    Date: Wed, 13 Jun 2012 23:21:45 +0200
    From: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: tepe chuje na
    <jr2rr9$a1t$1@inews.gazeta.pl> <4fd4fe87$1@news.home.net.pl>
    <jr3614$5fk$1@inews.gazeta.pl> <4fd58a3e$1@news.home.net.pl>
    <jr49bo$pn8$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@e...googlegroups.com>
    <jr7n66$o4m$1@inews.gazeta.pl>
    <4fd76ac6$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <jr7u9r$mbj$1@inews.gazeta.pl>
    <4fd7830c$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <jr8aj9$ok4$1@inews.gazeta.pl>
    <4fd7b9c6$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fd83a9e$1@news.home.net.pl>
    <4fd87164$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fd87800$1@news.home.net.pl>
    <4fd8796c$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fd87f28$1@news.home.net.pl>
    <4fd88097$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fd88c1e$1@news.home.net.pl>
    <4fd8992d$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fd8a307$1@news.home.net.pl>
    <4fd8cf8a$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fd8ecb4$1@news.home.net.pl>

    W dniu 13.06.2012 21:40, Andrzej Lawa pisze:
    > OK, to ilustracja: jesteś pedofilem. A teraz udowodnij, że nie jesteś.
    > Ty masz jakąś teorię. Udowodnij ją.

    Nie przedstawiłem żadnej teorii tylko garść łatwo weryfikowalnych faktów.

    > Mogło.

    Wiele rzeczy o których pisałem "przypadkowo" zbiegło się czasowo z
    wprowadzeniem przepisu. Mnie to zaczęło jakiś czas temu zastanawiać.
    Zwyczajnie nie wierzę w takie złożone zbiegi okoliczności. Po analizie
    paru faktów wydaje sie to po prostu nieprawdopodobne, sprzeczne z logiką
    i naturą.

    > Gdzie konkretnie te strony pokazują wzrost kolizji spowodowanej
    > niedostrzeżeniem motocyklisty?

    Z tego co mi wiadomo Policja nie prowadzi notatek o tak szczegółówych
    przyczynach. Można bazować na tym co jest, czyli np wzrostach ilości
    wypadków z udziałem motocyklistów, ilościach wypadków ogółem i inne.

    Dane są tu:
    http://dlakierowcow.policja.pl/portal/dk/807/47493/W
    ypadki_drogowe__raporty_roczne.html

    Ilość informacji jest wystarczająca żeby stwierdzić że żadnej
    reklamowanej poprawy bepieczeństwa dzięki światłom nie było. Są
    natomiast przesłanki o możliwym szkodliwym wpływie. Dowodem jest choćby
    ten wątek. Jeśli chce Pan bardziej naukowo to ujęte, proponuję lekturę
    tego: http://monitory.mastiff.pl/temp/epigus.pdf To najnowsze badania
    austriackie o światłach, zaburzaniu percepcji i wpływie na zachowanie
    koerowcy.

    > Ano nie ma. Światło - wyraźne ale nieoślepiające - można wystarczająco
    > precyzyjnie zlokalizować i oszacować tempo zbliżania. Do czego jest
    > przyczepione jest nieistotne, choć na postawie jego wysokości i
    > zachowania można wydedukować, czy to samochód czy motocykl, jeśli komuś
    > koniecznie na tym zależy.

    Nieprawda. Nie można określić niczego istotnego po samym źródle światła.
    Tak samo jak nie można ocenić odległości od gwiazdy po jej jasności.
    Złudzenie lepszej świadomości przestrzennej bierze się z połączenia
    samego światła które widać bardziej jaskrawo z bryłą pojazdu, która jest
    jako tako znana i w mózgu zachodzi oszacowanie relacji jej spodziewanego
    wyglądu z otoczeniem. Światła w tym procesie mają rolę dwojaką.
    Pozytywną bo zaczynamy widzieć światła a więc i zapewne bryłę pokazdu za
    nimi z większej odległości, ale negatywną bo zakłócają widoczność bryły.
    Doświadczenia wykazują, że poprawność oceny pojawia się wówczas kiedy
    lepiej widać bryłę pojazdu a nie jego światła. Statystycznie ludzie
    prawidłowo oceniają odległość i prędkość pojazdu na światłach dopiero
    wówczas kiedy znajdzie się w odpowiedniej odległości i co ciekawe
    mniejszej niż pojazdu bez świateł. Powyższą właściwość wykorzystywali
    Amerykanie w eksperymentalnych programach maskowania optycznego
    samolotów. Projekt nazywał się Yehudi. Pomimo, że efekty były zgodne z
    założeniami, tj wystąpił efekt zmniejszenia widoczności, projekt zostały
    zarzucony bo rozwój techniki radarowej spowodował, że widoczność
    wzrokowa w lotnictwie przestała mieć znaczenie.

    > Jak sobie wyobrażasz zabicie pieszego czy rowerzystę, którego nie
    > zauważyłeś z odległości 100-200 metrów

    Zbyt duża ilość bodźców świetlnych może powodować przepełnianie pamięci
    krótkotrwałej wzroku i chwilowe "wykasowanie" niektórych obiektów z pola
    widzenia. Stąd m.in. bierze się przejeżdżanie pieszych na pasach w
    warunkach doskonałej widoczności. Proponuję zapoznać się z badaniami
    prof. P. Pflegera z Wydz. Optometrii Uniwersytetu w Wiedniu.

    > No to kto tobie płaci za wypisywanie takich bredni?

    Nikt. Wkrurza mnie kiedy ludzi traktuje się jak stado dojnych krów.

    > [ciach spisek]

    Ciekawsi członkowie "Koalicji na rzecz jazdy z włączonymi światłami
    mijania w dzień": Bosch, Total, BP Polska, Hella Polska,

    Agencja PR wynajęta w celu zmniejszenia oporu społecznego, manipulacji i
    wpływania na parlamentarzystów: Euro RSCG Sensors

    Spisek? To jest normalnie zaplanowany projekt biznesowy który zakonczył
    się sukcesem dla inwestorów.

    --
    Tom01