  • 21. Data: 2009-08-12 12:41:23
    Temat: Re: telefon z GPS
    Od: Błażej <b...@i...pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2009 00:00:06 -0700 (PDT), Janeo napisał(a):

    > Chyba, za przeproszeniem, w dupie wygrała.

    W Twojej pewnie, skoro masz tam to, co Ci zostało z rozumu, jeśli wiesz o
    czym piszę.
    --
    Pozdrawiam.
    Błażej

  • 22. Data: 2009-08-12 15:05:50
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 12 Sie, 13:26, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > to pojedź chociaż raz zagranicę.
    Zgadzam się, jak to jest z nawigacją na każdej komórce (w tym w
    wypasionych z SO) na setki czy tysiące km nie bardzo jest wygodna a
    nawet wręcz męcząca, a w tych na Javę za granicą ze względu na roaming
    dodatkowo nie do użytku... :-(
    Pozdr. - Janeo
    --------------------------
    http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

  • 23. Data: 2009-08-13 07:48:50
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Janeo <j...@g...com> Odpowiedz na news:03f2f360-3b73-482f-88e1-
    b...@s...googlegroups.com:

> [...]
    > wypasionych z SO) na setki czy tysiące km nie bardzo jest wygodna a
    > nawet wręcz męcząca, a w tych na Javę za granicą ze względu na roaming

    Np do TrekBuddy możesz używać map z karty pamięci.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 24. Data: 2009-08-13 07:58:48
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 13 Sie, 09:48, Adramelech <a...@t...nie.ma> wrote:
    > Janeo <j...@g...com> Odpowiedz na news:03f2f360-3b73-482f-88e1-

    > Np do TrekBuddy możesz używać map z karty pamięci.
    Zgoda dla turystyki, ale w nawigacji samochodowej już nie.
    Osobiście ten "mankament" mnie nie dotyczy, bo mnie nawigacja
    potrzebna w Polsce. Jak będę wybierał się za granicę, kupię jakiegoś
    kwadratowego biedronkowca + mapę i hajda.
    Pozdr. - Janeo
    --------------------------
    http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

  • 25. Data: 2009-08-13 08:03:09
    Od: Janeo <j...@g...com>

    ... a najlepiej starego Nuvi 205, wtedy wszystko będzie tanio ;-)

  • 26. Data: 2009-08-13 08:28:09
    Od: "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

    > Jeszcze kwestia zasilania jest np.

    Zasilanie dokładnie tak samo, jak w przypadku "zwykłych" GPS-ów.

    > Dedykowane uchwyty kosztują dużo a nawet w tanich nawigacjach są w cenie.
    > No i te tanie nawigacje są tanie :)

    Zawsze można kupić tani uchwyt uniwersalny - też dobrze to działa. A nawet
    dedykowany uchwyt i oryginalna ładowarka samochodowa są tańsze, niż "tania
    nawigacja" ;)

    Poza tym nie ma się co przekonywać nawzajem, co jest lepsze - to są dwie
    różne szkoły i tyle, kwestia gustu... Jedni wolą specjalnie nosić spore,
    dedykowane urządzenie, mając w zamian duży ekran i nieco większą łatwość
    obsługi. Inni wolą mieć GPS zawsze pod ręką, nawet jeśli wiąże się to z
    pewnymi ograniczeniami. A jeszcze inni wybierają coś pomiędzy, decydują się
    na palmphone'a ;)

  • 27. Data: 2009-08-15 11:08:02
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

    > Zasilanie dokładnie tak samo, jak w przypadku "zwykłych" GPS-ów.

    Nie wydaje mi się.

    > Zawsze można kupić tani uchwyt uniwersalny - też dobrze to działa. A nawet
    > dedykowany uchwyt i oryginalna ładowarka samochodowa są tańsze, niż "tania
    > nawigacja" ;)

    Tzn ? Uchwyt można kupić za mniej więcej 10zł, ale taki, że kabelek
    zasilający trzeba będzie każdorazowo wtykać. Raz nie szkodzi, ale na dłuższą
    metę to .. w końcu się gniazdko rozjedzie. W dedykowany uchwyt za 200..300zł
    wkładasz telefon/palmofon i zasilanie już masz. Wydaje mi się, że te uchwyty
    nawigacyjne albo takie właśnie są, albo sama "dedykowalność" nawigacji nie
    rodzi konieczności podłączania jej i odłączania.

> [...]
    > obsługi. Inni wolą mieć GPS zawsze pod ręką, nawet jeśli wiąże się to z
    > pewnymi ograniczeniami. A jeszcze inni wybierają coś pomiędzy, decydują

    No jasne, nic nie mam do wyborów, zwracam tylko uwagę, że z tymi kosztami
    nawigacji opartej o telefony niekoniecznie tak dobrze jest. To bardziej
    kwestia uniwersalności. Palmofon jest oczywiście bardziej uniwersalny niż
    dedykowana nawigacja...

  • 28. Data: 2009-08-15 13:28:31
    Od: Błażej <b...@i...pl>

    Dnia Sat, 15 Aug 2009 13:08:02 +0200, op23 napisał(a):

> [...]
    > nawigacyjne albo takie właśnie są, albo sama "dedykowalność" nawigacji nie
    > rodzi konieczności podłączania jej i odłączania.

    Autor wątku napisał, że używa nawigacji kilka razy w roku, więc nie ma się
    co martwić o gniazdo ładowania. Raczej prędzej się zepsuje od normalenego
    podłączania ładowarki.

  • 29. Data: 2009-08-15 17:40:45
    Od: "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

> [...]
    > Wydaje mi się, że te uchwyty nawigacyjne albo takie właśnie są, albo
    > sama "dedykowalność" nawigacji nie rodzi konieczności podłączania jej

    Znawcą tematu GPS nie jestem, ale wszystkie nawigacje, jakich używałem (4),
    wymagały podłączenia kabelka zasilania - a na drugim końcu do gniazda
    zapalniczki. Czyli dokładnie tak, jak w telefonie. Więc chyba faktycznie
    wydaje Ci się.

  • 30. Data: 2009-08-16 09:48:20
    Od: "op23" <o...@r...pl>

> [...]

    > zapalniczki. Czyli dokładnie tak, jak w telefonie. Więc chyba faktycznie

    To napisałem, że dedykowana nawigacja samochodowa może sobie leżeć w
    samochodzie do upadłego. Palmofon nie może, więc istotne jest czy
    podłączanie naraża go na uszkodzenie.