  • 11. Data: 2010-12-20 14:20:04
    Temat: Re: telefon z dobrym dyktafonem
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik ""ALex M.I.D. dept. (Jarosław Ignatowski)""
    <a...@n...graf.torun.pl> napisał w wiadomości

    > Dyktafony ze średniej półki często mają sprzętową kompresję sygnału (nie
    > chodzi o kompresję plików lecz dynamiki), odszumianie, redukcję pogłosu.
    > Tego ostatniego nie da się raczej zrobić z mikrofonem mono jaki jest
    > montowany w prawie wszystkich telefonach.

    Słyszałem nagrania MP3 ką i mono mikrofonem w porównaniu do mojego
    N4h ZOOM-a (stereo).
    Bez różnicy, (przynajmniej takiej) która
    usprawiedliwiała 10x większy koszt zakupu.
    Na telefonie nie sprawdzałem.

    Artur(m)

  • 12. Data: 2010-12-20 14:41:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w
    > Powiem Ci tyle, że nie widzę powodu dla którego montowaliby
    > gorsze układy
    > (mikrofony) w telefonach niż w dyktafonach.

    Powod jest - w telefonie jest wystarczajaco dobry, a w porzadnym
    dyktafonie za bardzo szumi :-)

    Do tego moze byc inna obudowa, wzmacniacz, bo znow - w telefonie
    dobry, a w dyktafonie sygnal za slaby.

    No i do tego dochodzi kwestia obrobki i kompresji - moze takie
    same, a moze telefon ma inne algorytmy, niekonieczne dobre przy
    slabym sygnale.
    On chyba w ogole slabe sygnaly wycina, zeby wzbudzenia nie bylo ze
    sluchawka :-)

    J.

  • 13. Data: 2010-12-20 18:23:17
    Od: killer-of-god <h...@g...pl>

    Ja powiem tak.
    Fabryczne dyktafony instalowane w telefonach to szajs. W tym sensie, że
    mają na stałe ustawioną kompresję sygnału w rodzaju takiej jak mp3, z
    tym że śmiesznie niskie bitrate'y sprawiają że w zasadzie nie da się
    tego słuchać (moje doświadczenia z telefonami symbianowymi). Jeśli taki
    masz, to zainstaluj alone mp3 dictaphone, ustaw poziom nagrania na
    minimum i jakość na mp3 96KBPS, czyli max z tego co pamiętam. Będziesz
    zaskoczony, co siedzi tak naprawdę w telefonach.

  • 14. Data: 2010-12-20 20:25:52
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-12-20 09:38, R.Madejski pisze:

    > Dla mnie jest. Mam dyktafon, ale cenię wygodę posiadania jednego
    > urządzenia oraz możliwość użycia w sytuacjach nieplanowanych. Telefon
    > noszę przy sobie cały czas, dyktafonu raczej nie.

    Każdy dobry telefon powiniem mieć dyktafon.
    Długie nagrania zrobiłam 2 razy w SE W580i. Przyjechał do mnie kurier i
    spisywał protokół uszkodzenia (a właściwie rozwalenia) urządzenia, które
    kupiłam przez internet. Nagranie ok. 45 minut. Drugie nagranie robiłam
    jak pojechałam po pieniądze za pracę na umowę o dzieło. Obawiałam się,
    że coś będzie nie tak jak powinno. Na szczęście w obydwu przypadkach
    problemów nie było i potem nagrania skasowałam.

    --
    animka

  • 15. Data: 2010-12-21 12:01:17
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Dyktafon możesz położyć na biurku profesora bliżej tablicy, telefonu raczej nie
    kładziesz.

    -----

  • 16. Data: 2010-12-22 21:32:52
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Ja obecnie używam Nokii N82 jako dyktafonu. Nagrania z wykładów są dobre,
    wszystko zrozumiałe. Nagrywałem tak wiele godzin różne wykłady i w różnych
    warunkach. Przy wykładach nagłaśnianych mikrofonem jest perfekt, bez
    nagłośnienia gorzej, ale wszystko da się bez problemu zrozumieć. Ogólnie
    jest o wiele lepiej niż na moim starym dyktafonie kasetowym, do cyfrowego
    niestety nie mam odniesienia. Nokiowski programik jest jednak słaby,
    ponadto ma ograniczenie czasu nagrywania do 1 godziny i potem trzeba znowu
    włączyć nagrywanie. Dlatego na Symbiana wgrałem Best Dictaphone. Od tej
    pory święty spokój. Możliwości nagrywania są do plików Wav i Amr, ale w Wav
    jest zdecydowanie lepiej wszystko słychać. Czas nagrania jest limitowany
    wyłącznie rozmiarem karty pamięci. Na dodatek da się ustawić klawisz
    skrótu, który działa nawet przy blokadzie klawiatury np ja sobie ustawiłem
    gwiazdkę, którą wystarczy przytrzymać 2 sekundy. Ten sam przycisk kończy
    nagrywanie. Bateria wystarcza spokojnie na 10 godzin nagrywania ciągłego
    (sprawdzałem), a w razie braku możliwości użycia ładowarki noszę ze sobą
    ładowarkę bateryjną na 2 paluszki AA.

  • 17. Data: 2010-12-22 21:52:43
    Od: "R.Madejski" <r...@a...com>

    Piotrek wrote:
> [...]
    > nagrywanie. Bateria wystarcza spokojnie na 10 godzin nagrywania ciągłego
    > (sprawdzałem), a w razie braku możliwości użycia ładowarki noszę ze sobą

    Dziękuję za tego posta i opinię.

    RM