    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: telefon biurkowy UMTS zamiast kablowej stacjonarki
    Date: Mon, 27 Aug 2012 16:26:37 +0200

    Użytkownik "Maciej Bebenek" napisał w wiadomości
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Tak. Jest jeden przyjęty standard kodowania między urządzeniami. Co
    >prawda
    >był on przyjmowany gdzieś koło roku 1980, ale nadal funguje :-)
    >Strumień o

    Ze nadal funguje, to nie znaczy ze nie mozna tego zrobic lepiej :-)

    >prędkości 64 kb/sek, na ośmiu bitach z ekspandorem i kompresorem mowy
    >(nie
    >kodekiem!).

    A czemu nie naswac tego kodekiem ?

    >I własnie jest on po to, żeby każde urządzenie dogadało się z każdym
    >innym,
    >niezaleznie od tego, czy masz kodeki GSM, VoIP czy PSTN, czy
    >cokolwiek się
    >pojawi w nieokreślonej przyszłości. Takim strumieniem posługują się
    >centrale i parę innych rzeczy.

    Ale to nie wyklucza mozliwosci negocjacji innego strumienia na
    poczatku polaczenia, skoro obie strony go akceptuja :-)
    I przeciez nie wymyslam tu niestworzonych bredni, bo podobna
    negocjacja jest np w faksach.

    P.S. a tak swoja droga ... mam nadzieje ze mowa skompresowana do AMR
    czy innego kodeka z GSM, nastepnie rozkompresowana, i znow
    skompresowana daje taki sam strumien jak po pierwszej kompresji ? Czy
    za drugim razem tracimy jeszcze wiecej ?

    >Kwestia popytu, podaży, wielkości produkcji i wszytskich innych
    >głupstw ;-)

    No, popyt na lacza IP dalekiego zasiegu to sie chyba i tak koncentruje
    wsrod tych samych operatorow :-)

    J.