  • 1. Data: 2015-10-22 20:07:48
    Temat: temat stary, ale jary... Li-ion 18650
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    Szukałem koszyka na ogniwa 18650 i przypadkiem odkryłem jaki dokonał się
    postęp w technologii produkcji ogniw.
    Myślałem, że pojemność ogniw na alledrogo to czysta fantazja i sięga
    6800mAh. A tu niespodzianka, znalazłem 10Ah a chwile później nawet 12Ah :)
    No z ciekawości pytam sprzedawcę, który sprzedaje ogniwo 12Ah z
    ładowarką i wyraźnie wskazuje, że ładowarka ładuje ogniwa prądem 500mA,
    jak długo ładuje się aku tą ładowarką.
    Odpowiedź sprzedawcy: do 8h :)
    Myślę sobie, no to chinczyki pewnie zalewają ebaya nowymi ogniwami.
    Z ciekawości spoglądam, a tam jeden tylko sprzedawca.
    Polak...

  • 2. Data: 2015-10-22 20:44:35
    Temat: Re: temat stary, ale jary... Li-ion 18650
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-10-22 o 20:07, Jawi pisze:
> [...]
    > Myślałem, że pojemność ogniw na alledrogo to czysta fantazja i sięga
    > 6800mAh. A tu niespodzianka, znalazłem 10Ah a chwile później nawet 12Ah :)
    No no.

    > No z ciekawości pytam sprzedawcę, który sprzedaje ogniwo 12Ah z
    > ładowarką i wyraźnie wskazuje, że ładowarka ładuje ogniwa prądem 500mA,
    > jak długo ładuje się aku tą ładowarką.
    > Odpowiedź sprzedawcy: do 8h :)
    He he, czyli jak w tych powerbankach o których była ostatnio dyskusja.
    Tutaj dał wspólczynnik 3 :)

    > Myślę sobie, no to chinczyki pewnie zalewają ebaya nowymi ogniwami.
    > Z ciekawości spoglądam, a tam jeden tylko sprzedawca.
    > Polak...
    :(
    Potem mamy opinię na świecie, przez takich ludzi.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2015-10-22 21:02:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Obok mnie w sklepie z epapierosami jest akumulator o mocy 80W. Jak spytalem czy mogę
    podłączyć do niego żarówkę 80W to sprzedawca się obraził i stwierdził ze nie mam
    pojęcia o czym mowie.

  • 4. Data: 2015-10-22 21:23:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
    >No no.

    >He he, czyli jak w tych powerbankach o których była ostatnio
    >dyskusja.
    >Tutaj dał wspólczynnik 3 :)

    Ja bym tam z napisu "500mA" nie wyciagal daleko idacych wnioskow. Moze
    200, moze 800 :-)

    Ale czego sie czepiacie, ot, pomylily mu sie Ah z Wh :-)

    >:(
    >Potem mamy opinię na świecie, przez takich ludzi.

    Sam ich raczej nie zrobil.

    Ale tak sobie patrze
    http://www.ebay.com/itm/4x-3-7V-18650-UltraFire-Flas
    hlight-9800mAh-Li-ion-Rechargeable-Battery-Charger-/
    331644204580
    pojemnosc kompletu ?

    http://www.ebay.com/itm/12000mAh-Rechargeable-Batter
    y-Pack-For-Bicycle-light-Bike-8-4V-Headlamp-6x18650-
    /400986436888
    http://www.ebay.com/itm/Rechargeable-6x18650-12000mA
    h-Battery-Pack-For-Bicycle-Bike-Lamp-8-4V-Head-Light
    -/252108620630
    prawie uczciwie ?

    J.

  • 5. Data: 2015-10-22 21:54:29
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-10-22 o 21:23, J.F. pisze:
> [...]
    /400986436888

    > http://www.ebay.com/itm/Rechargeable-6x18650-12000mA
    h-Battery-Pack-For-Bicycle-Bike-Lamp-8-4V-Head-Light

    Na to wygląda.
    Chociaż nie wiem co kupuje, raz na fotce zgrzane 4 szt. na innej 6szt. w
    opisie 6.

  • 6. Data: 2015-10-22 21:56:02
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-10-22 o 21:23, J.F. pisze:
    > Sam ich raczej nie zrobil.
    No to chińska myśl techniczna, ale sami się boją chyba wystawiać,
    przynajmniej masowo takich ogniw. Gdzieś to sprzedają innymi kanałami, a
    polak to pcha dalej :)

  • 7. Data: 2015-10-22 22:18:37
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Jawi napisał(a) :
> [...]
    > Myślę sobie, no to chinczyki pewnie zalewają ebaya nowymi ogniwami.
    > Z ciekawości spoglądam, a tam jeden tylko sprzedawca.

    Trzymajmy się z dala od marek chińskich. To odpady z fabryki.
    Moje Ultra Fire 3000mAh miały 980mAh, a Ultra Fire 4900mAh miały...
    590mAh. No dobra, nie wiedziałem wtedy że nie ma pojemności powyżej
    3400 :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 8. Data: 2015-10-22 22:24:50
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 22 Oct 2015 12:02:47 -0700 (PDT)
    doszła do mnie wiadomość
    <7...@g...c
    om>
    od Zenek Kapelinder <4...@g...com> :
    >Obok mnie w sklepie z epapierosami jest akumulator o mocy 80W. Jak spytalem czy mogę
    podłączyć do niego żarówkę 80W to sprzedawca się obraził i stwierdził ze nie mam
    pojęcia o czym mowie.

    Takie mody są do tego:
    https://www.youtube.com/watch?v=_1qEvdMrrio
    https://www.youtube.com/watch?v=49ZpRI4inPA
    https://www.youtube.com/watch?v=de320ToXWuI
    80W to może lekka przesada, ale jak masz żarówkę na niskie
    napięcie(2-4V)o sporej mocy, to ją zasilisz.
    --
    Gdy się urodziłem, Polska miała Kościół katolicki.
    Dziś Kościół katolicki ma Polskę.

  • 9. Data: 2015-10-22 22:31:52
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

> [...]
    podłączyć do niego żarówkę 80W to sprzedawca się obraził i stwierdził ze nie mam

    Najbardziej ekstremalny "mod" jaki teraz znalazłem, to 400W(wg autorów
    filmów):
    https://www.youtube.com/watch?v=cill_IbtXiw
    https://www.youtube.com/watch?v=OsQnr_PXfCM

  • 10. Data: 2015-10-22 23:28:14
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-10-22 o 22:18, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > Moje Ultra Fire 3000mAh miały 980mAh, a Ultra Fire 4900mAh miały...
    > 590mAh. No dobra, nie wiedziałem wtedy że nie ma pojemności powyżej 3400
    Zastanawiam się czy jest możliwa walka z takim zjawiskiem.
    Szkoda środowiska.