  • Data: 2013-01-18 00:08:15
    Temat: Re: telefon z allegro jak sprawdzić legalność ?
    Od: Tomek <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-17 21:40, ToMasz pisze:

    > to ja staram się ustalić właściciela z pomocą policji a Wy mnie o
    > kradzież chcecie oskarżyć? Nie, proszę pana. o paserstwo...

    Hehehe ja też kiedyś miałem taką sytuację. Tzn podobną. Przyszedł koleś
    do mnie do sklepu i zostawił IMEI. Mówił, że zgubił telefon i daje za
    niego 200pln, bo ważne kontakty i telefon ogólnie mu się podobał. Mówię
    Ok, zostaw numer i jak coś będę wiedział - zadzwonię. Po godzinie jakoś
    czy na drugi dzień przychodzi inny koleś (koleś czyli jakiś chłopaczyna,
    żeby nie było, że mój znajomy) i prosi o zdjęcie simlocka. Patrzę, a to
    ten telefon, sprawdzam imei z tym z kartki - zgadza się. Pokazuję mu te
    kartkę i mówię, patrz, to telefon jakiegoś gościa, zgubił go lub mu
    ukradli i chce dać 200pln, bo inaczej zablokuje go i będziesz mógł go
    wyrzucić. Pomyślał i mówi, ok, to masz telefon i mój numer i niech daje
    tamten koleś te 200pln a ja później przyjdę po kasę. Więc dzwonię do
    tamtego, przychodzi, zostawia 200pln i zabiera telefon, dziękując przy
    okazji, że taki fart w ciągu dnia - dwóch. Dzwonię do tamtego,
    przychodzi, odbiera kasę i marudzi, bo kupił go sobie na giełdzie i
    cieszył się, że będzie miał za 200 stówki telefon, a tu trzeba oddać.
    Teraz do sedna. Po tygodniu dostaję wezwanie na policję. Przesłuchuje
    mnie jakiś mundurowy koleś i mówi, żebym mówił jak było, bo będę
    posądzony o paserstwo. Więc mu delikatnie sugeruję, że jak już, to
    paserem może być sam właściciel, bo to on płacił za telefon, a ja nie
    wiem do końca czy był jego prawowitym właścicielem i ja na tej operacji
    nie zarobiłem nic, ponieważ nie kupowałem sobie tego telefonu, lecz
    tamten koleś. I jak chce już kogoś koniecznie posądzić o paserstwo, to
    bardziej kolesia, który dał 200pln za odzyskany telefon. Chyba, że nadal
    nie rozumie kim jest paser. Składanie wyjaśnień zakończyło się w ciągu 5
    minut.