    From: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: telewizor do małego pokoju
    Date: Sun, 06 Mar 2011 11:15:37 +0100

    W niedziela, 6 marca 2011 09:37, wyraził następujacą opinię:

    > NIE!!!! TV42 cale SD(nie wiem czy taki jest) i TV 42 cale super extra
    > ultra full hd będą miały taki sam wymiar najmniejszego WYŚWIETLANEGO
    > punktu w SD. PRzy czym w TV SD będzie to jego "natywna" rozdzielczość, a
    > w przypadku tego super full hd, na jeden wyświetlany punkt złożą sie 4
    > fizyczne piksele.....

    Maska SD na maskę HD nie przelicza się w liczbach całkowitych, do tego
    ewentualne przeskalowanie z 4:3 na 16:9 spowoduje, że nie jest to takie
    proste jak piszesz.
    Znaczna część pikseli na ekranie HD będzie odwzorowywał wartości wyliczone
    na podstawie sąsiadujących ze sobą pikseli SD, jeśli dodatkowo sygnał SD
    będzie mocno skompresowany, to powstaje praktycznie nieczytelna mozaika dość
    dużych prostokątów - widać to szczególnie na powierzchniach zawierających
    dużo drobnych ruchomych elementów takich np. pofalowana powierzchnia wody.

    > Inna sprawa, ze z "bardzo bliska" w LCD zobaczysz kwadraciki, a w
    > plażmie nie (w sensie nie "niekwadraciki" nie dziobią tak w oko).

    Więc szczerze współczuję posiadaczom LCD ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt