    Date: Thu, 14 Jun 2012 01:31:52 +0200
    From: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: tepe chuje na
    <4fd58a3e$1@news.home.net.pl> <jr49bo$pn8$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@e...googlegroups.com>
    <jr7n66$o4m$1@inews.gazeta.pl>
    <4fd76ac6$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <jr7u9r$mbj$1@inews.gazeta.pl>
    <4fd7830c$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <jr8aj9$ok4$1@inews.gazeta.pl>
    <4fd7b9c6$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fd83a9e$1@news.home.net.pl>
    <4fd87164$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fd87800$1@news.home.net.pl> <4fd87949$1@news.home.net.pl>
    <4fd87f1c$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fd88c92$1@news.home.net.pl>
    <4fd89e96$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fd8a3d4$1@news.home.net.pl>
    <4fd8cbe9$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fd8e924$1@news.home.net.pl>
    <4fd8fcb4$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <4fd907d2$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>

    W dniu 14.06.2012 01:14, Iguan_007 pisze:
    > Teraz podajesz te dwie liczby. Wiec tak:
    > 1. Wzrost z 2800 do 3676 to nie 40%

    To liczba ofiar. Nie chciało mi się szukać liczby wypadków. Ale proszę:
    39% z groszami. Przy okazji wersja ocenzurowana publikowana w mediach:
    http://dadrl.pl/images/tabele.jpg

    > 2. To liczby bezwgledne, nie biorace pod uwage wzrostu liczby pojazow. Wiec patrze
    na tabele
    > GUSu "srodki transportu drogowego" I widze 14% wzrost w motorowerach I motocyklach
    (strona 92, http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_tl_tran
    sport_drogowy_2005-2009.pdf)

    Proszę sprawdzić, że w innych latach wzrosty ilości zarejestrowanych
    pokazdów były podobne i nawet większe. Były też lata gdzie pojazdów
    przybyło sporo więcej a ilości wypadków/zabitych/rannych spadały. Trend
    spadkowy utrzymywał się długo. Do feralnego 2007.

    > 3. Te dwie liczby ktore zacytowales nie rozrozniaja pomiedzy
    pijakiem ktory wpadl na slup a wypadkiem
    > spowodowanym przez swiatla. Wiec jak sie to niby ma do Twojej pierwszej wypowiedzi?

    Oczywiście. To po prostu liczby ofiar. Ale skoro wzrosła ogólna liczba
    ofiar to wzrosły ilości wypadkow ze różnych możliwych przyczyn.
    Ewentualnie z jednych przyczyn mogły wzrosnąć bardziej niż z innych. To
    możliwe prawda?

    > 4. Pierwsze co mi wyskoczylo w Google jak poszukalem "motocykle
    2006, 2007" to taki kwiatek: "Rok 2006 Wyjątkowo długa zima.
    > Rok 2007 Wyraźnie odczuwamy przyrost ilości poruszających się po naszych drogach
    jednośladów" (http://www.larsson.pl/firma.html).

    Pogoda ma znaczny wpływ na ruch na drogach. A ruch ma bezpośrednie
    przełozenie na ilości wdarzeń. Jednak tak jest, że ostre zimy/pogodne
    lata występują w kratkę z słabymi zimami i zimnymi latami. Interesuje
    nas jednak ujęcie roczne, bo dane wycinkowe są obardzone dużymi błędami.
    W tym kontekście, w ciągu ostatnich wielu lat, tylko 2007 był taki
    wyjątkowy. Pogoda swoje mogła dołożyć, ale dlaczego tylko w tym roku? W
    innych latach nie było podobnych sytuacji pogodowych? Poza tym jeśli
    "Koalicja..." podpierając się swoim widzimisię, bo żadnych badań nie
    przeprowadzano, zapewniała za ciężkie pieniądze w reklamach medialnych,
    że będzie mniej o 20% wypadków to gdzie u licha jest ten skutek? Zamiast
    tego ogólna liczba wypadków wzrosła o ok 6%.

    --
    Tom01