadczenie to nie tylko bezstresowe wycieczki w
    pięknych okolicznościach przyrody. To również wypadki i sytuacje
    awaryjne. Człowiek który przeżył wypadek, albo kilka, ma zupełnie inny
    poziom doświadczeń niż "bezwypadkowy". Przecież Pan nawet nie wie nic o
    zjawiskach jakie sie dzieją w czasie wywrotki. Co najwyżej teoretycznie.
    O czym w ogóle mamy rozmawiać? Nie ma Pan też wykształcenia medycznego
    więc jak Pan chce dyskutować człowiekiem który jest profesorem okulistą,
    uznanym na swiecie autorytetem w tej dziedzinie a dokrotat zrobił
    prawdopodobnie więcej lat temu niż Pan ma prawo jazdy. Zwyczajnie
    bezczelnością i przejawem ignorancji jest pisanie "brednie" o jego
    opracowaniach.

    --
    Tom01

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: