  • 21. Data: 2013-02-05 11:12:43
    Temat: Re: ten to jednak pedalarz...
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-02-05 08:47:36 +0100, "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> said:

    > Zgadza się, choć osobiście uważam, że to zły pomysł by zabraniać jazdy
    > po chodnikach rowerzystom.

    A nieosobiście uważasz, że taki pomysł jest świetny?

    --
    Bydlę

  • 22. Data: 2013-02-05 12:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek m...@g...pl ...

    > Jakos latem 2012 cos sie zmienilo. Od tego czasu pseudo kolarze jada
    > srodkiem drogi i udowadniaja jacy sa wazni i nietykalni.

    Jakoś nie zauważyłem...

  • 23. Data: 2013-02-05 12:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Nie, nie jest takim samym, bo (1) blokuje ruch jadąc koszmarnie wolno
    > (2) powoduje zagrożenie dla siebie i innych jadąc po gołoledzi
    > jednośladem (3) jest kompletnym debilem, bo chodnik obok był
    > KOMPLETNIE PUSTY (i to zarówno pod względem pieszych jak i gołoledzi)
    > i w tym przypadku tępe trzymanie się nakazu jazdy jezdnią jest nie
    > dość że głupie to jeszcze nieobowiązkowe jeśli się popatrzy na
    > przepisy w całości.

    Andrzej, czy publicznie zobowiązujesz się do zapłacenia mandatu, jak w
    takiej sytuacji policmajster wyśmieje to dobro ogólne wynikające z PoRD i
    przywali karę?

  • 24. Data: 2013-02-05 12:12:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.02.2013 12:00, Budzik pisze:

    > Andrzej, czy publicznie zobowiązujesz się do zapłacenia mandatu, jak w
    > takiej sytuacji policmajster wyśmieje to dobro ogólne wynikające z PoRD i
    > przywali karę?

    Budzik, czy publicznie zobowiązujesz się do pokrycia strat spowodowanych
    przez takie zawalidrogi oraz poniesienia wszelkich konsekwencji, jak
    taka fajtłapa się jednak fiknie?

  • 25. Data: 2013-02-05 12:22:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 05 Feb 2013 12:12:13 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > jak
    > taka fajtłapa się jednak fiknie?

    Nie masz pewności czy nie miał opon z kolcami. A wielu ma. PoRD pozwala w
    niektórych okolicznościach rowerzyście jechać środkiem pasa czy nawet jego
    lewą stroną. Nie opisałeś dokładnie sytuacji. A ogólnie, to cały twój post
    śmierdzi spalinowym szowinizmem.
    --
    Jacek

  • 26. Data: 2013-02-05 13:12:01
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Matt" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    bb.googlegroups.com...
    On Feb 5, 8:40 am, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    >12. Kierujący rowerem może wyprzedzać inne niż rower powoli jadące
    >pojazdy z ich prawej strony.
    które mają obowiązek trzymania się prawej strony pasa ruchu.
    Ciekawe.

  • 27. Data: 2013-02-05 13:13:09
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    > Coś ci się pofajdało. Jest takim samym użytkownikiem drogi jak ty.

    Ale po autostradzie już nie może się poruszać?

  • 28. Data: 2013-02-05 13:34:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 05 Feb 2013 13:13:09 +0100 osobnik zwany Jan Koval
    napisał:

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale po autostradzie już nie może się poruszać?

    podobnie jak wiele innych pojazdów. Czy traktor jest normalny
    uzytkownikiem ruchu? jest. A tez po autostrdzie nie może.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 29. Data: 2013-02-05 13:53:26
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    > podobnie jak wiele innych pojazdów. Czy traktor jest normalny
    > uzytkownikiem ruchu? jest. A tez po autostrdzie nie może.

    Chodzi tylko o to, że wszyscy jesteśmy użytkownikami ale nie każdy na jednakowych
    prawach.

  • 30. Data: 2013-02-05 14:04:48
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    W dniu 2013-02-05 08:40, Andrzej Lawa pisze:
    > Ave!
    >
    > Jak zwykle raczej popieram "rowerowanie", zwłaszcza w miastach,

    Słusznie :-)

    > dzisiejszy pacjent wywołał we mnie raczej negatywne odczucia...

    Niestety rowerzyści budzący negatywne odczucia się zdarzają. tak samo
    jak kierowcy i piesi. Też niestety

    > Z drugiej strony sznur pojazdów, na jezdni potworna gołoledź, chodnik
    > suchy, czysty, bez śladu gołoledzi oraz pieszych, a ten durny pedalarz
    > turla się 20km/h środkiem pasa jezdni.

    Nie było to bezpieczne głównie dla niego.

    > Wiem, że formalnie nie powinien jechać chodnikiem, ale formalnie
    > powinien też stać i przepuszczać samochody, które chcą go wyprzedzić.

    Od niedawna może jechać chodnikiem w takiej sytuacji.
    Mówi o tym art. 33 ust. 5, pkt 3 PoRD:

    "5. Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego
    rowerem jest dozwolone wyjątkowo, gdy:

    3. warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni
    (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła), z zastrzeżeniem ust. 6.";

    6. Kierujący rowerem, korzystając z chodnika lub drogi dla pieszych,
    jest obowiązany jechać powoli, zachować szczególną ostrożność i
    ustępować miejsca pieszym."

    A jak wspomnieli przedpiścy, już nie trzeba się zatrzymywać aby
    przepuszczać samochody.

    Pozdrawiam

    Seco