-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.supermedia.pl!newsfeed2.atman.pl!n
ewsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-0
1.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 15 Jun 2012 12:21:50 +0200
From: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10.7; rv:12.0) Gecko/20120428
Thunderbird/12.0.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: tepe chuje na
References: <4fd4ae1a$1@news.home.net.pl>
<4fd9a1b5$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<4fd9bb44$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@g...com>
<4fd9cd5a$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
<jrcj11$o3q$1@news.task.gda.pl> <jrd6rg$5m2$1@inews.gazeta.pl>
<4fda39a6$0$1208$65785112@news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
<4fda4955$0$1309$65785112@news.neostrada.pl>
<4fda5bee$1@news.home.net.pl>
<4fda5d8f$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
<4fda6055$1@news.home.net.pl>
<4fda60d8$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
<4fda61b2$1@news.home.net.pl>
<4fda6440$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
<4fda69db$1@news.home.net.pl>
<4fda71d3$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
<4fdad05f$1@news.home.net.pl>
<4fdade96$0$1299$65785112@news.neostrada.pl>
<4fdae9a9$1@news.home.net.pl>
<4fdaef20$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
<4fdb0407$1@news.home.net.pl>
In-Reply-To: <4fdb0407$1@news.home.net.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 61
Message-ID: <4fdb0cbe$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.54.236.253
X-Trace: 1339755710 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1215 80.54.236.253:53212
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:655712
[ ukryj nagłówki ]W dniu 15.06.2012 11:44, Andrzej Lawa pisze:
> Przytoczony przez ciebie artykuł dotyczy WYŁĄCZNIE lamp wyładowczych -
> które ze swojej natury będą się szybciej zużywać i szybciej będą wypalać
> odbłyśnik.
Naprawdę widocznie czytamy co innego. Lampy xenonowe są opisane cyt:
"Idealnym przykładem jest Toyota Avensis II z reflektorami ksenonowymi".
Przykładem, czyli nie wszystkimi wariantami. A że do przykładów bierze
sie jaskrawe przypadki to już wybór redaktora który to pisał. Ponadto,
jak pisałem, problem zużycia reflektorów lamp żarówkowych jest znacznie
poważniejszy, choć tanszy w naprawie/wymianie.
> Coś jest, ale trudniej się zorientować gdzie i jak szybko się porusza.
Czyli jednak jest pogorszenie widoczności? Albo raczej oceny sytuacji na
drodze, żeby znów się Pan nie czepiał słowek.
> Ja nie.
Oczywiście. W Pana przypadku nawet żarówki świecą sie biorąc energię znikąd.
> Po prostu wyznaję prostą zasadę - nie robić manewrów póki nie jestem
> absolutnie pewien, że są bezpieczne. Osoby jeżdżące bez świateł
> utrudniają ocenę ich położenia i prędkości wskutek czego niepotrzebnie
> tracę okazje do manewru, bo bardziej asekurancko szacuję położenie
> nieoświetlonej szaroburej plamy.
Bardzo słusznie Pan postępuje. Zatem gdzie ta pomoc ze świateł kiedy i
tak trzeba wypatrywać obiektów bez nich?
> Nadal czekam na tłumaczenie przysięgłe tego badania.
A jak pieczątka tłumacza będzie niewiarygodna? Albo tłumacz będzie
gejem? Zawsze znajdzie Pan powód żeby się uczepić. Oryginał po niemiecku
już Pan dostal. Tlumaczenie po polsku też. Wiarygodność tłumaczenia może
Pan sprawdzić nawet translatorem automatycznym. A jeśli to za mało, w
dokumencie są kontakty do autora.
Gwoli ścisłości. W Austrii omawianą problematyką zajmują się dwa ośrodki
i dwóch profesorów. Pierwszy, Pfleger z instytutu Epigus zajmował się
praktyczą stroną interakcji kierowcy ze światłami i zauważył że
odwrotnie od stwierdzeń zwolenników światła zajmują więcej czasu
kierowcy i odwracają jego uwagę. Drugi, światowej sławy okulista,
Heilig, z wydz. Optometrii Uniwersytetu w Wiedniu, skupił się na
fizjologiczno-medycznych aspektach obecności świateł w polu widzenia i
jest autorem wielu publikacji na temat wpływu świateł fizjologię i
bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Do podobnych wniosków doszła polska
okulistka dr Filipecka z Kliniki Okulus. Opracowania Heiliga są od
dłuższego czasu propagowane przez austriacką Policję (sic!) jako
materiały informacyjne na szkodliwość świateł. Link albo skan z gazetki
policyjnej znajdę jeśli kogoś to ciekawi, bo gdzieś mam. Heilig
przyczynił się też znacznie do wycofania sie KE z polecania wprowadzania
świateł.
Może te informacje ułatwią Panu dalsze studiowanie problematyki, acz w
miarę upływu czasu mniej w to wierzę. Może się jednak przydadzą innemu
zainteresowanemu.
--
Tom01
Następne wpisy z tego wątku
- 15.06.12 12:25 Tom01
- 15.06.12 12:09 ursyn
- 15.06.12 12:34 Tom01
- 15.06.12 12:47 Iguan_007
- 15.06.12 12:51 Andrzej Lawa
- 15.06.12 12:52 Iguan_007
- 15.06.12 13:31 Andrzej Lawa
- 15.06.12 13:31 Tom01
- 15.06.12 13:38 Tom01
- 15.06.12 13:48 Tom01
- 15.06.12 13:55 Tom01
- 15.06.12 14:25 Andrzej Lawa
- 15.06.12 14:49 Iguan_007
- 15.06.12 14:50 Andrzej Lawa
- 15.06.12 15:09 Iguan_007
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo