  • 11. Data: 2011-11-22 09:53:25
    Temat: Re: telefon stacjonarny over GSM
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 22 listopada 08:34, Janeo pisze:

    > Panowie Sergiusz Rozanski i erg - nie namawiajcie na voip w
    > 'transmisjach pakietowych" gprs.

    Dokładnie, to fascynujące (przynajmniej jeszcze dla mnie), ciekawe, ale
    jakość nie pozwala na rozsądne codzienne użytkowanie.

    > Voip jest tani ale jeszcze
    > niedoskonały niedoskonałością internetu, co od czasu do czasu widać
    > nawet na kablowym.

    Już nie przesadzajmy z tą wersją na kablowym. Śmigam od chyba 4-5 lat i
    wszystko gra. No może na początku było niestabilnie.

> [...]
    > mieszkałem w zastępczym, gdzie korzystałem (z musu) z netu komórkowego
    > gprs, w tym ze swojego voip'a na jego bazie. W około 60% to nie były
    > łatwe rozmowy, mnóstwo przerywań, a mieszkam w mieście. Zresztą nie
    > odkrywam Ameryki, od dawna znawcy VoiP o tym wiedzą a i ja byłem tego
    > świadomy - główna wada netu gprs to gubienie pakietów i jitter nawet
    > 300ms - poza godzinami szczytu mimo opóźnień jest właściwie nieźle,
    > ale im bliżej godzin szczytu, tym gorzej. A jak ktoś na wsi czy w
    > oddaleniu od nadajnika, rozmowy niemożliwe, zupełna masakra.

    Doookładnie. I tak samo to wyglądało 3-4 lata temu jak teraz :/

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
    Aleksander Dumas

  • 12. Data: 2011-11-23 08:36:33
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 22 Lis, 10:53, Piotr M <x...@x...xx> wrote:
    > Już nie przesadzajmy z tą wersją na kablowym. Śmigam od chyba 4-5 lat i
    > wszystko gra. No może na początku było niestabilnie.
    Generalnie zgoda, ale bywaja jeszcze z rzadka np. jakies domorosle
    osiedlowe kablowki lub inne gdzie voip nie za bardzo sobie daje
    rade :-)